Краят на една епоха: МиГ-21 вече не лети в небето на Европа
Хърватските военновъздушни сили спряха да ползват най-успешния съветски изтребител
Обратно в новинатаКоментари - Краят на една епоха: МиГ-21 вече не лети в небето на Европа | IT.dir.bg
Коментари
Ще ме извините но заглавието Ви е много тъпо - България да не е в Азия , нали тук още летят Миг-овете бе специалисти.
Много добър по вертикалата, по-слаб за хоризонтални маньоври. Поради характеристиките на профила на крилото и липса на добра механизация. 4 ракети и оръдие ГШ-23 му бяха достатъчни като въоръжение. Имайки впредвид бойния радиус на самолета. От руски пилоти съм чул, че кабината на Миг-21 е на предела на човешките възможности по разпределение на вниманието. От собствен опит мога дакажа, че беше самолет, който не търпеше много грешки, но пък като го овладееш доставяше удоволствие да го пилотираш.
Самолетът обаче не може да носи модерен радар заради своя дизайн, а количеството на въоръжението му се оказва недостатъчно. Шогунен (чугунен) самальот - щайга, никакъв дизайн, радар и сили да носи оръжие, безмислица ползвана от "немай какво", свалена на поразия от американски. Виетнам го спечели колосалното разстояние до там и джунглата, сега цъфтят !
Паплачта сороска дори след демото в Украйна. РУСНАКА ПРАВИ ОРЪЖИЕ ЗА ВОЙНА. САЩ ПРАВИ ТЕХНИЧЕСКИ ИГРАЧКИ ЗА СКЪП СЪПОРТ И ГРАБЕНЕ НА КИНТИ. ТОЛКОВА ПО ТЕМАТА.
Едва ли е чудно защо Унгария закупи, използва и помага с Грипен? Първо е много по евтин, второ го получиха бързо, а не на хартия, и трето има много по добра и евтина поддръжка.
Добре де Радев, И какво от това? Пак е по скъпо от миг-овете.... Ясно е защо го искаш!
"Летящите ковчези", както беха известни тия пикливи аероплани, гордост на съветската техника...
Тези "летящи ковчези" прогониха хамериканските бисери от Виетнам.
Виетнам го даде Кисинджър на Китай, в замяна излизане на Китай от съветско влияние. Бягай да четеш История!
летящи ковчези казваха на Ф4. МИГ 21 никога не са го наричали така. Ама кой да знае поне да чете.
всъщност не ги наричаха летящи ковчези, а уидоумейкър (няма как да го напиша на латиница) - този който прави вдовици
За всичките си години на вярна служба във ВВС МиГ-21 успешно и значимо допълваше МиГ-23 и МиГ-29 в отговорната задача по ПВО на страната. Неговото малко крило, сбъдна голямата мечта на много хора имащи честа и отговорността да летят на него.
Разликата между Миг 21 - боен изтребител, Миг 23 с променлива геометрия на крилото и Миг 29, който е с два двигателя е като разликата между кокошката, коня и носорога. Общото е , че и трите типа се ремонтираха в Граф Игнатиево. В същност без Миг 29. За него Иван Костовите министри откраднаха парите за закупуване на лицензната документация и технологиите за ремонт. После поляците ни прецакаха и взеха лиценза.
Това щях да кажа и аз, самолета се насочва към целта от наземен радар и по същество радара е слабот му място, но и още според мен електрониката. Някои от последните ромънски самолети бяха модернизирани с израелска авионика. Рафал е доста добър избор и сллед харватите и сърбите закупиха такива, сега разбирам избора им. Битката между Рафал и Ф-16 се печели от Рафал, който е с два двигателя. Видеото можете да гледате в Ютуб.