Коментари - Краят на една епоха: МиГ-21 вече не лети в небето на Европа | it.dir.bg
назад

Краят на една епоха: МиГ-21 вече не лети в небето на Европа

Хърватските военновъздушни сили спряха да ползват най-успешния съветски изтребител

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Краят на една епоха: МиГ-21 вече не лети в небето на Европа | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ще ме извините но заглавието Ви е много тъпо - България да не е в Азия , нали тук още летят Миг-овете бе специалисти.

Заглавието е за МИГ-21, а не за всички МИГ-ове!!!

Много добър по вертикалата, по-слаб за хоризонтални маньоври. Поради характеристиките на профила на крилото и липса на добра механизация. 4 ракети и оръдие ГШ-23 му бяха достатъчни като въоръжение. Имайки впредвид бойния радиус на самолета. От руски пилоти съм чул, че кабината на Миг-21 е на предела на човешките възможности по разпределение на вниманието. От собствен опит мога дакажа, че беше самолет, който не търпеше много грешки, но пък като го овладееш доставяше удоволствие да го пилотираш.

Самолетът обаче не може да носи модерен радар заради своя дизайн, а количеството на въоръжението му се оказва недостатъчно. Шогунен (чугунен) самальот - щайга, никакъв дизайн, радар и сили да носи оръжие, безмислица ползвана от "немай какво", свалена на поразия от американски. Виетнам го спечели колосалното разстояние до там и джунглата, сега цъфтят !

Летя на чертежи, кога ти посиня гъза??

Паплачта сороска дори след демото в Украйна. РУСНАКА ПРАВИ ОРЪЖИЕ ЗА ВОЙНА. САЩ ПРАВИ ТЕХНИЧЕСКИ ИГРАЧКИ ЗА СКЪП СЪПОРТ И ГРАБЕНЕ НА КИНТИ. ТОЛКОВА ПО ТЕМАТА.

Е 60 процента КИТАЙСКИ КОМПОНЕНТИ. Минимум 5 години Локхийд ще трябва да променя логистиката. А КИТАЙ ИМ НАБИ САНКЦИИ.

Кога Израел стана Китай? Или си блядстваш бай дефолт?

Едва ли е чудно защо Унгария закупи, използва и помага с Грипен? Първо е много по евтин, второ го получиха бързо, а не на хартия, и трето има много по добра и евтина поддръжка.

Добре де Радев, И какво от това? Пак е по скъпо от миг-овете.... Ясно е защо го искаш!

И четвърто - не се управляват от американски марионетки.

Четвърто вървял там със завод от който печелили милиарди евро на година. Тук се отказаха да печелим, че да печелят американци, а народа български беден.

"Летящите ковчези", както беха известни тия пикливи аероплани, гордост на съветската техника...

Тези "летящи ковчези" прогониха хамериканските бисери от Виетнам.

Виетнам го даде Кисинджър на Китай, в замяна излизане на Китай от съветско влияние. Бягай да четеш История!

Васька, аз историята я знам, но признавам си, че теория на конспирациите не съм чел. А и последните събития показват, че наистина Русия и Китай нямат нищо общо. Ама съвсем нищо! Нали?

летящи ковчези казваха на Ф4. МИГ 21 никога не са го наричали така. Ама кой да знае поне да чете.

Ф104 ако сме точни

всъщност не ги наричаха летящи ковчези, а уидоумейкър (няма как да го напиша на латиница) - този който прави вдовици

И Ф104 го наричат правещият вдовици. На Канада ли паднали 47% ли даваха. А иначе около 30%. На ФРГ без нито една война над 100 загинали пилота. Дори самолет камикадзе на японците, да се забива в кораби ВСВ, го водят по-добър от него. Супер къси криле и много трудно се кацало.

За всичките си години на вярна служба във ВВС МиГ-21 успешно и значимо допълваше МиГ-23 и МиГ-29 в отговорната задача по ПВО на страната. Неговото малко крило, сбъдна голямата мечта на много хора имащи честа и отговорността да летят на него.

Разликата между Миг 21 - боен изтребител, Миг 23 с променлива геометрия на крилото и Миг 29, който е с два двигателя е като разликата между кокошката, коня и носорога. Общото е , че и трите типа се ремонтираха в Граф Игнатиево. В същност без Миг 29. За него Иван Костовите министри откраднаха парите за закупуване на лицензната документация и технологиите за ремонт. После поляците ни прецакаха и взеха лиценза.

Това щях да кажа и аз, самолета се насочва към целта от наземен радар и по същество радара е слабот му място, но и още според мен електрониката. Някои от последните ромънски самолети бяха модернизирани с израелска авионика. Рафал е доста добър избор и сллед харватите и сърбите закупиха такива, сега разбирам избора им. Битката между Рафал и Ф-16 се печели от Рафал, който е с два двигателя. Видеото можете да гледате в Ютуб.

Къде е ЕНЧЕВ

Рафал струва скъпо на час полет. Не знам как ще са новите Ф-16, но поне стандартните не харчат чак толкова. Грипените са най-икономични.