Коментари - НАСА подготвя двигател от ново поколение | IT.dir.bg
назад

НАСА подготвя двигател от ново поколение

НАСА разработва усилено йонен двигател от ново поколение, който ще бъде доста по-мощен.

Обратно в новината

Коментари - НАСА подготвя двигател от ново поколение | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Само частната инициатива може да направи технологиите независимо в коя област евтини и използваеми! Другото е лъжа!

НАСА подготвя двигател от ново поколение за екипа на Великолепната Четворка! Подробности на Кратун Нетуорк!

Силата на йонния двигател е нищожна, но когато действа дълго време ( а това е неговото основно предимство), може да ускори апарата до огромни скорости. Прости изчисления показват, че в космоса за 15 минути апарат с маса 1000 kg достига скорост 15 м/сек.

Йонният двигател има много по-просто устройство от класическите ракетни двигатели. Проблема е че е неприложим за управляеми космически кораби. Има много ниска специфична тяга спрямо теглото си. Той ще остане еди рекламен трик с който НАСА и компания да закрепи позагубената слава. Хуманистите има нужда от постижения на човечеството и постоянен растеж. Проблемът е че тяхната идеология ги възпрепятства. Сами си слагат спирачките. Тогава остава да измислят този растеж и слава и да го рекламират шумно в средствата за масова дезинформация.

Глупости! Неприложим е при сегашната мощност. Обаче нали точно това е целта да увеличата тази мощност. Това заедно с огромната продължителност на работо в безтегловност ще даде добър тласък на космически кораб. Говори се за стигане до Марс в рамките на месец, но дори и за 3 месеца да стане пак е достатъчно основание да се работи по него, защото ще спести много време. Позагубената слава на НАСА е малоумен израз, защото НАСА си остава водеща в света. с постижения които няма никой друг и скоро няма да има, А НАСА има проекти за близките 10 г. за които на другите ще им трябват още десетилетия.

Сигурно ще е така! НАСА има проекти за следващото десетилетие - да копира поне руския ракетен двигател от 50-те години на миналия век! Иначе ще стане проблем - междугалактическият американски кораб Enterprice няма да може да отлепи от земята! На части имам предвид! За цял и дума не може да става - поради санкциите е неполиткоректно да го изстрелват руснаци от Восток!

На фона на толкова много инвестиции в тази организация, постиженията и някак бледнеят. Но ако сте и адвокат доброволец ви разбирам. Мен лично не ме интересува какво ще направят в бъдеще и дали ще го направят. Най-лесно се дават щедри обещания за светло бъдеще на лаици, които нашият емпиричен опит ни подсказва че няма да се сбъднат в 99% от случаите. Тези трепети ги оставям на фантазьорите. По-скоро ме интересуват какво са направили до момента и дали работят ефективно.

За пръв път чувам, че в Холивуд ще снимат филм 3 години.

НАСА разработва усилено йонен двигател от ново поколение, който ще бъде доста по-мощен от все още разработващото се копие на руски ракетен двигател! Ако искате да видите как ще работи - гледайте сериала Стар Трек!

А пък аз си помислих, че фалиралите пиянки от Матушката го подготвят!

И какво имат да подготвят, като ги разработиха още през 1950? Руския СПД-180 работи и на половината евро-краварски спътници.

Чукча не читател. Чукча писател... Да беше прочел за какъв двигател става дума.

1917 година на чичко Ленин му станало мъчно и подарил на краварите първия трактор ..... Хаааааааааааааааа и от тогава на американците им викат краварите :), майтап бе Уили, май е станало обратното ................................

Орките сега празнуват годишнината от Чернобил, имай милост бе, човек ;-)))

Нека го направят, пък тогава руснаците, ако могат, да им отговорят с подобен или по-хубав.

спомени за ТУ 144 ли имаш ?

