Коментари - Младите в България на едно от последните места в ЕС по дигитални умения | IT.dir.bg

Коментари - Младите в България на едно от последните места в ЕС по дигитални умения | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Нали знаят как да си свалят чалга от замунда и да публикуват селфита в инстаграм. Какво друго им трябва в този живот?

По време на соца като ученици бяхме най-наприд с материала.

Във всичко сме най-зле, тотален разпад на държавата и обществто!

Изобщо не съм съгласен. Прекарах над месец карантина с четири деца на 12, 14 и 15 години. Справяха се прекрасно, дори помагаха на учителите. Единственият проблем бе скоростта на нета.

ТОВА СА ГЛУПОСТИ .НАЗАТ СМЕ ПОНЕЖЕ БРОЯТ И ЦИГАНИТЕ.

Кво предлагаш, да преброим 10 програмисти в някоя ИТ фирма ?

ЧЕ ТЕ РОМИТЕ КОГА ГИ Е ИНТЕРЕСУВАЛО УЧЕНЕТО

Ми те половината от младите у нас са чалгопитеци, дето знаят само да мятат салфетки... Голема новина.

Ама за какво да ходят на училище, пълна скука е там,виж на митингите е друго нещо,хем ще халосаш някой полицай, хем и парички ще ти дадат за това от Дубай, другото вятър работа.

По мятане на бомбички и боя на кое място са?

Правилно казва ГОГО, щото сега ще почнат едни словоизлияния от купени сороси ивзякаква продажническа измет, колко прости били българите, неуки и т.н. Ако е професионална статистиката то в числото влизат всякакви малцинства които нищо не разбират от компютри /не са само ромите/. Иначе повече ме съмнява пак да е някоя стъкмистика от българофобска медия....

Има си хас в ЕС да се чуе някога нещо добро за Бг. От млади с лоши комп. умения, някак стават най - добрите хакери, които след това ги вземат е пентагона и цру. Не знам по какви стъкмистки критерии е правено това проучване, може би критерият е броят часове по информатика в училище, но в България има и толкова самоуки специалисти, които дори нямат специф. комп. образование, но са търсени за реализиране на проекти от цял свят, като лаврите след това както винаги обират чуждите фирми, а не преките изпълнители.

Хаха, ганювец! Твоите деца, нали? Няма начин да не са се справяли "прекрасно", хаха!

Точно ЕС ти е виновен за тъпачетата, които едвам успяват да пишат грамотно. А тия хакерчета-българчета, дето ги взимали в ЦРУ и Пентагона на килограм, са само в малоумните ти ганювски фантазийки.

От личен опит ли говориш и на теб ли са се метнали? Ако ти имаш 'тъпачета', дето не могат да пишат, аз имам такива, които печелят не само европейски, но и международни конкурси.

Говоря от личен опит, да. Масово се вижда как ганювчетата са неграмотни и не успяват да загреят значението дори на изрази като "прошарени коси". Тестовете на ПИЗА го доказват. Не че ганювците са по-грамотни. А ти си поредният ганювец, който имал деца, които "печелели международни конкурси и са брилятни!", хахаха! То всичките ганювци сте такива като ви питат, само дето после вече и в СУ се влиза с двойка.

по-голяма стъкмистика от евростат няма

Преподавам в ПМГ.В международния проект,в който участвахме заедно с ученици от Германия,Португалия,Турция,Унгария и Италия преди 3 години,нашите ученици превъзхождаха всички! А тръгнахме без особено самочувствие.

ПМГ? Тук става въпрос за представителна извадка. А тя включва и училещето в Полски Тръмбеж.

Колко точно разбира европейската образователна система или по-точно матрица се вижда от много примери. 'Томас Едисън бил смятан от учителя си за умствено изостанал. Алберт Айнщайн бил слаб ученик. А Вилхелм Рьонтген дори бил изхвърлен от училище' Който иска може да намери и други примери. Това, че някой не отговаря на норми и критерии не означава, че е нещо по-малко, дори напротив. За съжаление тези, които са най-приятни на системата и имат най-добри теоретични резултати, са много посредствени в живота.

Гражданче, 30-40%от децата в елитните училища са от село. Айде да не си мислим ся, че всичкОтО качедтвена стока иде от града.

Виждал си западно училище и обучение по Дискавъри само. Там е на ниво аутизъм

Ей родоотстъпник, предпочитам да ме обиждат на ганьовец, отколкото на европедал.

За такова хулене на България и българското, заслужаваш тъпата ти зелка да отрежа, много ще се кефя! Изрод.......

Урод сороски!

е разпространено мнението, че като хлапетата се справят със смартфоните са на "ти" с полезните технологии. Не е така ....

но я пробвайте да промените разширението на файла от .mp3 на .mрз (ем-пе-три към мъ-ръ-зъ) :) Голям смях ще падне ....

Лъжите

Нищо не включва?

Имам четири деца възпитани образовани и умни единият е програмист за другите няма да говоря владеят по три езика малката е на 9 английски руски корейски! Не пишете повече такива глупави стъкмистики!

