Canalys публикува резултатите от глобално проучване на пазара на киберсигурност. Съобщава се, че през четвъртото тримесечие на 2022 г. глобалните разходи в тази област са достигнали 19,6 млрд. долара, нараствайки с 14,5% на годишна база.

Доставките, базирани на дистрибутори, за годината са нараснали с 16,2% до 18,0 млрд. щ. долара, което представлява 91,8% от индустрията. Сделките "директно към потребителя" съставляват останалите 8,2% от пазара, но продажбите им са намалели с 1,8% спрямо последното тримесечие на 2021 година. Мрежовата сигурност е най-голямата категория разходи през четвъртото тримесечие на 2022 г., като продажбите са се увеличили с 8,9% на годишна база до 5,4 млрд. долара. Решенията за откриване на уязвимости са на стойност 4,2 млрд. долара, което е с 18,2% повече. Разходите за управление на достъп нараснаха с 15,6% до 3,7 млрд. щ. долара.

Palo Alto Networks, Fortinet и Cisco бяха първите трима играчи в индустрията през последното тримесечие със съответно 7,9%, 6,8% и 6,1% от общите приходи. Общите разходи за технологии за киберсигурност нараснаха с 15,8% до 71,1 млрд. щ. долара през 2022 година. Доставките по каналите се увеличиха с 16,1% до 64,6 млрд. долара, което представлява 91,0% от общия пазар.

Северна Америка продължава да изпреварва другите региони по отношение на общите разходи за киберсигурност, с увеличение от 16,3% до 10,2 млрд. долара през четвъртото тримесечие на 2022 година. Европа, Близкият изток и Африка отбелязват увеличение от 12,9% до 5,9 млрд. долара. Азиатско-тихоокеанският регион нараства с 11,2% до 2,7 млрд. долара; разходите в Латинска Америка се увеличават с 14,4% до 690 млн. долара.