Коментари - Най-модерният френски изтребител - Rafale | IT.dir.bg
назад

Най-модерният френски изтребител - Rafale

Французите са създали един качествен, но доста скъп самолет

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Най-модерният френски изтребител - Rafale | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Рафалът е продаден в много ограничени бройки на 3 три държави-Катар, Египет и Индия. Доставен е само на Катар и Египет. Във Франция боспособноста му е около 50% поради липса на части. Това е един от най-скъпите изтребители в света след американският Ф-22 (раптар/ влечугото). Рафалът се произвежда официално от Френската ЧАСТНА КОМПАНИЯ – Десо Авиатион (fr: Dassault Aviation), но изцяло финансирана от френското правителство заради постояната заплахата от фалит т.е. социалистическо предприятие за приятели само. Директорът на ДЕСО почти перманентно е съден за манипулиране на технически данни, корупция и укриване на данаци. Единствените интензивни боини деиствия са водени с Рафал при агресията и окупацията на Либия от Франция и убиството на Кадафи (баща) преди 4-5 години. Самолетите обаче не са били базирани на африканска територия заради риск от повреди от пясъчните бури там; а елетрона подкрепа са успели само американците да им осигурят. Ограничени участия официално е имало в Авганистан, Сирия, Мали поради много високите разходи за подържане (заради прашните бури) в тези климатични условия. Париж продава Рафалът на Катар, не заради добрите качества на самолетът, а заради (1) договорът НЕДВИЖИМАТА СОБСТВЕНОСТ НА Катар в Франция да не се облагът с данаци за 20 години; и (2) гаранциа да подкрепи кандитатурата на Катар за Футболния Мондиал-2022. После Французите правят опит да анулират даначната спогодба с Катар, което води официално до блокиране на търговията във воената сфера и обтягане на дипломатичните връзки между двете страни. След това, Париж успявя да продаде Рафалът и на Египет (заедно със двата полу готови вертолетоносачи-Мистрал) със заем 100% покрит от Френски Банки, което значи, че може тази зделка да завърши като подарък поради неплатежноспособността на куповача. Това обаче само бъдещето ще покаже. Рафалът е продаден на Египет не заради добрите качества на самолетът, а защото никой от световните производители не пожела да им продава изтребители на кредит с изключение на Франция. По-интерено е, че нито една от богатите петролни арабски банки не е искала да финансира сделката или да бъде гарант, най-вероятно като сигнал за солидарност с Катар. Последно Париж успявя да продаде Рафалът и на Индия не заради добрите качества на самолетът, а заради следните условя, че (1) първоначално електрониката на самолетът ще се прави в Индия. На Делхи също са обещани с договор (2) данъчни облекчения на Индийският бизнес във Франция; и (3) свобода за продобиване на френски компании от Индийски акционери (договорът между президентите Моди-Оланд). Почти две години по-късно (при президентът Макрон); т.е. в моментът Париж иска да промени условията на продажбата и изходът от сложните проговори не е много ясен.

Добро самолетче са направили франсетата, но не е по нашия джоб. Иначе това е ЕДИНСТВЕНИЯТ европейски самолет, способен да кацне на (истински) самолетоносач.

не е вярно: виж Британския Хариер от Фолкланската Криза през 1980; руските СУ и Як също.

Задължителна електрона корекция на айродинамичната нестабилност на военните самолети (включително и на Рафалът) се смята за основен недостатък при навлизането на новите електромагнетични боини системи последните 2-3 години разработвани например в САЩ, Китай, Израел и Русия. По тази причина смятам, че в бъдеще натовските държави по-логично ще гледат към някой от ехпортните варианти на Грипен (ако не фалира до тогава), Ф-16 или Ф-18, за които айродинамичната нестабилност не е основен проблем. В този смисъл Рафалът ще остане една мегаломанска авантюра на Франция в военното самолетостроенето без переспектива. Самолетът ще продължава да лети на официални празници над Париж; и да плаши правителствата на бившите френски колонии докато все още има наивници. Рафалът никога в своята си военна история не е учасвал самостоятелно в боини действия върху теритотия снабдена с модерни ПВО системи като от С-200 и нагоре или тяхни аналози.

