Какво знаем за реактивните самолети на Хитлер (снимки)
Нацистка Германия разработва първите бойни реактивни самолети в началото на 40-те години на миналия век. Вижте всички проекти на немците.
Обратно в новинатаКоментари - Какво знаем за реактивните самолети на Хитлер (снимки) | IT.dir.bg
Коментари
Странно защо липсва в галерията Me-163 Komet, който е другият реактивен изтребител освен Me-262, който е бил пуснат в серийно производство.
Хубава статия. Още един пример, как техническата мисъл е използвана за коварни каузи. Horten Ho 229 - стелтът на Хитлер... Заради тези проекти обаче, на немците им е забранена авиационна промишленост след войната...
Всъщност първият полет на самолет, задвижван с реактивна тяга, е станал двадесетина години по-рано, от датата, посочена в статията, а самата машина е дело на румънец, а не на германец.
Не е дело на румънец а на руснак, вдъхновен от идеите на Маркс и Ленин.Те руснаците са открили всичко.А може и румънец да е открил нещо и сигурно е Мирча Кришан или българина открил ........топлата вода.
Германия е получила много инфо от военни пленници земляни край военна база до Сатурн.целта е било да се пратят земни космически кораби и да ги освободят.Ако не бе нападнала Москва вероятно към 1947 година щеше да има космическа флота
Все пак най успешният изтребител на германците остава Bf 109 34 000 бройки произведени. В началото на войната СССР загубил 21 000 хилляди самолета. Споменава се , че 105 германски аса , са свалили 15 000 самолета на съюзниците 100 над 100 13 над 200 и 2 над 300. До късните 60 години на 20 век е бил ползуван от испанците. За МЕ 262 се отбелязва че в бой е свалял 4 - 5 самолета, което теоретично държало равновесие във въздушните боеве срещу 1, но е понасял големи загуби при излитане и кацане.
И Фоке-Вулф 190 е изключително успешен изтребител, особено във въздушен бой с тежки бомбардировачи, като Б-17 и Б-24.
Един от основните проблеми на Луфтвафе е, че от 1943 натам практически остават без обучени пилоти,а един пиоот не се обучава за 2 или даже 6 месеца, факта, че съюзническите бомбардировачи летят конвоизрани от изтребители и най-вече огромното превъзходство като численост на съюзническите самолети. И да факт е, че и най-големия ас трябва да кацне лед свършване на горивото докато в същия момент ято бомбардировачи бомбардира летището или изстребители на съюзниците разстрелват самолетите вече на земята.Втората световна война е война на заводите и тя св губи от Германия по море и въздух тотално от САЩ и Великобритания,а по суша от заводите на СССР.На всеки унищожен Т-34 произвеждат по 10 нови докато германците не могат да смогнат поради липса на сурповини и след 1943 и като гориво. Не един танк, самолет или мотоциклет е взривен на земята защото няма и капка бензин за него.Реално хилер е загубил войната още след провала на блицкрига един път срещу англия по въздух и втори път срещу СССР по суша.Въобще повтаря се Първата световна война. Освен това германците използват роби в заводите докато в СССР бачкат надъхани деца и жени,а в САЩ бачкат за пари.Хитлер така и не може да използва факта, че владее цяла Европа, липсата на мотивация, суровини и бомбандировките на съюзниците които той от един момент натам въобще не може да предотврати си казват думата.
Извън всякаква политика и исторически дадености-показаното говори за страховит технологичен гений.Някои прототипи категорично са надскочили времето си и изглеждат като от 21в.
е имала разработка и на самолет с ракетен двигател. Хана Рейтч разказва в заснето видео за полетите си на него.
Реално от изброените тук реактивни изтребители само Ме-262 има в сметката си свалени в бой самолети на противника.
Когато тези най модерни самолети с по - голям или по малък успех влизат в действие , те наистина имат преимущество в боевете, но не могат да променят резултата от войната . Дали режимът не става жертва на собствената си пропаганда , че пътрвата световна война била загубена , защото не е водена докрай ?
