3D манията започна да отшумява още преди да е започнала, поне за американските филмови производители, пише "Ню Йорк Таймс". Причина за негативната прогноза е слабото представяне на "Карибски пирати: В непознати води", който предизвика по-голям интерес в две измерения, отколкото в три.
Лентата, в която Walt Disney Studios инвестира около 400 млн. долара, се е представила слабо на 3D екраните в Северна Америка, като по-малко от половината зрители (47%) са предпочели да платят малко повече, за да гледат триизмерната вариация на филма. Това накара анализаторът Ричард Грийнфийлд от BTIG да заяви, че "американският потребител отхвърля 3D технологиите".
Подобни резултати отчита и друго популярно заглавие - "Кунг-фу панда 2". Около 45% от прожекциите му са били на 3D екрани, а общите приходи на лентата за периода четвъртък - неделя са 53.8 млн. долара, твърдят от Paramount.
Като причина за отхвърлянето на 3D технологиите се сочат и по-високите цени за триизмерно кино, както и задължителните очила, които вече са досадни за потребителите, пише в. "Дневник". Големият проблем обаче идва и от качеството на филмите. Защото докато силните заглавия като "Аватар" и "Алиса в страната на чудесата" се радваха на голям интерес от страна на потребителите и съответно на високи приходи, при по-слабите заглавия, които се опитват да привлекат допълнителни приходи от 3D, ефектът е обратен.
Не точно така стоят нещата извън САЩ. Международните кина отчитат голям интерес към 3D филмите, които са нещо ново отвъд Океана. И "В непознати води" генерира над 256 млн. долара приходи само за първия си уикенд на прожекция извън САЩ. А и Холивуд залага много на триизмерните заглавия, които буквално ще залеят екраните през втората половина на годината. Само между май и септември се очакват 16 нови филма, сред които продължението на "Трансформърс", както и новата част от сагата за младия магьосник Хари Потър.
Индустрията е принудена да търси спасение, тъй като данните на анализаторите от Digital Entertainment Group показват, че на практика всички сегменти от развлекателната индустрия отчитат спадове от по около 10%. При киното приходите са с 9% по-малко, а аудиторията е намаляла с 10%.