радва че искат да се развиват ама като им свършат паричките какво ли ще правят? щото дългът им във вид на купюри стигна Луната, бюджетния дефицит е як а пък за наука и разработки бая пари трябват

То това всичкото е умишлено. Те нарочно си увеличават дълга да "стигне до луната", че да има в историята все пак нещо американско стигнало до луната :)

Американците, каквото правят, след това стократно си го избиват като печалба от цивилно производство. Руснаците, каквото правят все военна тайна, демек хвърлено на боклука. Ей ти само един пример - GPS! С тая космическо-военна глупости са направили милиарди и милиарди! Само заради нея си е струвало разходите на Пентагона и изпращането на человечики на Луната!

В Европа и България ползваш спътниците на галилео за определяне на позиция.В Русия се ползва Глонас.Ако си в америка там вече ползваш GPS.

a dokato go napravim.....izpolzvame ruskite

Това роскосмос ли го казва? Че те и не могат да използват други - скъпи са им.

30 mN, интересно, но за голяма космическа революция трябва над 1000 пъти по мощни ел. двигатели...

3x30 mN е оборудвана сондата Dawn, която отдавна лети. Инак VASIMR достига 5N. А Целта е точно достигане на тези 1000 пъти по-мощен двигател.

ясно пак ще има фоерверки :) дано този път е безпилотен полет че бая народ изтрепаха тези харсъзи от наса .. след Фон Браун те просто са въздух !!!!

Аха, въздухарите от НАСА за разлика от невъдухарите от Роскосмос, пратиха 3 ровъра на Марс, сонди извън Слънчевата система, Сонди до Юпитер, Сатурн, Уран, Плутон, качиха телескоп в космоса и так далее.

Ама с руски ракети работят, щото вече и един човал картофи в орбита немогат да изкарат без руски двигатели...

Ivan Ivanov

отиди и намери в нета статията и виж кой първи е стъпил на Марс и коя година :) няма да ти казвам доста изненадан ще бъдеш :)

глупак пратиха след роскосмос ама 45 години по-късно след Луната,Марс и Венера

такъв двигател имаше Хан Соло още през 1977 година!

Аз пък си мислех, че е A long time ago in a galaxy far, far away.

В някаква статия пишеше, че йонни(плазмени) двигатели се използват за неголеми спътници. Там е проблема. Т.е. Качваш на околоземна орбита даден обект и го позасвяткваш, чак след това включваш йонния-плазмен дигател и отнасяш пепеля.

не си го прочел добре...

Спътниците извеждани на GTO имат силно изтеглена елиптична орбита с апогей 35768 км и в зависимост от перигея е необходимо между 1500 и 1800 метра в секунда за да достигнат кръгова орбита 35768 км над екватора.При по малък перигей масата на спътника е по - голяма , но се изиsква по - голяма допълнителна скорост ( 1800 м/сек) и йонните двигатели позволяват да се достигне такава скорост , защото по - начало един комуникационен спътник има голяма соларна батерия и гориво ( тежък газ обикмовенно ксенон) за стабилизация и това не е голям проблем , но изисква време няколко месеца.

Така е! За не големи спътници се ползват, а целта е да се ползват за междупланетни кораби, евентуално и с екипажи. А затова си трябва по мощен плазмен двигател.

от наса най накарая да се вземат в ръце и заедно с холивдските режисьори да направят поне едно безпилотно хвърчило пък ако ще да е от цветен картон.Омръзна ни от техните митове ,вицове и легедни за технологии от студията на средностат.филмчета.

Ми чети руските новини, бе тъпунгер. Все са впечатляващи. Няма да летят до Луната, няма да летят към Марс и т.н. радост за тъпата ти тиква. Добре че фалшифицираха полета на Юри Гагарин и Буран, че да има с какво да се хвалят.

Кретена и ти ли дето си ходил с американците на Луната. Муахахахаа

Хм! Те американците още ракетния двигател на руснаците не могат да копират, сега пък йонен щели да правят! Крадец освен кражби друго не може да измисли!