Ако се абстрахираме от морала и си спомним за шахматната мъдрост , че заплахата била по страшна от самото изпълнение , Хитлер би трябвало да води друга политика по гъвкава, да не затваря неудобните в концлагери , да не гори книги и да говори , че основна цел на управлението му е да изведе страната от икономическата криза и глада . Че постигнатото от него икономическо възстановяване си има тежка цена - отказ от конвертируемостта на марката и по - малка икономическа свобод и негова цел е възстановяване на демокрацията на основата на икономическа стабилност и от тази гледна точка намаляването на вноса , чрез една предимно самодостатъчна икономига и клирингов стокообмеn , както и увеличение на износа е основна задача и да демонстрира модерни технологи с гражданско прдназначени, които магат да имат и военно приложение. И това има възпиращо действие. Едва когато има тези технологии ракетни и реактивни двигатели и други , синтетични горива , както и запас от гориво, може да покаже истинските си намерения , след като прецени какво има противника срещу него. Това би довело вероятно до положение , че евентуалния противник, също се е подготвил и дори да не е , постигнатота икономическа стабилност в Германия би охладило желанието за война. Последното вероятно е една от причините за тази агресивна до крайност политика. В днешно време Европа би трябвало да демострира единство с цел възпиране, най малко защото днес войната би донесла много по - големи страдания.
Иначе да обясня защо реактивните самолети не внасят обрат във войната. Основно поради 2 причини- късното им появяване и малкото бройки и втората е самия хитлер който се е бъркал и където разбира и където не разбира. Лично той е наредил мнозинството реактивни самолети да се ползват не като истребители а за други цели. болшинството реактивни германски самолети са свалени и унищожени не по време на самия полет а по времето когато са кацали поради свършване на горивото. също и директно на летището от многобройниоте съюзнически бомбандировачи.
Разкарай се бе пич, смещен си. руските самолети са били кой дървен като Ла-3 кой с крила и корпус покрити с насмолен брезент като яковете:)Всичките без турбокомпресори което значи над 3000 метра не могат да дишат германците са ги правели на пюре кой свалил 200 кой 300, руския рекорд на ас летял на американски самолет е 20 или 30 максимум. живота на руския летец е бил от най-кратките мисля, че единствения що годе успешен руски самолет е бил Ил 2 щурмовик и то само ако е нямало германски самолети наблизо.
Crazy Space, има малка разлика в критериите за призната въздушна победа в Луфтвате и другите армии. при немците: В началото е било синхронната с картечниците кинокамера да зафиксира попадение. А че уцеления самолет щастливо си е долетял до собственото си летище и на другия ден пак е в бой- това неги интересува. След това кинолентата става кът и почва само доклада на пилота с потвърждение от още един да е достатъчно. Ама, че един и същ самолет на съюзниците попада в отчетите на тевтонските асове всеки ден - това никого не вълнува. Съвсем други са критериите в СССР и съюзниците. Там въздушна победа се брои ако самолета е свален и пилота му е или пленен или загинал - тоест - нито машината, нито пилота, ще тревожат своите воиски повече. Момчета помнете, че барон Мюнхайзен е роден край реката Везер, а не в шотландските хълмове, нито във волжките степи.
Голямата бройка на германските асове се дължи на факта, че те воюват от началото на войната докато не ги убият. При американците след определно количество полети си ги прибират зад океана. При руснаците предвид лошата подготовка , командване и не на последно място много некачествените руски самолети (за 1943 та повече пилоти загиват от аварии от технически характер отколкото свалени от германците) гинат като мухи.За разлика от сухопътните сили които са в огромното си мнозинство на Източния фронт то въздушните сили на хитлер са концентрирани в Западна Европа и Германия за да се борят с нападенията на англичаните и американците. На Източния фронт участието на германската авияция е повече от символично.
