Коментари - Правят пътнически дрон с иновативно задвижване | it.dir.bg
назад

Правят пътнически дрон с иновативно задвижване

Blackbird не изглежда като нито едно от показваните досега летящи таксита

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Правят пътнически дрон с иновативно задвижване | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Хахаха!... Стара руска разработка още от края на 19 и началото на 20 век. Дело е на великия руски инженер-самоук Ползанов, асистент и първи братовчед на още по-великия руски учен Попов, който пък изобретил радиото. Идеята била с него да бъде оборудван проектираният летателен апарат. За съжаление друг братовчед откраднал чертежите и ги сменил за галон шнапс. И... те ти сега... в Остеррайха.

Интересно, как никой не се е сетил до сега, да използва този принцип? Дано успеят да развият концепцията, до използваемо летателно средство. Важно е колко енергия ще харчи. До колкото разбирам, лопатките на роторите са с компютърно управление, заемат различни ъгли, според желания ъгъл на движение на дрона. Това е доста сложно за управление, и малки несъответствия биха довели до загуба на устойчивост. Възможно е поради това да не е използвано до сега. Ако се окаже икономично и с добро управление, ще е реален конкурент на хеликоптерите.

Всъщност принципа е отдавна познат. Дори навремето продаваха моделчета ти планер със същите пропелери вместо крила. При изстрелването насрещния поток въздух развърташе роторите, който пък в последствие с набраната инерция с въртенето си служеха да създават подемна сила вместо крила и така модела планираше..... Мисля, че дори е имало известни разработки в тая посока. Просто класическата версия - реактивен/витлов мотор и крила за подемна сила е далеч по-проста и ефтина за изпълнение и се е наложила. Едва с навлизането на дроновете и квадрокоптерите, роторната схема придобива нов смисъл. Освен всичко друго, не забравяйте че и въртящите се ротори, действат и като жироскопи - което допълнително стабилизира машината. В края на крайщата всичко е въпрос на стабилност, предсказуемост на управлението и поведението и енергоефективност. 3-те по-по-най печелят.....

Малко прилича на австрииски арабин точи ЕС фондове. Някак не изглежда много стабилно, прекалено много точки, където може да се счупи. Но дано има късмет и да изкара нещо работещо.

Как ще стане тая, не виждам да има логика

Ли зарежда невидимите батерии? Няма такива олигофрени начи. Преход: 10 км с едно зареждане ли? Мно ма кефи как всички гледат Китайски сув 3 тона на ток, перка яко, оборудване ниво ролс. Ма му сложили ДВГ като рейндж екстендър разбирш ли. ХАХАХА

Засега лети на хартия.

Не е само на хартия!