HUAWEI Mate 50 Pro е смартфонът с най-добра камера за 2022 година. Той е първият в света телефон с механично регулируема бленда. Фото възможностите на устройството се доближават до тези на професионален DSLR апарат. Ние изпробвахме телефона и останахме повече от впечатлени. Истината обаче е, че фотографията за нас никога не е била повече от хоби.

Историята на Светлин Йосифов е различна. За него снимането е много повече от страст. Това става по напълно естествен начин, защото Йосифов е пътешественик по душа. Той е привлечен от неподправеното и дивото.

Вместо в лъскавите квартали на европейските столици, пътешествията му го отвеждат до Индия, Етиопия, Непал, Южен Судан, Кения, Индонезия, Виетнам, Лаос, Камбоджа и Куба.

Бавно, но сигурно пътешествията и фотографията се превръщат в начин на живот за Светлин Йосифов. През годините историите и снимките му намират място в редица престижни списания. Българинът става носител на множество фотографски награди. Само през 2022 година броят им е 10. Фотографът е носител и на наградата Huawei Next Image.

Светлин Йосифов и пътешествията му до екзотични страни са най-добрият начин, за да открием колко добра е камерата на Mate 50 Pro.

Българинът се впуска в незабравимо пътуване до Непал и Хималаите, а в джоба му е флагмана на HUAWEI. Всички снимки, които ще видите в пътеписа по-долу, са направени с устройството.

Според Йосифов няма нищо по-добро от това да можем да заснемем жива снимка. Докато я преживяваме, а не докато губим време в разопаковане на техниката, монтиране на обектива и в крайна сметка - свръх режисиране на кадъра.

В Непал и Индия със Светлин Йосифов и HUAWEI Mate 50 Pro

Пътуването ми до Непал и Индия започна още в България, когато реших, че този път трябва да е по различно от всяко което съм правил досега. Хората които ме познават знаят моята слабост към камерите на телефоните HUAWEI. Вече няколко години освен с основната си камера снимам и с най новите модели на тази марка. Решението ми този път беше, да снимам основно с HUAWEI Mate 50 Pro, като по-малко или въобще да не ползвам основната си камера.

Вижте снимките на Светлин Йосифов с HUAWEI Mate 50 Pro >> >> >>

Пристигнах в Катманду, Непал благополучно. Целта ми бе да посетя Pashupatinath Temple, който е един от най-свещените хиндуистки храмове в Непал - храмът Пашупатинат се намира на двата бряга на река Багмати в източните покрайнини на Катманду. Pashupatinath е хиндуистки храм, посветен на Бог Шива. Той е класифициран като обект на световното наследство през 1979 година. От всички краища на Непал тук пристигат вярващи за да умрат на това място. Те знаят ориентировъчната дата на своята и идвайки тук вярват, че ще се преродят в човек или животно след публичната си кремация, независимо колко лоши или добри хора са били приживе. Това за нас европейците е до голяма степен необичайно и даже стряскащо на моменти, но за непалците смъртта е нов живот.

Снимах на това място една седмица. Имаше дни, бях там от сутрин до вечер и наблюдавах как вярващите идваха, просто сядаха някъде, казваха си молитвите и сякаш си тръгваха по-освободени и щастливи.

Една от целите ми идвайки на това място беше да снимам Садху. Това са скитащи йоги-аскети, които се опитват да получат освобождение от цикъла на смъртта и прераждането чрез медитация. Те имат много уникален външен вид със специфични многоцветни рисунки по телата си. Много често те боядисват тялото си с бял талк.

The astonished Sadhu (Учуденият Садху)

Снимка: Светлин Йосифов

Снимката е направена в режим "ПОРТРЕТ". Това е един от автоматичните режими, при които камерата сама прави избор на това колко светлина да пропусне или с други думи сама избира блендата. В този случай светлината беше слаба и камерата е избрала широка бленда (F1.4) при ISO 64, която позволява върху сензора да попадне повече светлина, а освен това помага за постигане на естествен боке ефект със замазване на фона и истински реални цветове. Този режим е страхотен за хора които не са професионални фотографи. Аз като фотограф също използвам този режим, когато трябва бързо да се направи снимка.

Повечето садху са много дружелюбни към туристите и нетърпеливи да позират за снимки с чужденци, но не е безплатно. Те живеят в пещери или малки клетки на територията на Pashupatinath. Садху имат изключително аскетичен и дори мизерен живот, но за нас тяхното независимо и неограничено поведение изглежда мистериозно.

Реших, че трябва да видя и другата, по-красива и величествена страна на Непал, а именно високите и заснежени планини.

Reflections (Отражения)

Снимка: Светлин Йосифов

Режим на камерата "СНИМКА". Също напълно автоматичен режим на снимане. Камерата фокусира във всяка една точка на кадъра. В комбинация с ултраширокоъгълната камера аз снимам пейзажи. Използвал съм този режим и за снимане на бързодвижещи сe обекти като камерата прави до сто кадъра в серия.

Покхара е малко кипро градче с чист въздух и вкусна храна. Намира се на брега на езерото Phewa. Известен е със своята спокойна атмосфера и красивата околна природа.

Machhapuchhare-6997 m

Снимка: Светлин Йосифов

Режим на камерата "СНИМКА". Напълно автоматичен режим на снимане. Кадърът е заснет без статив. Поставих телефона в стабилно положение и използвах телеобектива с фокусно разстояние 143 мм еквивалент на 35 мм.

