Фейсбук ползва данните ни за комерсиални цели | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Фейсбук ползва данните ни за комерсиални цели

Фейсбук ползва данните ни за комерсиални цели

0 120
/КРОСС/ Фейсбук обяви, че данните на всеки потребител могат да се използват за комерсиални цели. Новите правила ще позволят на компанията да използва името и профилната снимка на всеки регистриран за комерсиална цел, като потребителят няма да получи нищо срещу това. В съобщението с обновените правила компанията посочва, че със създаването на профил потребителите разрешават на бизнес или друго лице да плати на Фейсбук, за да изобрази тяхното име и профилна снимка без никакви компенсации за самия потребител. “Ако сте избрали конкретна публика, която да вижда съдържанието ви, ние ще се съобразим с това, когато го използваме“, пише Фейсбук. Социалната мрежа досега можеше да използва съдържание от профилите на потребителите за реклами и промоции и маркетингови нужди. Това й право обаче досега не беше толкова ясно описано. Причината за актуализацията е част от съдебно споразумение, което Фейсбук постигна в началото на седмицата по дело от 2011 г. В него компанията се обвинява в използване на лични данни от профилите на потребителите, които са използвани за комерсиални цели като рекламни послания, излизащи на профила на всеки потребител. Освен това компанията ще плати и 20 млн. долара на ищците, които са повече от дузина активистки организации за защита на потребителите. В обновените правила изрично се ясно посочва, че всеки потребител под 18 години трябва да има съгласието на поне един от родителите, за да може да ползва Фейсбук.
Фейсбук ползва данните ни за комерсиални цели

Фейсбук ползва данните ни за комерсиални цели

0 120
/КРОСС/ Фейсбук обяви, че данните на всеки потребител могат да се използват за комерсиални цели. Новите правила ще позволят на компанията да използва името и профилната снимка на всеки регистриран за комерсиална цел, като потребителят няма да получи нищо срещу това. В съобщението с обновените правила компанията посочва, че със създаването на профил потребителите разрешават на бизнес или друго лице да плати на Фейсбук, за да изобрази тяхното име и профилна снимка без никакви компенсации за самия потребител. “Ако сте избрали конкретна публика, която да вижда съдържанието ви, ние ще се съобразим с това, когато го използваме“, пише Фейсбук. Социалната мрежа досега можеше да използва съдържание от профилите на потребителите за реклами и промоции и маркетингови нужди. Това й право обаче досега не беше толкова ясно описано. Причината за актуализацията е част от съдебно споразумение, което Фейсбук постигна в началото на седмицата по дело от 2011 г. В него компанията се обвинява в използване на лични данни от профилите на потребителите, които са използвани за комерсиални цели като рекламни послания, излизащи на профила на всеки потребител. Освен това компанията ще плати и 20 млн. долара на ищците, които са повече от дузина активистки организации за защита на потребителите. В обновените правила изрично се ясно посочва, че всеки потребител под 18 години трябва да има съгласието на поне един от родителите, за да може да ползва Фейсбук.