Миналата седмица новата социална мрежа Threads, клонинг на Twitter, представена от Meta, набра повече от 100 милиона последователи. Според анализаторите от Sensor Tower и Similarweb обаче интересът към новия проект след уикенда не е бил толкова силен.

Според Sensor Tower, ако Threads буквално е "разбила интернет" в началния етап на съществуването си, бързо набирайки абонати, сега се наблюдава спад в ангажираността. Във вторник и сряда например броят на ежедневно активните потребители е бил с 20% по-малък в сравнение със събота, а средното време, прекарано в социалната мрежа, е намаляло с 50% - от 20 на 10 минути.

Компанията смята, че въпреки вълнението от първите дни, сега Threads ще трябва да преодолее трънлив път, за да се превърне в търсена услуга за потребителите, които обикновено посещават социалните мрежи.

Твърди се, че поддръжката на Meta и интеграцията с Instagram осигуряват важни конкурентни предимства, но създателите ще трябва да работят усилено, за да предложат нещо повече от "Twitter без Мъск".

Анализаторите на Similarweb също стигнаха до подобни заключения. Според компанията броят на ежедневно активните потребители е спаднал с повече от 25% от пика на активността на 7 юли и поне в понеделник - на приложението за Android.

Компанията все още не е "калибрирала" данните за iOS. Тя обаче разполага с данни, според които времето за използване на приложението от жителите на САЩ е намаляло повече от два пъти - от 20 минути на 6 юли до малко над 8 минути на 10 юли. С други думи, интересът към Threads е започнал да спада след уикенда.

След дебюта си на 5 юли Threads всъщност е била приета положително от потребителите, включително в Русия. Социалната мрежа все още се радва на огромна аудитория - самата Meta твърди, че първоначалните резултати са надхвърлили всички очаквания. Сега задачата на разработчиците е да осигурят стабилността на мрежата и да подобрят нейната функционалност през следващите месеци.

Според ръководителя на Instagram Адам Мосери, който оглавява и Meta и Threads, социалната мрежа не възнамерява да дава приоритет на новините или политиката. С други думи, малко вероятно е тя да бъде подходящ заместител за много потребители на Twitter.

Въпреки че е невъзможно да се избегнат политическите публикации в Threads, той каза, че подобно на Instagram, ръководството в никакъв случай не възнамерява да ги насърчава.

Както заявяват анализаторите от Insider Intelligence, Meta трябва да привлече само един от всеки четирима потребители на Instagram, за да достигне мащабите на Twitter.

Известно е, че някои потребители са мигрирали именно от мрежата на Мъск, тъй като трафикът на конкурента му е спаднал с 5 % в дните на светкавичния дебют на Threads. Въпреки че е твърде рано да се каже, вече има признаци, че новата мрежа може да отвлече значителна част от потребителите на Twitter.