В Амстердам пуснаха по вода първата "зелена" суперяхта. Тя използва за гориво водород и не отделя вредни емисии. Корабът е и най-голямата моторна яхта, пускана изобщо някога на вода в Холандия.

Вижте как изглежда суперяхтата на водород >> >> >>

Инженерите са се справили с редица трудности. Въпреки че водородът е много ефективен източник на енергия, той има една десета от плътността на дизеловото гориво и трябва да се съхранява под налягане при -253 °C (-423 °F).

Суперяхтата е дело на корабостроителите Feadship и засега е наречена "Проект 821". Тя носи над четири тона водород, за да задвижи 16 горивни клетки през специални разпределителни табла. Освен това корабът носи по-лесен за съхранение метанол за захранване на горивните клетки, когато водородът не е наличен. Инженерите е трябвало да решат предизвикателства свързани с резервоарите и системите на кораба. Освен това създателите на суперяхтата са се сблъскали и с необходимостта юридически да легализират иновативния кораб.

Когато е в открити води, яхтата не се задвижва от водород. Горивото се ползва при по-бавни скорости, навлизане в пристанище и след пускане на котва. Така суперяхтата се захранва по екологичен и безшумен начин с електричество.

Токът е особено необходимо, защото яхтата "Приятелство"  на практика е едно 118-метрово частно имение, подобно на хотел - с множество вътрешни помещения, кухни и стаи за развлечения.