Spotify отчита рекорден ръст на потребителите си през 2023 година | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Spotify отчита рекорден ръст на потребителите си през 2023 година
Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Spotify отчита рекорден ръст на потребителите си през 2023 година

Броят на премиум абонатите достигна 236 милиона

| Редактор: Кристиан Антонов 0 292

Популярната услуга за стрийминг на музика Spotify се сблъска с редица предизвикателства през 2023 г., включително нарастващи разходи за абонамент и съкращения на персонала. Въпреки това компанията успя да постигне рекорден ръст на общия брой активни потребители и платени абонати.

През четвъртото тримесечие на 2023 г. Spotify отчита забележителен ръст на аудиторията си. Броят на премиум абонатите достигна 236 милиона, което е с 4% повече в сравнение с предходното тримесечие. Още по-впечатляващ е ръстът в общия брой активни потребители, който се е увеличил с 5% до 602 млн. Така популярната стрийминг услуга е привлякла 113 млн. нови потребители и 31 млн. премиум абонати за цялата 2023 г., поставяйки нови рекорди.

Годината за Spotify обаче не беше лишена от предизвикателства. През декември компанията обяви, че съкращава 17% от работната си сила, общо над 1500 души - третият голям кръг от съкращения през 2023 г. Наред с това стрийминг услугата повиши цената на своя премиум абонамент в САЩ и други региони, като увеличи месечната му цена от 9,99 на 10,99 долара.

Противно на стремежа за пестене на пари, Spotify регистрира тримесечна загуба от 70 млн. евро, което обаче е напредък в сравнение със загубата от 270 млн. евро за същия период през 2022 година. Общата загуба за 2023 г. възлиза на 532 млн. евро, но средният приход на потребител се е увеличил, достигайки 4,60 евро в сравнение с 4,34 евро през предходното тримесечие и 4,55 евро година по-рано.

Приходите от реклами на услугата също са се увеличили, достигайки 501 млн. евро за тримесечието - рекордно високо ниво, според The Wall Street Journal. Критиките към политиката на Apple по отношение на App Store остават в центъра на вниманието на Spotify, особено в светлината на въвеждането на нова технологична такса, която Apple планира да наложи на разработчиците, които искат да разпространяват приложения на алтернативни пазари в ЕС, и 27% такса върху алтернативните плащания в САЩ. Не е известно дали тези обтегнати отношения между компаниите са повлияли на отказа на Spotify да направи услугата си достъпна за слушалките Vision Pro на Apple към момента на пускането им на пазара, дори чрез приложение за Apple iPad.

Компанията наскоро поднови споразумението си с Джо Роган, известен американски подкаст, позволявайки разпространението на неговия подкаст чрез други платформи. Що се отнася до аудиокнигите, премиум абонатите вече имат достъп до 15 часа аудиокниги като част от абонамента си, въпреки че преди това те се продаваха изключително като допълнителна услуга.

Очакванията за пускането на висококачествен музикален стрийминг, известен преди като "HiFi", а сега вероятно преименуван на "Supremium", продължават да остават без конкретен график за изпълнение. Функцията, обявена преди почти три години, остава сред най-очакваните нововъведения на услугата.

Spotify отчита рекорден ръст на потребителите си през 2023 година

Spotify отчита рекорден ръст на потребителите си през 2023 година

Броят на премиум абонатите достигна 236 милиона

| Редактор : Кристиан Антонов 0 292 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Популярната услуга за стрийминг на музика Spotify се сблъска с редица предизвикателства през 2023 г., включително нарастващи разходи за абонамент и съкращения на персонала. Въпреки това компанията успя да постигне рекорден ръст на общия брой активни потребители и платени абонати.

През четвъртото тримесечие на 2023 г. Spotify отчита забележителен ръст на аудиторията си. Броят на премиум абонатите достигна 236 милиона, което е с 4% повече в сравнение с предходното тримесечие. Още по-впечатляващ е ръстът в общия брой активни потребители, който се е увеличил с 5% до 602 млн. Така популярната стрийминг услуга е привлякла 113 млн. нови потребители и 31 млн. премиум абонати за цялата 2023 г., поставяйки нови рекорди.

Годината за Spotify обаче не беше лишена от предизвикателства. През декември компанията обяви, че съкращава 17% от работната си сила, общо над 1500 души - третият голям кръг от съкращения през 2023 г. Наред с това стрийминг услугата повиши цената на своя премиум абонамент в САЩ и други региони, като увеличи месечната му цена от 9,99 на 10,99 долара.

Противно на стремежа за пестене на пари, Spotify регистрира тримесечна загуба от 70 млн. евро, което обаче е напредък в сравнение със загубата от 270 млн. евро за същия период през 2022 година. Общата загуба за 2023 г. възлиза на 532 млн. евро, но средният приход на потребител се е увеличил, достигайки 4,60 евро в сравнение с 4,34 евро през предходното тримесечие и 4,55 евро година по-рано.

Приходите от реклами на услугата също са се увеличили, достигайки 501 млн. евро за тримесечието - рекордно високо ниво, според The Wall Street Journal. Критиките към политиката на Apple по отношение на App Store остават в центъра на вниманието на Spotify, особено в светлината на въвеждането на нова технологична такса, която Apple планира да наложи на разработчиците, които искат да разпространяват приложения на алтернативни пазари в ЕС, и 27% такса върху алтернативните плащания в САЩ. Не е известно дали тези обтегнати отношения между компаниите са повлияли на отказа на Spotify да направи услугата си достъпна за слушалките Vision Pro на Apple към момента на пускането им на пазара, дори чрез приложение за Apple iPad.

Компанията наскоро поднови споразумението си с Джо Роган, известен американски подкаст, позволявайки разпространението на неговия подкаст чрез други платформи. Що се отнася до аудиокнигите, премиум абонатите вече имат достъп до 15 часа аудиокниги като част от абонамента си, въпреки че преди това те се продаваха изключително като допълнителна услуга.

Очакванията за пускането на висококачествен музикален стрийминг, известен преди като "HiFi", а сега вероятно преименуван на "Supremium", продължават да остават без конкретен график за изпълнение. Функцията, обявена преди почти три години, остава сред най-очакваните нововъведения на услугата.