Коментари - Неуспех за най-големия дирижабъл в света | IT.dir.bg
назад

Неуспех за най-големия дирижабъл в света

Airlander 10 – най-големият въздушноаплавателен съд в света, се закачи в телеграфен стълб и катастрофира при втория си пробен полет в централна Англия.

Обратно в новината

Коментари - Неуспех за най-големия дирижабъл в света | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Дирижабли, телеграфни стълбове... Тая статия да не се просмукала през някоя черна дупка, която директно ни свързва с 1930-та?

Как могат да говорят за неуспех?! Всеки ще е щастлив, ако след катастрофа пътниците и товарите кацнат невредими, както се случва при тази катастрофа с дирижабъла! Това е просто доказателство за изключителната полезност на такава идея за въздухоплаване!

Дирижабъл?! Че нали до вчера го наричахте "най-големият САМОЛЕТ"? Макар че и до вчера това си беше просто дирижабъл?

Вижда се един стълб в далечината, но в него този дебелан изобщо не се докосва. Направо си падна напред на дебелия нос. Да търсят причината в тромавото му управление, а не в стълбове.

Добре че е бил пълен с хелий. Иначе щеше да стане като с Хинденбург, който е бил пълен с водород - пълно изгаряне.

Ако пък ти вземеш да пръднеш вътре...

Това е най-флегматичната катастрофа, която някога съм виждал.

Именно! Затова може да се каже, че направо е успех, да имаш летателно средство, което така "флегматично да катастрофира", и да не изгаря в пламъци!

Тия англичани много назад в историята. Още телеграфни стълби правят, сигурно и телеграфа се ползва в пълна сила. Пък колко да е висок телеграфния стълб, колко високо да може да лети дирижабъла? Конфликт на възможности.

напреднал дръвник..

Британците са способни да катастрофират всяко нещо.

Мале за какво хабят хелия.... Оставете го да си гмуркане с него

Как точно е "неуспех" инцидент по време на тестов полет? Няма самолет или хеликоптер, дето да не е получил някаква повреда по време на тестването си.

Намерил си е жабата.

Толкова ли нямат какво да правят, че се знаимават с глупости. По-добре да усъвършенстват атомните оружия.

е за Англия не е за русия и за това, ......

Инжинерите ще се справят... колкото и невероятно да звучи дирижаблите ще са част от нашето близко бъдеще...

Звучиш като сведущ, та да те питам - това, с тая площ, като го подхване по-силничък, тъй... вятър... Какво прави?

Мислиш ли, че братята Райт са нямали подобни проблеми? По тяхно време е било абсурдно да се допусне, че е възможно да се качат в небесата 300-400 тона или да речем 350 пътника в един самолет, но само седемдесет години по-късно всичко това е превърнато в ежедневие. Нямам идея какво ще стане при силен вятър с това чудовище, но знам че $3.5 мил. са смешна сума за разработката на аеро технология. Представи си какво би сатанало ако някой инвестира в това начинание половин милиард...

Цепелините от R-клас са били с дължина над 200 метра и обем в пъти по-голям от този на "задника", но успешно са минавали над океана в условия на бури. Разбира се, ураганните ветрове са били избягвани, но бури от средна категория не са били особен проблем, освен като фактор за изоставане от разписанието на полета.

Хубаво де, ударил стълб. Да речем "случва се." Ама телеграфен? Това средство за съобщение не остана ли в миналото?

За всеки гледал видеото му става ясно, че 80 метрови стълбове, които са невидими може да са само телеграфни! Ха ха аха! Тулупчето си падна от високо и изобщо нямаше стълбове там! ХА АХ АХА!

Ами, в миналото е, но в съвсем близкото - последният телеграфен оператор във Великобритания прекратява работата си в края на 2013-та и, естествено, никой все още не се е заел да разчиства инфраструктурата, останала след това. Освен това, "авторите" на българския превод на официалното съобщение за неуспеха в тестовете, са превели (както винаги) само половината от нещата - всъшност, в телеграфен стълб се закача не самията AL-10, а въже, спуснато от него, тъй като апаратът се е подготвял за "закотвяне" над близка поляна по класическия за дирижаблите начин - с въже, улавяно от наземен персонал и привързвано за котва или мачта. Дето се казва - кой му е дал книжката на тоя, дето е карал, защото е тъпо да не съобразиш, че въжето което спускаш може да се закачи къде ли не. Т.е., проблемът е бил в задкормилното устройство, а не в технологията на AL-10.

Еми, "закачи се в телеграфен стълб" звучи доста по-добре от "неуправляем".

Само в СССР всичко ставаше от първи път и нямаше провали на тестовете. :))) Ех, какви времена бяха тогава! Не като сега!.

Абе, не се свени - карай направо за Путин.

Luna0102

"Хелият позволява на въздушния съд да бъде във въздуха две седмици или 5 дни, ако екипажът е на борда." Ако някой иска да е 2 дена или 10, ще трябва да скача с парашут.

Понеже ми изчезна загадъчно питането, пак ще задам въпроса: КЪДЕ НА ВИДЕОТО Е ТЕЛЕГРАФНИЯ СТЪЛБ?

Страшни разбирачи сте всички. Вие какво се създали досега???

Тая смехория не се нуждаела от писта - само да няма стълбове, мачти, далекопроводи, таралежи, шипкови храсти, вятър, скали, цигани, рогат добитък ... Изобщоо - въобще ...

То това нещо екипажа си не може да носи, а те за товари го гласят. Щом няколко души екипаж скъсяват продължителността на полета 3 пъти, представете си колко товар ще може да носи. А пък при малко по-силничък вятър не ми се мисли к'во ще става при приземяване. Освен ако няма предвидени хеликопери и самолети за издирване, които да го търсят над Атлантика :)))

А може и пилотите да са прекалили със огнената вода

Знаех си, че Англетата дърпат целия Евро Съюз назад. Очевидно са все още в ХIX-ти век, какви са тези дирижабли, какви са тези телеграфни стълбове?

:)))

Фенове са на стийм пънка. Той нали е във Викторианската епоха - телеграфи, дирижабли ...

също кралици, архиепископи ..

Не мога да си представя толкова тривиален проблем в днешно време още в началото на проекта. При всичката тая техника веднага още имаме проблеми като първите дирижабли.

Това, с тая площ, като го подхване по-силничък, тъй... вятър... Какво прави?