Зукърбърг обяви година на ефективност в Meta и се закани на „ненужните“ мениджъри | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Зукърбърг обяви година на ефективност в Meta и се закани на „ненужните“ мениджъри
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Зукърбърг обяви година на ефективност в Meta и се закани на „ненужните“ мениджъри

Аудиторията на Facebook за първи път е достигнала 2 милиарда активни потребители дневно

| Редактор: Кристиан Антонов 3 1309

По време на отчета за приходите на Meta за предходното тримесечие главният изпълнителен директор на компанията, собственик на Facebook Марк Зукърбърг обяви пред инвеститорите намерението си да превърне тази година в "година на ефективността". Според него ръководената от него компания е достигнала "преходна фаза".

По думи на Зукърбърг, броят на служителите първо във Facebook, а след това и в Meta, се е увеличавал постоянно в продължение на почти две десетилетия, което е попречило на истинското повишаване на ефективността при този темп на растеж. Сега, след като съкрати 11 000 служители и преустанови наемането на нови, Зукърбърг се фокусира върху "подобряване на ефективността на вземането на решения". Ръководителят на Meta заяви, че "уеднаквява" организационната структура и "елиминира няколко нива на среден мениджмънт за по-бързо вземане на решения".

Основният рекламен бизнес на компанията се представи слабо през 2022 г., като приходите му намаляха с 1% спрямо 2021 година. Според Марк Зукърбърг всички слухове за общия спад на Facebook са неверни, тъй като през четвъртото тримесечие аудиторията на социалната мрежа за първи път е достигнала 2 милиарда активни потребители дневно.

Макар че Зукърбърг изрази намерението си да намали допълнително разходите за проекти с ниска стойност и недостатъчно добри резултати, но инициативите, свързани с метавселената, няма да бъдат засегнати и ще продължат да получават значителни разходи. Reality Labs, подразделението, което произвежда комплектите за виртуална реалност Quest и очила за разширена реалност, отчете оперативна загуба от 13,72 млрд. щ. долара през 2022 г., като се очаква загубата да се увеличи през новата година.

Откакто през есента на 2021 г. Facebook се преименува на Meta, инвеститорите са все по-загрижени за разходите на Зукърбърг по проекта за метавселена. Все още обаче не се виждат и окуражаващи резултати, но с нова стратегия за постигане на "ефективност" шефът на компанията може би ще успее да си позволи да харчи огромни суми за любимия си проект.

Зукърбърг обяви година на ефективност в Meta и се закани на „ненужните“ мениджъри

Зукърбърг обяви година на ефективност в Meta и се закани на „ненужните“ мениджъри

Аудиторията на Facebook за първи път е достигнала 2 милиарда активни потребители дневно

| Редактор : Кристиан Антонов 3 1309 Снимка: Getty Images/Guliver Photos

По време на отчета за приходите на Meta за предходното тримесечие главният изпълнителен директор на компанията, собственик на Facebook Марк Зукърбърг обяви пред инвеститорите намерението си да превърне тази година в "година на ефективността". Според него ръководената от него компания е достигнала "преходна фаза".

По думи на Зукърбърг, броят на служителите първо във Facebook, а след това и в Meta, се е увеличавал постоянно в продължение на почти две десетилетия, което е попречило на истинското повишаване на ефективността при този темп на растеж. Сега, след като съкрати 11 000 служители и преустанови наемането на нови, Зукърбърг се фокусира върху "подобряване на ефективността на вземането на решения". Ръководителят на Meta заяви, че "уеднаквява" организационната структура и "елиминира няколко нива на среден мениджмънт за по-бързо вземане на решения".

Основният рекламен бизнес на компанията се представи слабо през 2022 г., като приходите му намаляха с 1% спрямо 2021 година. Според Марк Зукърбърг всички слухове за общия спад на Facebook са неверни, тъй като през четвъртото тримесечие аудиторията на социалната мрежа за първи път е достигнала 2 милиарда активни потребители дневно.

Макар че Зукърбърг изрази намерението си да намали допълнително разходите за проекти с ниска стойност и недостатъчно добри резултати, но инициативите, свързани с метавселената, няма да бъдат засегнати и ще продължат да получават значителни разходи. Reality Labs, подразделението, което произвежда комплектите за виртуална реалност Quest и очила за разширена реалност, отчете оперативна загуба от 13,72 млрд. щ. долара през 2022 г., като се очаква загубата да се увеличи през новата година.

Откакто през есента на 2021 г. Facebook се преименува на Meta, инвеститорите са все по-загрижени за разходите на Зукърбърг по проекта за метавселена. Все още обаче не се виждат и окуражаващи резултати, но с нова стратегия за постигане на "ефективност" шефът на компанията може би ще успее да си позволи да харчи огромни суми за любимия си проект.