Western Digital възстановява работата на системите си след хакерска атака и се свързва със засегнатите клиенти
WDC обещава да държи потребителите и клиентите си напълно информирани за резултатите от проверката
В края на март американският производител на устройства за съхранение на данни Western Digital беше принуден да обяви, че е претърпял хакерска атака, в резултат на която е била открадната част от информацията от облачните услуги на компанията. След като спря редица корпоративни ИТ системи от съображения за сигурност, компанията едва сега започна да ги възстановява. В същото време потребителите, чиито данни може да са попаднали в ръцете на нападателите, са предупредени.
Според изявлението на уебсайта на Western Digital повечето от системите, които преди това са били спрени, вече са върнати в режим онлайн, а производителите на дискове са продължили да работят дори по време на активната фаза на разследване на инцидента и доставките са продължили. Компанията продължава да валидира данните, които са изтекли в публичното пространство в резултат на действията на хакерите. WDC обещава да държи потребителите и клиентите си напълно информирани за резултатите от проверката.
Компанията е възобновила услугата My Cloud, която беше засегната от атаката. Клиентите ще могат да получат пълен достъп до нея на 15 май т.г. Реално на компанията ѝ отне повече от месец, за да отстрани проблемите с функционирането ѝ. Засегнати бяха и частните клиенти на услугата, тъй като нападателите откриха техните имена, телефонни номера и някои от номерата на банковите карти, които се съхраняваха в системата. В момента компанията се свързва със засегнатите клиенти, за да сведе до минимум по-нататъшните щети.