Мтел с ръст на пазарния дял до 39% през 2015 година | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Мтел с ръст на пазарния дял до 39% през 2015 година

Мтел с ръст на пазарния дял до 39% през 2015 година

0 79
/КРОСС/• Клиентите на мобилен интернет от Мтел се увеличават с 28,4% на годишна база; • 5,2% е ръстът на клиенти, ползващи абонаментни планове от телекома; • 48% е увеличението на клиенти с планове за смартфон устройства; • Фиксираните линии за достъп се увеличават с 34% (без ефекта от придобиването на Blizoo). Мтел е увеличил пазарния си дял на пазара на мобилни услуги до 39% през 2015 година. Така броят на клиенти на мобилни услуги от компанията достига 4.235 милиона. Голям ръст се наблюдава и при клиенти, които ползват абонаментни планове от Мтел. Техният брой е нараснал с 5.2% на годишна база. Това сочат обявените днес годишни финансови резултати на Telekom Austria Gruop, част от която е българският телеком.Позитивният тренд за все по-масово ползване на смартфони в България също се запазва. Клиентите на Мтел, използващи мобилен интернет, са се увеличили с 28.4% през 2015 година спрямо предходната и броят достига близо 320 хиляди. 48% пък е ръстът на клиентите, които ползват абонаментни планове за смартфон устройства.Мтел отчита сериозен ръст на клиенти на пазара на фиксирани услуги заради придобиването на Blizoo, чиито резултати бяха консолидирани към тези на телекома в последното тримесечие на 2015 година. Така клиентите на броудбанд интернет стават 413.8 хиляди при 145.1 хиляди в края на 2014 година. Фиксираните линии за достъп нарастват до 583.6 хиляди при 153.6 хиляди година по-рано. Без ефекта от придобиването фиксираните линии за достъп също показват ръст от 34% до 205.9 хиляди, като това се дължи главно на увеличение на клиентите на сателитна телевизия от компанията. Придобиването на Blizoo превръща Мтел в най-голямата компания в България по брой клиенти на фиксиран интернет и втората по големина по брой клиенти на ТВ услуги по данни на Комисията за регулиране на съобщенията.През 2015 година телеком пазарът в България продължава да се влияе от колебливата макроикономическа обстановка и засилената конкуренция. Това е основната причина и за спада, който Мтел отчита в средния приход от абонат на мобилни услуги (ARPU) и средния приход от фиксирана линия (ARPL). Средният приход от абонат на мобилни услуги намалява до 5.5 евро месечно от 5.9 евро месечно през 2014 година. Средният приход от фиксирана линия пък е 11.8 евро на месец спрямо 14.4 евро на месец година по-рано. Приходите за цялата 2015 година се понижават с 1.8% до 364.7 милиона евро, главно заради намаления в цените за крайните клиенти. Продължаващите усилия за оптимизиране на разходите в компанията компенсират частично спада в приходите, в резултат на което сравнимата EBITDA намалява до 132.8 милиона евро.През последните три месеца на миналата година Мтел отбелязва ръст от 8.4% на приходите до 102.8 милиона евро, а оперативната печалба се увеличава с 6.5% до 31.5 милиона евро. Основната причина за това е придобиването на Blizoo, което се отразява позитивно на финансовите резултати на Мтел. Финансовите резултати, без ефекта от придобиването на Blizoo, показват тенденция на подобрение на приходите спрямо предходните 3 тримесечия.Telekom Austria Group, от която Мтел е част, също показва подобрени финансови резултати през 2015 година. Приходите на Групата са се увеличили с 1.3%* до 4.1 милиарда евро, а нетната печалба е близо 400 милиона евро. Клиентите на Telekom Austria Group също са нараснали до над 24 милиона. През 2015 година телеком корпорацията е инвестирала 780 милиона евро в иновации и развитие на мрежата си.
Мтел с ръст на пазарния дял до 39% през 2015 година

Мтел с ръст на пазарния дял до 39% през 2015 година

0 79
/КРОСС/• Клиентите на мобилен интернет от Мтел се увеличават с 28,4% на годишна база; • 5,2% е ръстът на клиенти, ползващи абонаментни планове от телекома; • 48% е увеличението на клиенти с планове за смартфон устройства; • Фиксираните линии за достъп се увеличават с 34% (без ефекта от придобиването на Blizoo). Мтел е увеличил пазарния си дял на пазара на мобилни услуги до 39% през 2015 година. Така броят на клиенти на мобилни услуги от компанията достига 4.235 милиона. Голям ръст се наблюдава и при клиенти, които ползват абонаментни планове от Мтел. Техният брой е нараснал с 5.2% на годишна база. Това сочат обявените днес годишни финансови резултати на Telekom Austria Gruop, част от която е българският телеком.Позитивният тренд за все по-масово ползване на смартфони в България също се запазва. Клиентите на Мтел, използващи мобилен интернет, са се увеличили с 28.4% през 2015 година спрямо предходната и броят достига близо 320 хиляди. 48% пък е ръстът на клиентите, които ползват абонаментни планове за смартфон устройства.Мтел отчита сериозен ръст на клиенти на пазара на фиксирани услуги заради придобиването на Blizoo, чиито резултати бяха консолидирани към тези на телекома в последното тримесечие на 2015 година. Така клиентите на броудбанд интернет стават 413.8 хиляди при 145.1 хиляди в края на 2014 година. Фиксираните линии за достъп нарастват до 583.6 хиляди при 153.6 хиляди година по-рано. Без ефекта от придобиването фиксираните линии за достъп също показват ръст от 34% до 205.9 хиляди, като това се дължи главно на увеличение на клиентите на сателитна телевизия от компанията. Придобиването на Blizoo превръща Мтел в най-голямата компания в България по брой клиенти на фиксиран интернет и втората по големина по брой клиенти на ТВ услуги по данни на Комисията за регулиране на съобщенията.През 2015 година телеком пазарът в България продължава да се влияе от колебливата макроикономическа обстановка и засилената конкуренция. Това е основната причина и за спада, който Мтел отчита в средния приход от абонат на мобилни услуги (ARPU) и средния приход от фиксирана линия (ARPL). Средният приход от абонат на мобилни услуги намалява до 5.5 евро месечно от 5.9 евро месечно през 2014 година. Средният приход от фиксирана линия пък е 11.8 евро на месец спрямо 14.4 евро на месец година по-рано. Приходите за цялата 2015 година се понижават с 1.8% до 364.7 милиона евро, главно заради намаления в цените за крайните клиенти. Продължаващите усилия за оптимизиране на разходите в компанията компенсират частично спада в приходите, в резултат на което сравнимата EBITDA намалява до 132.8 милиона евро.През последните три месеца на миналата година Мтел отбелязва ръст от 8.4% на приходите до 102.8 милиона евро, а оперативната печалба се увеличава с 6.5% до 31.5 милиона евро. Основната причина за това е придобиването на Blizoo, което се отразява позитивно на финансовите резултати на Мтел. Финансовите резултати, без ефекта от придобиването на Blizoo, показват тенденция на подобрение на приходите спрямо предходните 3 тримесечия.Telekom Austria Group, от която Мтел е част, също показва подобрени финансови резултати през 2015 година. Приходите на Групата са се увеличили с 1.3%* до 4.1 милиарда евро, а нетната печалба е близо 400 милиона евро. Клиентите на Telekom Austria Group също са нараснали до над 24 милиона. През 2015 година телеком корпорацията е инвестирала 780 милиона евро в иновации и развитие на мрежата си.