Пилотите от СССР са сваляли самолети и на въздушен таран. Тоест самолета се блъска отгоре в другият. Явно там не фатално, защото има такива които го правят примерно 9 пъти. Не като Димитър Списаревски тук, където откъсва опашката на американски бомбардировач при атаката на София. Та пилотите от СССР уж са свалили поне 600 самолета само на въздушен таран.
За самолет Ла-3 не съм чувал, а си мисля, че доста знам за втората световна :(
Вероятно визира, цитат: ЛаГГ-3 е съветски изтребител-моноплан от времето на Втората световна война. Той е един от трите типа (наред с Як-1 и МиГ-3) нови изтребители, с които Съветския съюз влиза във войната и е използван като изтребител, изтребител-прехващач, изтребител-бомбардировач и разузнавателен самолет. Произвеждан в периода 1940 - 1943 г., на негова база е създаден известния изтребител Ла-5, доразвит по-късно в Ла-7.
кое е извън темата бе....това, че не разбирате английски ли?! То си е ваш проблем, а не на темата!
В тубата има подробни филмчета по темата.Адмирирам в раздела технологии да има и ретроспективни статии,а тия за телефоните да се обособят в собствен подраздел понеже просто ги прескачам.
хубави моделчета ,но... немското командване препроъчва на немските летци да не приближават Якове на дистанция по малко от 5000 м. защото се оказвало много нездравословно за тях. Як праща най много немски изтребители при свети луфтханзий.
От юнныЙ техник знаем , че Як-3 е свръхзвуков с радар и управляемо оръжие
Як-3 не е нищо повече от най новата модификация на Т-файтар. Вкарва се в имперските космически сили и еПава мамата на джедайте. И до ден днешен няма по-добър от него.
Як-3 не е нищо повече от най новата модификация на Т-файтар. Вкарва се в имперските космически сили и еПава мамата на джедайте. И до ден днешен няма по-добър от него.
Браво за статията. Веднъж да прочета нещо в Дир-а, което не кара да си блъскам главата в бюрото. Само един малкък пропуск има: не сте споменали вероятно най-интересния от реактивните самолети на ВСВ: Ме-163. Един изключителен самолет с невероятни летателни характеристики чийто дизайн, при наличието по качествен двигател , е щял съвсем спокойно да премине звуковата бариера. Но пропускът не е чак толкова сериозен. Отново: браво за статията!
Здравейте :) Прав сте, че Ме-163 е много интересен изтребител, но той е ракетен, а ние искахме да пишем за реактивните. Скоро ще направим нова статия за ракетните изтребители, както и за първото поколение реактивна авиация на другите големи военни сили. Поздрави!
и за Манфред фон Ардене и за никелът в немската броня от Норилск и най-вече за три километровото разстояние от немските войски до Кировския завод произвеждащ танкове в обсегът на минохвъргачките , и за
Ох, ама може ли да съм толкова просто! Тотално изключих, че 163-ката е с ракетен двигател! Много се радвам, че ще има още авиационни статии. Само така :)
Обикновено те псувам и иронизирам поради некомпетентност в множество области и неграмотие, но този път не мога да не те поздравя! (Ай, колко негативно излезе! :) ) Та поздравления за статията! Личи си, че не си я превеждал с Гугъл-преводачката, а си вложил мисъл и правилна работа с думите. Чак и аз научих нещо ново от нея.
Не съм съгласен, отново се ползват материали, без да се кредитира първоизточника. Има фактологични грешки и съществени пропуски.
Даа, на всичкото им наистина голямо можене и технически талант на немците тогава, един идиот като Хитлер им беше достатъчен да ги докара до национална катастрофа, докато всички му ръкопляскаха. Вместо да си остави нацията да се развива, той я вкара в гибелна война с Русия и доведе за 3-ти пореден път руската армия в Берлин. И ако руснаците в крайна сметка напуснаха Германия, днес една луда бабичка, отново под аплодисментите на талантливите германци, вкарва милиони "подобрители" на германската нация, които надали ще я напуснат някога!
Хитлер идиот? Той не е дошъл на власт в Германия с революция или с преврат а с избори. Историята може да дава оценки.