Само като чуя дигитални/цифрови умения и ми е ясно, че говорещият нищо не разбира. Цифрите са от 0 до 9 и това е. Аналогично на буквите.10 е число съставено от цифрите 1 и 0. В компютрите реално няма нищо общо, освен разни абстракции. Хардуерно пък съвсем нищо общо. Нищо че много неща е удобно да бъдат представяни числово.

За хората с реални "цифрови умения" цифрите са от 0 до F.

Байно, категорията "програмист" е най-долната в асортимента на ИТ индустрията. Това са хората, които си нямат понятие колко е 2+2, докато не получат подробни инструкции, като за дебили по електронната поща или от ръководителя на проекта, или от главния софтуерен архитект (да, има такава позиция). Тяхната елементарна работа се нарича "кодиране" - опит с беглите си познания по числени методи и аритметика да преведат максимално оптимално, доколкото е възможно на избрания "език" за реализация, поредицата от алгоритми, които смятат това въпросно "2+2" Идея си нямаш колко по-мощна, сложна и всеобхватна картина на цялата идея и нейната реализация държат в главите си хората от висшия ешелон, а твоето "програмистче" вероятно дори не ги е виждало... Айде със здраве, не излитай толкова нависоки, някой ден ще разбереш,, как не си уцелил с мнението си... Да са ти живи из здрави децата все пак ;-)

Вероятно и това влошава картинката, но и голямата неграмотност, Затова сме назаТ.

А пък за "илитератите" са 0 и 1 ....

Това ,което показва тази статистика е ,че у нас циганите от 16 до 24 г са повече от българите.Знае се по време на дистанционното обучението ,кой нямаше компютри не се справяше и не можеше да участва в него .Познайте от три пъти!

Не забравяй ,че най- добрите физици в България излизаха от Казанлък ,а той не е дори окръжен град.Умни деца има навсякъде ,само да има кой да ги учи.

Всекидневно се сблъсквам с хора без елементарни дигитални, цифрови и както искай те ги наричайте. Тези познания са следствие на предходни познания. Малко математически, малко езикови и други от обща култура.

Сина ми е на 5 години все още не съм го учил как се работи с таблета, но детето само се научи от къде се пуска, къде е звука, как се сменяват екраните, къде е хикса за затваряне на рекламите. Научи се сам как се теглят игри (само веднъж ме видя аз как го правя) и вече знае че таблета трябва да ни помага в работата и ученето, защото не е само за игри. Не разбирам защо се публикуват такива лъжи. Ние не сме чак толкова неинформирани за да се опитват да ни манипулират толкова елементарно.

Назатттт викаш сме

Брааааааат, колко си неграмотен, ако знаеш?! По-добре не го учи детето на нищо, а го запиши да учи някъде наистина. Да можеш да си включиш таблета и да затвориш рекламата не са дигитални умения. :)

Обясни “дигитални умения” че нещо не ми е ясно

Президента бивш военен, министър председателя бивш пожарникар, главният комисар - ченге Картинката е ясна гн смислов

Това е от абстракциите за шеснайсетични числа. Но те реално се изписват с цифри и букви. От Уикипедия: "Шестнайсетичната бройна система е позиционна бройна система, с основа 16, в която числата се представят с помощта на 16 динамични символа. Символите от 0-9 са представени чрез арабски цифри, а латинските букви A, B, C, D, E, F (или a-f) се ползват за стойностите от 10 до 15." Има такива разделения и на двойки и на осем. А реално такова цепене на основа е неограничено. Казваш на 0-Х и готово. Казваш програмно да ти конвертира с основа 20 и получаваш и J. Но това са абстракции. А тук се избират степени на 2.

не ти ли хрумна че дигитални/цифрови умения касаят умения свързани с дигитални/цифрови технологии, като "дигитални/цифрови" са просто имена които са дадени на съответните технологии, а не описание на самите технологии. Така връзката между тълковният смисъл на думите "число" или "цифра" с името на технологията което правиш е абсолютно безсмислено. пп. имам позната която се казва Росица. какво общо има тя с "росата" айде ти ми обясни. Друга пък е Станка, и нито веднъж не съм я видял "с танка". Трета пък е Сълзица, обаче нито веднъж не съм я видял да отрони и една сълза. Четвърта пък ...

дигиталните умения са силно надценени, реално над 80% от населението работи професии в които те въобще не са необходими. логично те се превръщат просто в нещо от второстепенна важност, помощно средство в ежедневието, а не водещо жизненоважно или живото определящо умение.

"НазаТ"?! Нищо чудно, че нямат умения да използват и работят с цифрови технологии, та в наши дни явно повечето хора излизат от училище (та и от университет даже) и пишат "назаТ", "долО", "кОпувам", "сАжЕлявам"...

Самият избор как да го наричат, е глупав! Да казват компютърни умения или нещо друго.

Да умилително е хората как смятат ползването на някакви джаджи за умение...

браво, записал си децата на много курсове значи :)) безрезултатни в дългосрочен план селски комплекси ("ми то мойто най-умно щом и на корейски записано и може да си поръча кимчи в ресторанта")