То и първата изцяло руска балистична ракета Сармат трябваше да полети пробно до средата на миналата година, а до края и да е на въоръжение. Тръбваше.

хаха или дада? Или "дада" - когато ти плащат в центове и "хаха" - в турски лири?

"Те американците още ракетния двигател на руснаците не могат да копират, сега пък йонен щели да правят!" Американците разчитаха на това че структурната маса на ракетите им е по - малка от руснаците и с 5 не толкова ефективени , но по сигурени и по мощни двигатели Ф1 издигна втората степен на Сатурн 5 на височина 68 километра и със скорост 2.75 км / сек. И тогава се включиха двигателите на течен кислород и водород и изведоха корабът на ниска орбита , а след това и корабът пое път към Луната. Руснаците имаха 30 двигатели нк33 , които бяха със ИСП 331 във вакум и отношение тяга тегло около 130 ( 136) , но те показали дефект и корабът , само веднъж достигнали 40 км височина преди да се взривят. При пилотираните кораби от най - голямо значение е сигурността. Но иначе първата степен не руснаците не е имала преимущество , поради голямо тегло. А втората степен на американците с двигатели на водород и кислорд е давала голямо предимство и това е позволило по голям полезен товар респективно по - голяма сигурност. Сега мерлин 1 д при 180 отношение тяга тегло има 311 ISP , но различни версии даваха че при малко над 150 (158) ISP става 321 и при 125 130 би трябвало да е 331. Та явно 180 и 311 е оптимално. Освен технологичното изоставане, техният конструктор Корольов е бил на лагер и едвам останал жив. Вероятно и по лошото му здраве е оказало влияние.

Ъхъ! Такова "предимство" имали американските двигатели, че вече 20 години купуват руски! А ти твойта диплома откъде си я купи? Че има едно цигане в квартала - искало да става доктор в европата, та за него питам?

Че те и не искат да ги копират. Имат си свои много по-добри, а и разработват други. Инак руснаците 60 години не можаха да изстрелят ракета с НК-33, та трябваше да го правят американците и да им покажат, че може.

Ядерная энергодвигательная установка мегаваттного класса Материал из Википедии свободной энциклопедии Ядерная электродвигательная установка мегаваттного класса совместный проект группы предприятий входящих в состав Роскосмоса и Росатома, направленный на создание ядерной энергодвигательной установки мегаваттного класса для космических кораблей. Начало работ над проектом объявлялось в 2009 году, планируемая дата завершения работ 2018 год.

Плазмен двигател, познат и като Двигател на Хол, е вид йонен двигател, използван за задвижване на космически спътници. Тези двигатели са разработени през 50-те и 60-те години на 20 век едновременно в САЩ и СССР (по-активно в Съветския Съюз). Принципът им на действие се състои в улавянето на електрони чрез магнитно поле. Електроните йонизират пропеланта, и от своя страна неговите йони създават тяга. Плазмените двигатели могат да ускоряват до 15-30 km/s, и произвеждат около 1 нютон тяга. Някои съвременни руски плазмени двигатели (СПД-160, СПД-180) имат мощност до 180 киловата. Плазмените двигатели са използвани за задвижване на редица спътници, сред които СМАРТ-1(Швеция) На 3 септември 2006 (05:42 UTC) СМАРТ-1 преднамерено е разбит в лунната повърхност, прекратявайки мисията.[1] Уикипедия

Те и колите са били измислени отдавна, но все още продължават да произвеждат нови...

Че то още Вояджър 1 и Вояджър 2 са с ядрен реактор за захранването. Ти ка мислиш смятат да създават електрическото поле американците? С жица от Земята ли? Проблема обаче е в това, че все пак трябва гориво. Производството на електроенергията почти неограничено време не е проблем. Проблем е необходимостта от йони за реактивната струя.