Коментари - Създадоха дирижабъл за открития космос | IT.dir.bg
назад

Създадоха дирижабъл за открития космос

Японски конструктори създадоха уникален дирижабъл, който може да се използва за космически полети.

Обратно в новината

Коментари - Създадоха дирижабъл за открития космос | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ако изобщо успеят да го извисят за 3-4 месеца, няма да може да се приземи и за половин година! Успех!

За връщането ще скачат от дирижабъла.

Лошо няма като концепция..Но виж реализацията и...Все пак, всички знаеме какво стана с Хинденбург..А и имам следния въпрос, доколко ще е практичен такъв един дирижабъл? Все пак, дирижаблите още преди 100 години, не са се славили с особена ефективност на тегло спрямо носим товар.....Колко тона ще може да дигне това чудо на границата с космоса, а? Защото това с йонния двигател, ми се струва малко като фантасмагория! Сегашните йонни двигатели са с пренебрежимо малка тяга, единствно могат да действат, извън границите на земното притегляне...Но определено нямат същото кпд като реактивните двигатели за единица време...А и как ще става връщането в атмосферата на този огромен балон, със свойто огромно съпротивление?! Та прио триенето с земната атмосфера, той веднага ще изгори като факла! А и за да може да качва някакъв полезен товар на орбита...този цепелин, трябва да е огромен! Примерно един- два километра голям! Това си е чиста проба фантастика./...По реален е варианта, когато балона вдига промерно една ракета до 40-50 километра, и служи за стартова площадка на ракетния старт...както краварите сега правят един огромен товарен самолет, за да осъществяват от него ракетен старт...Това е по реалния и оптимален вариант. Все пак, не говориме за класическата трилогия Небесните господари, а за практични неща.

Значи идеята е много добра.Дирижабъла дига на 30 километра ядрен реактор и после го включват и си е ебало майката. Всъщност рискованото приземяване чрез триене в атмосферата може съвсем лесно да се избегне. Още на орбита където няма въздух се намаля скоростта до 0 но в същото време се подава тяга колкото е теглото на апарата за да не падне. Проблем обаче ще е космическият боклук който ще прелита с 8 км в секунда около кораба:(

Orbital Ascender The Orbital Ascender airship would be the final flight stage from the station to orbit.[15] It would initially rise as a lighter-than-air craft from the station at 140,000 feet to 180,000 feet (ca. 42,672 m to 54,864 m). The orbiter would have to be over a mile long to gain enough buoyancy. At 180,000 ft it would accelerate forwards using lightweight, low power ion propulsion, enabling it to rise further with additional aerodynamic lift. This would be powered by solar panels which cover most of the upper surface of the airship. They say that the V-shaped planform and airfoil profile would allow hypersonic flight by 200,000 feet, increasing to orbital speed (above Mach 20).[13] They say that there is a wide margin of drag-to-power ratios within which an orbital airship can attain orbit.[16] They also say that if hit by a meteorite or space debris, this would have little effect because the inner cells are "zero pressure balloons" saying "There is no difference in pressure to create a bursting force. All a meteorite would do is to make a hole.The gas would leak out staggeringly slowly..." (Page 112).[1] They also say (page 109) that ""By losing velocity before it reaches the lower thicker atmosphere, the reentry temperatures are radically lower.... This makes reentry as safe as the climb to orbit". The skin would be made of nylon rip-stop polyethelene (page 111). On re-entry the orbital airship slows down at a very high altitude because it has such low mass with such a large cross section presented to the atmosphere (a low ballistic coefficient). If the plan is successful, one estimate of the cost for payload to orbit is $310 per ton.[

Накратко, поне както го разбирам аз-до височина от около до 54 км е дирижабъл-с огромни размери на "балонното тяло"-дължина от километър и половина!, а после се включват йонните двигатели(каквито вече има ), и двигателите плавно и бавно издигат въпросния airship в космоса. Its principle of operation, their development resembles a blimp of the past centuries. However, the whole shell was made of composite materials to ensure reliability and durability. This in turn will also allow you to fly a ship in space. According to scientists from Japan, to stay in open space they will be able not more than 3 days.

Не става така. Ако има достатъчно атмосфера, за да поддържа балона - има и достатъчно атмосфера за достатъчно триене да изгори, преди да достигне орбитална скорост. Да не говорим, че при тези размери точно никога няма да постигне такава скорост с йонен двигател. Накратко - шит е малко новината.

йонният двигател е факт единствено в мислите на един американски инженер който от 10-15 години насам се опитва да докаже че двигателя му работи ако действително работеше нямаше да е толкова трудно.

Много ме кефи, когато някой намери решение в неочаквана посока, извън коловоза.

Много хора са мислили по точно този въпрос всъщност, и към момента е неосъществимо. Съвсем хич не става.

БРЦК

"Небесните господари". Класика.

Е те не излизаха на орбита техните а бяха бая по-едрички :-). Хубаво четиво беше.

Та от 7 млн. Само трима специалисти ли се изказаха.

Да беше руско или американско, да видиш как щеше да ври и кипи.

Това нещо на каква височина мислят да го вдигат?

Ето как ако си учил за дизайнер си пропуснал уроците по физика и ...

Даже няма какво да се коментира. Единия от тримата щял да си вземе и надуваемия дюшек за да плува в млечния път.

Коментари може да няма ама без дежурните напъни за остроумничене може ли.