Така де, с избори! И баба Меркел, която дори не знае къде е Берлин на картата и го търси в Русия и тя е с избори. Вижда се колко им е акълът на германците. Виж в нета: merkel doesn know where berlin is (Меркел не знае къде е Берлин).
Тотални глупости. Хитлер не е имал избор. Бил е във война с Англия и докато е струпвал войски за десант на острова случайно забелязал, че на границата със СССР се струпват огромни войски и не само това, ами и малко преди това СССР окупира Северна Буковина и Бесарабия и доближава опасно до петролните полета на Румъния. Напада и Финландия, която е важен източник на суровини за Германия. СССР в онзи момент разполага с 25 600 танка срещу геерманките 3900. Това принуждава Хитлер да прехвърли набързо войските и почти в движение да удари пръв над 9 милионната съветска армия струпана по границата. Та гибелната война е била неизбежна. Шанса му е бил да удари пръв.
Абе не знам кой какъв е, ама все си мисля, че ако Германия беше победила и ние бяхме станали някакъв немски щат, сега щеше: 1. Да сме много по-добре и по-напред; 2. Европа да е много по-силна, дори от Щатите; 3. Светът като цяло щеше да е много по-стабилен. Независимо от идеологии и али-бали. И да, всичко щеше да е много по-дисциплинирано и да бачка по-здраво, отколкото сега... Нито гей-движения щеше да има, нито мигратори, нито атентати...
Има фантастика "The Man in the High Castle". Принципно е роман на Филип К. Дик, по който са много от най-известните фантастики. По тази имаше и сериал по него. Та най-общо там е какво би било, ако Третият Райх бе спечелил. Хитлер не е харесвал по принцип славяните. В ситуацията някакви са му били изгодни. Но дори той се възмутил на бандеровците в Украйна и затова го е пратил в лагер при добри условия.
не само в авиацията, изцяло техонологично са били много преди останалия свят - ракети, радар и др.
Въпрос : Да не е Е решил "разбирача" Цв.Цв да "закупува" от тези си аероплани, понеже са от натовска държава ?
Какво да знаем ?! Най- добрите и това е. Както казват нашенските майстори '' както бутне германецът, никой друг не може да бутне''..''Бутне'', в превод означава ''направи''
Смайващи самолети и модели, с 10-летия изпреварващи конкуренцията и явно след войната масово копирани от САЩ и СССР.
Третият Райх е допуснал една стратегическа грешка - разчитали са на малочислено,но свъхкачествено оръжие. Оттам идват и куп залитания - напр. танковете "Тигър" така и не се качват на конвейер, потрошени са много усилия и ресурси за многобройни опитни образци вместо да се търси стандартизирано решение и т.н. Тук американци и руснаци се оказват по-предвидливи (танковете Т-34 и КВ/ИС използват фактически същата инженерна концепция с непрекъснати подобрения през цялата война). А както е казал още адмирал Нелсън: "На война има едно единствено истинско предимство - това е голямото количествено".
Майстори са немците големи, немат равни. Единствения им кусур е, че редовно си избират да ги управлявят разни откачалки.
Това не е вярно. Както всички знаем, първият реактивен самолет е конструиран от Владимир Илич Ленин, след като предходният ден измисля кирилицата
През 1943 година значи, бил настъпил "истински преломният момент" за реактивните самолети на Хитлер! Странно съвпадение с преломният момент във войната и победата на Червената армия над кафявата чума!
Само за няколко години германците са направили огромен скок в техническото и икономическото си развитие по времето на Хитлер. Някои от изобретенията и техническите им разработки са в резултат на общуването им с извънземни чрез мистичната група "Врил", в която са влизали жени медиуми, много красиви, между другото, и националистки - тогава това не е било срамна дума. Целта е била да се осъществи контакт с първичната енергия, която е достъпна за всеки. Прочетете The Aldebaran Mystery. Самият велик инженер на Третия райх Вернер фон Браун го е казал, а американците после са го използвали в тяхната ракетна програма, както и много други специалисти от Германия.