Решението на Илон Мъск да ребрандира Twitter като X може да му създаде правни проблеми с част от преките му конкуренти. Технологични гиганти като Meta и Microsoft вече имат права на интелектуална собственост върху същата буква, съобщава Ройтерс.

Буквата "X" е толкова широко използвана от търговските марки, че е кандидат за гарантирани правни предизвикателства и дълги дела.

"Има 100% шанс Twitter да бъде съден за това от някого", казва адвокатът по търговските марки Джош Гербен. Той допълва, че е преброил близо 900 активни регистрации на търговски марки в САЩ, които вече покриват буквата "X" в широк спектър от индустрии.

"Собствениците на търговски марки, лога и слогани могат да предявят иск за нарушение, ако друга марка би предизвикала объркване на потребителите. Средствата за защита варират от парични щети до блокиране на използването", коментира експертът.

От 2003 година Microsoft има права над буквата Х, като тя се ползва  рекламни материали за гейминг конзолата Xbox.

От 2019 година Meta, компанията майка на Facebook и Instagram, е учредила права за "синьо-бяла буква X".

Meta и Microsoft вероятно няма да съдят, освен ако не се почувстват застрашени, че X на Twitter ще застраши печалбите им, каза Гербен. Други обаче биха се възползвали веднага.

Х - приложението за всичко

Мъск преименува социалната медийна мрежа Twitter на X в понеделник и разкри ново лого за платформата - стилизирана черно-бяла версия на буквата.

Идеята на предприемача обаче далеч не спира с ребрандирането на социалната мрежа.

Мъск иска да се превърне "Х" в "приложение за всичко", копирайки философията на китайското приложение WeChat.

Потребителите ще могат да плащат битови сметки, да пазаруват, да осъществяват прегледи при доктор, да играят и на практика да правят почти всичко на платформата.

През октомври миналата година Мъск заяви, че покупката на Twitter ще ускори създаването на "X - приложението за всичко".

"Няма еквивалент на WeChat извън Китай... Имаме реалната възможност да създадем това", каза преди време Мъск.

WeChat е мега приложение, което започна като мобилен месинджър през 2011 г.

С течение на годините то разшири практичността си, така че потребителите да могат да правят всичко - от закупуване на хранителни стоки, теглене на кредит, блогване, дистанционно обучение и медицински прегледи.

Към март WeChat има повече от 1,3 милиарда месечни активни потребители. Една четвърт от тях прекарват над 4 часа в приложението всеки ден. Това означава, че 325 милиона човека на практика живеят в приложението.