...."Задължителна електрона корекция на айродинамичната нестабилност на военните самолети".... До сега не бях чел подобна глупост!!??!!! Или имате лексикален проблем, колега или четете литература, която не разбирате и тълкувате по свой си начин!

Върни се и прочети внимателно статията: Крайният резултат е, че Rafale е един от най-маневрените самолети, създавани някога. В следствие от своята конструкция обаче, изтребителят е аеродинамично нестабилен, като има специален процесор, който постоянно следи и регулира позицията на самолета във въздуха.

Еми така напишете! Изтребителят ТРЯБВА да е аеродинамично неустойчив. А системата, която споменавате (ЕДСУ или fly-by- wire) я имат много самолети F-16, F-117, A-320, JAS-39.

С200 с които беше въоражена сирийската армия не можа да спре ,,Миражите"на израелската армия над Ливан през 82-а.И в двубоите френските самолети показаха пълно превъзходство над съветските! И сега във Сирия и Либия при атаки на френски самолети руските ПВО системи са безпомощни срещу френските самолети ,,Рафал"

Прочети това и не драскай глупости за жълти стотинки: https://strategika51.wordpress.com/2017/10/17/damas-cible-des-avions-israeliens-au-dessus-du-liban/ https://reseauinternational.net/damas-cible-des-avions-israeliens-au-dessus-du-liban-un-f-35-israelien-endommage/

Индия постепенно отказывается от российского вооружения в пользу американского, европейского, а также украинского. Россия же, неспособная провести импортозамещение, поставляет на важнейший для неё рынок технически устаревшее, да ещё и некачественное вооружение – от самолётов до подводных лодок. При этом русские даже за ремонт платить не хотят. На индийском рынке постепенно укрепляют свои позиции и украинские предприятия, забирая таким образом у российских компаний определенные сегменты. Это, конечно же, раздражает Кремль, который пытается при помощи международных и некоторых украинских СМИ провести кампании по дискредитации нашей страны. Москве важно ударить по репутации украинского ВПК и если не забрать утерянные контракты, то хотя бы не пустить туда украинцев.

КОГА ТИ ЩЕ НАПАДНЕШ РУСИЯ-ТОВА Е ОСНОВНИЯ ВЪПРОС? Не го овъртай, стягай се. ТЕБ ВЕДНАГА И БЕЗ ОТЛАГАНЕ ИЛИ ЩЕ ПРАТИШ ТВОЯ СИН ИЛИ БАЩА? НАЛИ РУСНАЦИТЕ СА СЛАБИ И ФАЛИРАЛИ, ЗАМИНАВАЙ ЛЕСНО Е , ДАЖЕ ОТ УКРАИНСКОТО ПОСОЛСТВО МОЖЕ ДА ТИ ДАДАТ И БЕЗПЛАТЕН БИЛЕТ. ЗА АМЕРИКАНЦИТЕ И ЗАПАДНО ЕВРОПЕЙЦИТЕ Е ЯСНО-ТЕ НИКОГА НЕ БИХА ОТИШЛИ, НО С УДОВОЛСТВИЕ БИХА ТИ ПОМОТНАЛИ НА ТЕБ. Бързай, че напливът е голям.

Русия напада.Никой не напада Русия и не завзема принадлежащи и територии!

Нали РУСНАЦИТЕ почнаха да строят Северин поток-2, Турски поток е завършен на 80%, Силата на Сибир е готов до края на този месец, довършва се Кримския мост, Ток има в Крим и тази година е рекордна по броя на туристи там.

Рафалът е продаден в много ограничени бройки на 3 три държави-Катар, Египет и Индия. Доставен е само на Катар и Египет. Във Франция боспособноста му е около 50% поради липса на части. Това е един от най-скъпите изтребители в света след американският Ф-22 (раптар/влечугото). Единствените интензивни боини деиствия са водени с Рафал при агресията и окупацията на Либия от Франция и убиството на Кадафи (баща) преди 4-5 години. Самолетите обаче не са били базирани на африканска територия заради риск от повреди от пясъчните бури там; а елетрона подкрепа са успели само американците да им осигурят. Ограничени участия официално е имало в Авганистан, Сирия, Мали поради много високите разходи за подържане заради прашните бури в тези климатични условия. Париж продава Рафалът на Катар, не заради добрите качества на самолетът, а заради (1) договорът НЕДВИЖИМАТА СОБСТВЕНОСТ НА Катар в Франция да не се облагът с данаци за 20 години; и (2) гаранциа да подкрепи Катар за Футболния Мондиал-2022. После Французите правят опит да анулират даначната спогодба с Катар, което води официално до блокиране на търговията във воената сфера между двете страни. Париж продава Рафалът на Египет със заем 100% покрит от Френски Банки, което значи, че може тази зделка да завърши като подарък поради неплатежноспособността на куповача. Това бъдещето ще покаже. Париж продава Рафалът на Индия при условие, че първоначално електрониката на самолетът ще се прави в Индия. В моментът Франция иска да промени условията на продажбата и изходът не е много ясен.

