Шпионажът достигнал света на елфите и джуджетата
Американските и британските разузнавателни служби не ограничават действията си до реалния свят и са проникнали и в световете на World of Warcraft и Second Life, шпионирайки и събирайки данни в онлайн игрите, популярни сред милиони хора по целия свят.
Шпионите са се престорили на герои от игрите, за да подслушват и привличат информатори, докато събират данни и проследяват съдържанието на комуникациите между играчите. Това разкриват документи, изнесени от бившия служител на американската Агенция за национална сигурност Едуард Сноудън.
В документите не се споменава за успех в борбата с тероризма вследствие на инфилтрирането в онлайн игрите.
Игрите са „разработени и управявани от компании, които търсят от това печалба, така че самоличността на играчите и активността им се проследява”, казва Питър Сингър, експерт от Brookings Institution.
“За терористичните групировки, които биха искали да комуникират тайно, има много по-ефективни и лесни начини, вместо да се скрият зад аватара на трол”, отбелязва Сингър.
Шпионирането, което включва и Xbox Live на Microsoft, поражда опасения за поверителността.
Не е ясно точно колко агенции са имали достъп до комуникациите на геймърите, колко играчи са били наблюдавани и дали данните са записани.
8 IT гигантa искат законови промени за шпионажа