Разходите за киберсигурност ще надхвърлят 70 млрд. долара през 2022 година
Северна Америка продължава да изпреварва другите региони по отношение на общите разходи за киберсигурност
Canalys публикува резултатите от глобално проучване на пазара на киберсигурност. Съобщава се, че през четвъртото тримесечие на 2022 г. глобалните разходи в тази област са достигнали 19,6 млрд. долара, нараствайки с 14,5% на годишна база.
Доставките, базирани на дистрибутори, за годината са нараснали с 16,2% до 18,0 млрд. щ. долара, което представлява 91,8% от индустрията. Сделките "директно към потребителя" съставляват останалите 8,2% от пазара, но продажбите им са намалели с 1,8% спрямо последното тримесечие на 2021 година. Мрежовата сигурност е най-голямата категория разходи през четвъртото тримесечие на 2022 г., като продажбите са се увеличили с 8,9% на годишна база до 5,4 млрд. долара. Решенията за откриване на уязвимости са на стойност 4,2 млрд. долара, което е с 18,2% повече. Разходите за управление на достъп нараснаха с 15,6% до 3,7 млрд. щ. долара.
Palo Alto Networks, Fortinet и Cisco бяха първите трима играчи в индустрията през последното тримесечие със съответно 7,9%, 6,8% и 6,1% от общите приходи. Общите разходи за технологии за киберсигурност нараснаха с 15,8% до 71,1 млрд. щ. долара през 2022 година. Доставките по каналите се увеличиха с 16,1% до 64,6 млрд. долара, което представлява 91,0% от общия пазар.
Северна Америка продължава да изпреварва другите региони по отношение на общите разходи за киберсигурност, с увеличение от 16,3% до 10,2 млрд. долара през четвъртото тримесечие на 2022 година. Европа, Близкият изток и Африка отбелязват увеличение от 12,9% до 5,9 млрд. долара. Азиатско-тихоокеанският регион нараства с 11,2% до 2,7 млрд. долара; разходите в Латинска Америка се увеличават с 14,4% до 690 млн. долара.