Как се прави бизнес по време на коронавирус | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Как се прави бизнес по време на коронавирус 4
Снимка: EuroShop 2020

Как се прави бизнес по време на коронавирус

Скоро у нас ще има магазини без продавачи

0 1716

Българските компании, взели участие на едно от последните големи публични събития в Европа преди масовата им отмяна заради превземащия континента коронавирус, се завърнаха у нас, възхитени от мерките за безопасност, прилагани по време на международното изложение EuroShop 2020. То се проведе в края на февруари в Дюселдорф (Германия) и направи показно както на нови, високи технологии, така и на грижите за живота и здравето на участници и посетители.

Изложението EuroShop 2020 събра на над 100 000 кв.м. площ повече от 2500 изложители от 60 държави и над 110 000 посетители. Сред тях бяха и две български фирми - "Онлайн съзрвисиз" (в качеството си на разработчик на софтуерен продукт I-Cash) и "ZIT International Ltd.".

Снимка: EuroShop 2020

Страхът от болестта витаеше в салоните, но организаторите направиха и невъзможното, за да го изтрият от мислите на гостите и участниците на панаира. Бяха взети всички необходими хигиенни мерки, за да бъде подсигурена безопасността на посетителите. Организаторите бяха в пряк контакт със здравните власти през цялата седмица на медународното изложение, споделят присъствали. Екипи от медицинските центрове, както и такива от изложбения център в Дюселдорф, са следили ежедневно информацията относно коронавируса, за да бъде предоставена най-добрата грижа при нужда.

По време на изложението гостите имаха достъп до дезинфектанти във всички основни помещения, а почистването на повърхностите (врати, асансьори, стълбища, ескалатори) се осъществяваше през няколко минути. Засилени мерки се наблюдаваха и в града-домакин на EuroShop 2020. В градския транспорт и във влаковете екипи непрестаннно почистваха често докосваните повърхности, разкриват участници в EuroShop 2020. "Организаторите бяха взели всички необходими мерки за превенция на разпространение на вируса. Китайските компании пък стратегически изпратиха на изложението хора от европейските си офиси, за да не всяват излишен стрес и паника", разказват възхитени българските участници, които се прибраха у нас живи и здрави.

Българското присъствие в Дюселдорф

Търговският панаир EuroShop 2020 дава възможност на хиляди изложители от цял свят да представят своите бизнес решения и разработки. Българските фирми "Онлайн сървисиз" и "ZIT International Ltd." също бяха сред участниците в изложението. Те представиха в Дюселдорф онлайн базирания софтуер за управление на продажбите I-Cash и касовите апарати ZIT. И не без гордост загатнаха, че разработват проект за "умен магазин". "В готовност сме да пуснем в експлоатация експериментално на българския пазар магазини от типа "селф сървис". Следващата стъпка ще са и роботи-магазинери", хвърли бомба представител на фирмите.

Възможността за автономната организация на търговския процес от няколко години вълнува предприемачи от цял свят и този интерес доведе до вече реализирани проекти на фирми като "Toshiba" на китайския пазар. Този иновативен начин на пазаруване навлиза все по-активно в страните по света и е една добра алтернатива на традиционното обслужване, тъй като позволява на клиентите да обработват поръчките си самостоятелно.

Как работи "Self services" в хипермаркетите? След като клиентите са поставили продуктите в кошницата си, те собственоръчно маркират баркодовете на определените за целта места. Продуктите, чието тегло трябва да бъде претеглено, се измерват от клиента. Маркираната вече стока се поставя в зоната за пакетиране.

Теглото на продуктите се проверява спрямо предварително зададена информация, за да се гарантира, че поръчката е направена коректно. Ако няма разминавания в количествата, клиентът заплаща в брой или с карта. Целият процес се следи от камери в реално време, като се анализира своевреммено, и подава информация към софтуера, която допълнително спомага контрола над целия процес.

Скорошни изследвания показват, че този метод на обслужване удовлетворява не само управителите на големите вериги, но и огромен процент от потребителите.