От Покхара могат да се видят три от десетте най-високи планини в света (Дхаулагири-8167м, Анапурна-7937, Machhapuchhare-6997). Този град със своето гостоприемство приема и изпраща хората които тръгват на експедиции към тези върхове. Покхара е център на различни приключенски спортове в Непал. Парапланеризмът е една от най-популярните приключенски дейности в Покхара. Покхара също е призната за едно от петте най-добри места за тандемен парапланеризъм в света, тъй като има стабилна термика, лесни места за излитане и кацане, безопасността на голямото езеро и великолепни гледки към Хималаите.

Sunrise (Изгрев)

Снимка: Светлин Йосифов

Режим на камерата "СНИМКА". Напълно автоматичен режим на снимане. Подходящ за изгреви и залези. Камерата автоматично разпознава изгрева и прилага автоматичните настройки, заложени в телефона.

За да мога да снимам изгрева, който осветява с блестящо злато и обагря с кърваво червено трите, почти 8-хилядници, трябва да съм на точно определено място за целта. На това малко пространство всяка сутрин се събират стотици, за да наблюдават изгрева, който наистина е уникален. В момента на издигането на слънцето тишината е нарушена от въздишката на поне двеста души, дошли да се насладят на началото на новия ден. Това е едно от най красивите и величествени места които съм посещавал.

Sunrise in Nepal (Изгрев в Непал)

Снимка: Светлин Йосифов

Режим на камерата "Панорама". Снимката е направена без статив. Използвана е стабилна и неподвижна опора, за да няма движение нагоре или надолу. Направих седем отделни снимки, които след това ръчно във фотошоп съединих в една панорама.

Седемте дни в това тихо и малко планинско градче изминаха неусетно и трябваше да премина към следващият етап от моето пътешествие - Индия.

Казват, че който веднъж е бил в Индия, рано или късно се завръща отново. Това ще е третото ми пътуване и за втори път във Варанаси.

The Streets of Varanasi (Улиците на Варанаси)

Снимка: Светлин Йосифов

Режим на камерата "СНИМКА". Също напълно автоматичен режим на снимане. Камерата фокусира във всяка една точка на кадъра. Удобен режим за улична фотография, при която е необходима бърза реакция и бърза софтуерна обработка на кадрите.

Варанаси е град в северния индийски щат Утар Прадеш, датиращ от 11 век пр. н. е. Считан за духовната столица на Индия, градът привлича индуски поклонници, които се къпят в свещените води на река Ганг и извършват погребални ритуали. Градът има централно място в традициите на поклонението, смъртта и траура в индуисткия свят. Варанаси е необикновено място и ако не се види лично е трудно да се опише.

В Индия има различни ритуали и един от най-силните и интензивни ритуали е този на Ганга Арти(на една от снимките). Няколко млади светци, облечени в копринен шафран и бели одежди, провеждат тази церемония.

Ganga Aarti(Ганга Арти)

Снимка: Светлин Йосифов

Снимката е направена в режим "ПОРТРЕТ". Този режим се справя много добре. Дори и без активиране на нощен режим се получават естествено изглеждащи контрастни снимки с много детайли, ярки цветове, минимално количество шум и добре изразени светли и тъмни зони. Това важи най-вече при използване на главния сензор.

Свещениците завършват церемонията, като изливат купа с вода в реката. След което поклонниците пускат малки маслени лампи с цветя на листо, за да се носят по реката.

Стъпаловидното разположение на брега на река Ганг, позволява на млади и стари поклонници да се къпят и да се молят за здраве и благоденствие.

Това място е рай за фотографите. Често могат да се видят млади хора с фотокамери и фотографско оборудване които провеждат своите фотосесии както на сушата така и на лодки по реката. Млади момичета се обличат в красиви копринени рокли, за да бъдат снимани.

Снимка: Светлин Йосифов

Режим на камерата "СНИМКА". Напълно автоматичен режим на снимане. Фокусното разстояние е 164 мм еквивалент на филм 35 мм. ISO 320,F3,5. Камерата фокусира във всяка една точка на кадъра. При достатъчно светлина снимките с главния сензор са с много детайли, с естествени цветове, сравнително широк динамичен диапазон и минимално количество шум.

Варанаси е с население от близо 4 200 000 души. Вътрешните улици на града са тесни, криволичещи и непроходими за автомобилен трафик. Рикшите дърпани от хора вече са отживелица, но затова пък могат да се видят вело рикши които са не по-малко атрактивни.

A moving rickshaw (Движеща се рикша)

Снимка: Светлин Йосифов

Режим на камерата "Висока резолюция". Дори и без активиране на нощния режим ще получите естествено изглеждащи контрастни снимки с много детайли, ярки цветове, минимално количество шум и добре изразени светли и тъмни зони. С този кадър експериментирах, като след натискане на бутона за снимане просто сложих телефона в джоба си. Виждате резултата.

Варанаси е един от най-старите населени градове в света и се смята, че хората може да са живели на това място от около 3000 години или повече. И тук, както и в Катманду, но по-често, се срещат и повече на брой Индийски свещени мъже, садху.

Sadhu (Садху)

Снимка: Светлин Йосифов

Режим на камерата "ДВИЖЕЩА СЕ СНИМКА". Също напълно автоматичен режим на снимане. Камерата фокусира във всяка една точка на кадъра. Удобен и подходящ режим за подвижни обекти дори и при слаба светлина. Много често използвам този режим, защото той позволява след това да избера най-добрия кадър от десет заснети.

Садху живеят много различен живот и ние трудно можем да приемем и разберем това. Те се отказват от земния си живот, от всички светски изкушения и напуска дома и семейството. Част от това отричане е да изоставят дрехите си, дома си и да живеят на улиците като разчитат на щедростта на другите.

Baba Sadhu (Баба Садху)

Снимка: Светлин Йосифов

Снимката е направена в режим "ПОРТРЕТ". Това е един от автоматичните режими, при които камерата сама прави избор на това колко светлина да пропусне или с други думи - сама избира блендата.