Най-големите рекламодатели в света са спрели да рекламират в социалната мрежа X след придобиването ѝ от Илон Мъск | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Най-големите рекламодатели в света са спрели да рекламират в социалната мрежа X след придобиването ѝ от Илон Мъск
Снимка: Getty Images

Най-големите рекламодатели в света са спрели да рекламират в социалната мрежа X след придобиването ѝ от Илон Мъск

Тези констатации противоречат на твърденията на Линда Якарино, главен изпълнителен директор на социалната мрежа

| Редактор: Кристиан Антонов 5 1345

Консултантската фирма Ebiquity разкри, че по-голямата част от най-големите рекламодатели в света са спрели да купуват рекламно пространство в платформата X след придобиването ѝ от Илон Мъск. Тази информация поражда съмнения относно достоверността на публичните изявления на ръководството на X и поставя под въпрос ефективността на социалната мрежа X като рекламна платформа. Ebiquity, консултантска фирма, която работи със 70 от 100-те най-големи рекламодатели, наблюдава драстичен спад на интереса към платформата X.

Само двама от техните клиенти са рекламирали в платформата през миналия месец, което е значителен спад в сравнение с 31 марки през септември предходната година. "Това е спад, който досега не сме наблюдавали при други големи рекламни платформи" - подчертава Рубен Шрерс, главен директор по стратегията в Ebiquity.

Тези констатации противоречат на твърденията на Линда Якарино, главен изпълнителен директор на X. Преди това тя твърдеше, че 90% от 100-те най-големи рекламодатели са се върнали в X през последните 12 седмици и спомена Visa, Nissan и AT&T сред 1500-те марки, които са възобновили купуването на реклами. Говорител на X обаче уточни, че цифрите, които Якарино е обявила, се отнасят до 100-те най-големи рекламодатели в самата платформа през 2022 г. и отказа да коментира публично констатациите на Ebiquity. Допълнителен анализ на фирмата за консултантски услуги в областта на рекламата Guideline установи, че приходите от реклами в платформата X в САЩ са спадали с 55% или повече всеки месец, откакто Мъск я е придобил.

Според Sensor Tower някои рекламодатели, които са се върнали в платформата, са намалили бюджетите си до абсолютния минимум. Visa например е похарчила едва 10 щ. долара през последните 12 седмици, в сравнение със 77 500 щ. долара за същия период на миналата година. Събраните данни поставят под съмнение достоверността на публичните изявления на Мъск и Якарино и пораждат опасения относно дългосрочната репутация и финансовата стабилност на платформата X под тяхно ръководство. В среда, в която прозрачността и доверието са от ключово значение, подобни несъответствия между официалните изявления и действителното положение могат да имат сериозни последици.

Най-големите рекламодатели в света са спрели да рекламират в социалната мрежа X след придобиването ѝ от Илон Мъск

Най-големите рекламодатели в света са спрели да рекламират в социалната мрежа X след придобиването ѝ от Илон Мъск

Тези констатации противоречат на твърденията на Линда Якарино, главен изпълнителен директор на социалната мрежа

| Редактор : Кристиан Антонов 5 1345 Снимка: Getty Images

Консултантската фирма Ebiquity разкри, че по-голямата част от най-големите рекламодатели в света са спрели да купуват рекламно пространство в платформата X след придобиването ѝ от Илон Мъск. Тази информация поражда съмнения относно достоверността на публичните изявления на ръководството на X и поставя под въпрос ефективността на социалната мрежа X като рекламна платформа. Ebiquity, консултантска фирма, която работи със 70 от 100-те най-големи рекламодатели, наблюдава драстичен спад на интереса към платформата X.

Само двама от техните клиенти са рекламирали в платформата през миналия месец, което е значителен спад в сравнение с 31 марки през септември предходната година. "Това е спад, който досега не сме наблюдавали при други големи рекламни платформи" - подчертава Рубен Шрерс, главен директор по стратегията в Ebiquity.

Тези констатации противоречат на твърденията на Линда Якарино, главен изпълнителен директор на X. Преди това тя твърдеше, че 90% от 100-те най-големи рекламодатели са се върнали в X през последните 12 седмици и спомена Visa, Nissan и AT&T сред 1500-те марки, които са възобновили купуването на реклами. Говорител на X обаче уточни, че цифрите, които Якарино е обявила, се отнасят до 100-те най-големи рекламодатели в самата платформа през 2022 г. и отказа да коментира публично констатациите на Ebiquity. Допълнителен анализ на фирмата за консултантски услуги в областта на рекламата Guideline установи, че приходите от реклами в платформата X в САЩ са спадали с 55% или повече всеки месец, откакто Мъск я е придобил.

Според Sensor Tower някои рекламодатели, които са се върнали в платформата, са намалили бюджетите си до абсолютния минимум. Visa например е похарчила едва 10 щ. долара през последните 12 седмици, в сравнение със 77 500 щ. долара за същия период на миналата година. Събраните данни поставят под съмнение достоверността на публичните изявления на Мъск и Якарино и пораждат опасения относно дългосрочната репутация и финансовата стабилност на платформата X под тяхно ръководство. В среда, в която прозрачността и доверието са от ключово значение, подобни несъответствия между официалните изявления и действителното положение могат да имат сериозни последици.