Как се прави бизнес по време на коронавирус 4

Как се прави бизнес по време на коронавирус

Скоро у нас ще има магазини без продавачи

0 1716 Снимка: EuroShop 2020

Българските компании, взели участие на едно от последните големи публични събития в Европа преди масовата им отмяна заради превземащия континента коронавирус, се завърнаха у нас, възхитени от мерките за безопасност, прилагани по време на международното изложение EuroShop 2020. То се проведе в края на февруари в Дюселдорф (Германия) и направи показно както на нови, високи технологии, така и на грижите за живота и здравето на участници и посетители.

Изложението EuroShop 2020 събра на над 100 000 кв.м. площ повече от 2500 изложители от 60 държави и над 110 000 посетители. Сред тях бяха и две български фирми - "Онлайн съзрвисиз" (в качеството си на разработчик на софтуерен продукт I-Cash) и "ZIT International Ltd.".

Снимка: EuroShop 2020

Страхът от болестта витаеше в салоните, но организаторите направиха и невъзможното, за да го изтрият от мислите на гостите и участниците на панаира. Бяха взети всички необходими хигиенни мерки, за да бъде подсигурена безопасността на посетителите. Организаторите бяха в пряк контакт със здравните власти през цялата седмица на медународното изложение, споделят присъствали. Екипи от медицинските центрове, както и такива от изложбения център в Дюселдорф, са следили ежедневно информацията относно коронавируса, за да бъде предоставена най-добрата грижа при нужда.

По време на изложението гостите имаха достъп до дезинфектанти във всички основни помещения, а почистването на повърхностите (врати, асансьори, стълбища, ескалатори) се осъществяваше през няколко минути. Засилени мерки се наблюдаваха и в града-домакин на EuroShop 2020. В градския транспорт и във влаковете екипи непрестаннно почистваха често докосваните повърхности, разкриват участници в EuroShop 2020. "Организаторите бяха взели всички необходими мерки за превенция на разпространение на вируса. Китайските компании пък стратегически изпратиха на изложението хора от европейските си офиси, за да не всяват излишен стрес и паника", разказват възхитени българските участници, които се прибраха у нас живи и здрави.

Българското присъствие в Дюселдорф

Търговският панаир EuroShop 2020 дава възможност на хиляди изложители от цял свят да представят своите бизнес решения и разработки. Българските фирми "Онлайн сървисиз" и "ZIT International Ltd." също бяха сред участниците в изложението. Те представиха в Дюселдорф онлайн базирания софтуер за управление на продажбите I-Cash и касовите апарати ZIT. И не без гордост загатнаха, че разработват проект за "умен магазин". "В готовност сме да пуснем в експлоатация експериментално на българския пазар магазини от типа "селф сървис". Следващата стъпка ще са и роботи-магазинери", хвърли бомба представител на фирмите.

Възможността за автономната организация на търговския процес от няколко години вълнува предприемачи от цял свят и този интерес доведе до вече реализирани проекти на фирми като "Toshiba" на китайския пазар. Този иновативен начин на пазаруване навлиза все по-активно в страните по света и е една добра алтернатива на традиционното обслужване, тъй като позволява на клиентите да обработват поръчките си самостоятелно.

Как работи "Self services" в хипермаркетите? След като клиентите са поставили продуктите в кошницата си, те собственоръчно маркират баркодовете на определените за целта места. Продуктите, чието тегло трябва да бъде претеглено, се измерват от клиента. Маркираната вече стока се поставя в зоната за пакетиране.

Теглото на продуктите се проверява спрямо предварително зададена информация, за да се гарантира, че поръчката е направена коректно. Ако няма разминавания в количествата, клиентът заплаща в брой или с карта. Целият процес се следи от камери в реално време, като се анализира своевреммено, и подава информация към софтуера, която допълнително спомага контрола над целия процес.

Скорошни изследвания показват, че този метод на обслужване удовлетворява не само управителите на големите вериги, но и огромен процент от потребителите.