150 литра на 100км... А бе на това нещо не може ли да му се сложи една газова уредба?

Няма най-добър самолет!

десет тона тенеке,за теа луди пари. И като се струполи и за стар алумин не става,щото трябва да му чагъркат праха от земята!

Писатели с 200 лева заплата - статията ви е пълен боклук.

Престани да лъготиш на едро. Индия няма как да е "оценила Рафалите и поръчала още", защото към настоящия момен не е получила НИТО ЕДИН: "The first Rafales are expected to be delivered by 2019 and India is set to have all 36 jets within six years." Повече ДОСТОВЕРНА информация от БиБиСи тук: "Rafale deal: Why French jets are at the centre of an Indian political storm" By Vikas Pandey BBC News, Delhi, 26 September 2018

Индия ИМА как да е оценила Рафалите - правени са презентации и тестове във Франция.

Ето я оценката на главнокмандващия в Индия на въздушните сили Marshal Birender Singh Dhanoa. NEW DELHI: The Indian Air Force (IAF) on Wednesday said the Rafale fighter would prove to be a "game changer" in air combat capabilities in air combat capabilities in the region because it could outgun any combat jet that China or Pakistan can deploy against India, while also letting loose a few missiles at defence PSU Hindustan Aeronautics (HAL) for its continuing production delays in several aircraft programmes. Индия отдавна има и френски Миражи 2000

много скъпо брей - ще трябва да намалим помощите за ромите, да му се не види макар...

Не!Сакън!Мангасарите са най-страшното ни оръжие!Само ги пускаш и "Рафала"е разглобен във въздуха!

Сега разбираме, как нашите политици "измамници" ни заблуждават, 10 самолета за 1,5 млрд. А Индийците взели 30 без пари и подръжка 10 г.

Не те заблуждават . Просто индийците са извадили кешовицата на куп и респективно са диктували правилата . Нашите тия 1.5 милиарда ще ги изплащат години и съответно са безинтересни на болшинството самолетопродавач .

Циганите са тарикати!!!

Когато индийците бяха бедни и купуваха руска железария не бяха 'цигани' - сега станаха когато забогатяха и почнаха да търсят по-качествена продукция.

Днес няма нито 1 /един/ изтребител Рафал на въоръжение в Индия. Руските Су и Миг са над 600.

Днес има 36 самолета Рафал в Индия, а миналата година сключиха договор за още 36, та може вече да са 72

Много хубав изтребител, но има съществен недостатък. Лети само на задна скорост, подобно на френските танкове Втората световна.

Всъщност френските танкове си ги е бивало и то много. По едно време германците са изпаднали в паника, но за техен късмет антиорганизацията на французите се е оказала решаваща.

е далече по добър избор.

И какво му е по-доброто, Су-35 е всъщност Су-27М? Висока цена и ограничено търсене, никой не го иска.

Су-35 е без съмнение най-добрият изтребител в света. Той значително превъзхожда Су-30, с който индийците редовно дрънкат британските Тайфуни и американските Ф-ки на учения. Цената му колкото на антиката Ф-16.

До Гроздето: И кои държави го експлоатират, като е толкова добър?

Че от тях руснаците имат 20-тина броя, щото нищо не става от него. На Китайците продадоха няколко броя по 120 милиона и още не са ги доставили. И докато Рафала има двигател за 3-4000 часа руските се скапват след 500 часа, докато Ф16 е с 8000 часа

Китай купи от Русия за $2 млд. самолетите по $60млн./брой.

Китай купи само 24 - ако реално им трябваха за нещо друго освен за ревърс енджинийринг щяха да купят поне 100.

