Новите разкрития показват, че служителите на разузнаването са се внедрили в реалността, населявана от дигитални аватари на елфи, джуджета и супермодели, заради опасенията, че терористи или криминални мрежи могат да използват игрите за тайни комуникации или трансфери на пари, пише в. "Ню Йорк Таймс", цитиран от "Фокус".

Шпионите са се престорили на герои от игрите, за да подслушват и привличат информатори, докато събират данни и проследяват съдържанието на комуникациите между играчите. Това разкриват документи, изнесени от бившия служител на американската Агенция за национална сигурност Едуард Сноудън.

В документите не се споменава за успех в борбата с тероризма вследствие на инфилтрирането в онлайн игрите.

Игрите са „разработени и управявани от компании, които търсят от това печалба, така че самоличността на играчите и активността им се проследява, казва Питър Сингър, експерт от Brookings Institution.

“За терористичните групировки, които биха искали да комуникират тайно, има много по-ефективни и лесни начини, вместо да се скрият зад аватара на трол”, отбелязва Сингър.

Шпионирането, което включва и Xbox Live на Microsoft, поражда опасения за поверителността.

Не е ясно точно колко агенции са имали достъп до комуникациите на геймърите, колко играчи са били наблюдавани и дали данните са записани.

8 IT гигантa искат законови промени за шпионажа