Рафалът е много сериозна машина сравнима с Юрофайтър и далеч превъзхожда всичко, което е могъл да издяла големият презокеански брат.

Е, посмали малко! Френските машини си имат един чар, американските друг. И двете държави създават превъзходни самолети.

Индия преговаряше за 136 рафала, но редуцира сделката само зо 36

Ми това е наполовина вярно. Индия преговаряше за 126, а не за 136 Рафала, но накрая се разбраха за 36 и те бяха купени и доставени през 2016 г. През 2017 г обаче Индия поръча още 36 Рафала, та в Индия Рафалите ще станат 72. Т.е. след като Индия е оценила самолетите е поръчала още.

jedimonster@abv.bg

Я покажи един индийски рафал някъде, когато лъжеш поне не лъжи като мръсно амерканско псе! Индия не е купувала и не се знае ще купили въобще "Рафал"

Se taia

On 23 September 2016, Indian Defence Minister Manohar Parrikar and his French counterpart Jean-Yves Le Drian signed the contract for the purchase of 36 off-the-shelf Rafales in a deal worth €7.8 billion with an option for 18 more at the same inflation-adjusted price.[180] The first Rafales are expected to be delivered by 2019, and India is set to have all 36 jets within six years.[181] The deal includes weapons and spares; the aircraft will be equipped with Meteor BVRAAM missiles.[182][183] India is considering ordering 36 more aircraft as of August 2017 due to growing tensions with China

jedimonster@abv.bg

До BajMihal има само меморандум (намерения) до сега не е доставен и не е платен и един самолет понеже Индия иска технологии и да си ги прави сама ама Франция нещо се дърпа.

Ако не нещо друго,то поне са красиви !

ChatGPT

Муриканци, руснаци, французи, немци квито и високо технологични играчки да извадят - пред наш Бойко са нищо. Три папи са го галили по главичката, отговаря само пред един - Шефа, даже Чък Норис се страхува от него... лОви снежинките у възду'а

И се е ръкувал лично с Тръмп !

Сигурно защото е много изгоден, затова след дълги препирни за завишени цени Индия се отказа от първоначалната бройка самолети и ще закупи само 36.

колко е била първоначалната бройка по твоите измишльотини и можеш ли да ни пратиш цитат от статията в която си го прочел това. Аз мога да ти кажа - не.

Se taia

В интерес на истината е имало спор за цената за 126 бройки. Но основния проблем е бил, че Индия не е платила дължимото навреме. Иначе сега се пазарят за още 36 рафала заради Китай.

Ето ви информация по въпроса от 18 май 2018 La plus grosse commande à l'exportation pour les Rafale du constructeur Dassault en Inde serait remise en question. Selon le magazine Military Watch, Dehli envisage la possibilité d’acheter des chasseurs russes Su-30MKI, ayant une vitesse plus élevée, ainsi qu’une manœuvrabilité moins faible. L'Inde pourrait refuser d'acheter des chasseurs embarqués français Rafale et porter son choix sur le chasseur russe Su-30MKI, annonce le magazine Military Watch. Selon le média, Dehli considère le chasseur russe Su-30MKI comme l'un des meilleurs, permettant à l'armée de l'air de détruire des cibles ennemies à une distance pouvant aller jusqu'à 130 kilomètres, alors que cette portée est beaucoup plus réduite chez les Rafale. En outre, comme l'indique Military Watch, le chasseur français a une vitesse et une manœuvrabilité plus faibles, peut emporter moins de charge utile, tandis que son prix depuis l'appel d'offres a considérablement augmenté. L'avion de combat polyvalent supermanoeuvrable Su-30MKI est destiné à l'exportation et a été développé initialement pour l'Inde (depuis 1999, plus de 200 aéronefs sur 272 commandés ont été livrés à la partie indienne). Il y a également eu des livraisons vers la Malaisie (18 Su-30MKM. Le gouvernement indien a approuvé en 2016 l'achat de 36 avions de chasse Rafale fabriqués par le constructeur français Dassault. Ce contrat, aboutissement de presque un an et demi de rudes négociations entre Paris et New Delhi, représentait la plus grosse commande à l'exportation pour les Rafale du constructeur Dassault. Досега нищо не е подписано и ако ще се подписва, то ще е след изборите в Индия през 2019 г. Мисля, че коментарите са излишни.