НАСА тества самолет с променящи формата си крила
Въпреки развитието на авиодизайна през последното столетие, базовата конструкция на крилата на самолетите е все още тромава.
Обратно в новинатаКоментари - НАСА тества самолет с променящи формата си крила | IT.dir.bg
Коментари
Като се замисля, че височините на полетите са стандартни, като добавим, че круизните скорости също са стандартни не виждам това цялото да направи БУМ в самолетостроенето. После се сещам за оня виц дето накаря пушача вика на непушача - ами ти като не пушиш къде е твоето ферари? Та си мисля, сега с новите крила колко ще поевтинее билета? Щото ако за новата технология крило отидат маса пари да не стане като с вятърната енергия. Уж вятър духа само, а накрая сметката за тока по-голяма става. И от моя житейски опит ми намирисва на такова нещо. Та с две думи е*ал съм ги новите крила, като и старите ми вършат същата работа, че и вече са тествани. Виж телепорт ако измислят това вече е друга работа.
Понеже доста русофилистични тъпанари се изказват малоумно, да подчертая: Това са крила с ПРОМЕНЛИВА ФОРМА, а не крила с ПРОМЕНЛИВА ГЕОМЕТРИЯ. Вторите ги има още от времето на втората световна война от преди 70 години, а не от времето на Миг 23, както си мислят кухите русофилистични лейки. Но такива с промелива форма на крилата още няма никъде и никога до сега не са били пробвани, направени, ползвани.
НА ДЕБИЛОИДНИТЕ МАЛОУМНЯЦИ КОИТО ПЛЯМПАТ КАКВОТО НЕ ЗНАЯТ ДА ПОВТОРЯ. В СТАТИЯТА НИКЪДЕ НЕ КАЗВАТ НИТО ОПИСВАТ КАК СТАВА ПРОМЯНАТА ФОРМАТА НА КРИЛЕТЕ. ИМЕНЯЕМАТА СТРЕЛОВИДНОСТ СЪЩО Е ПРОМЯНА ФОРМАТА НА КРИЛЕТЕ. НО КРЕТЕНОИДНИТЕ ПЕДОКРАТИ ТУК И ТОВА НЕ ОСЪЗНАВАТ. НЕМЦИТЕ СА ПИОНЕРИ В ПРОМЯНАТА ФОРМАТА НА КРИЛЕТЕ ПРЕЗ ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА. КРАВАРИТЕ ГИ КОПИРАТ В Ф-111 КОЙТО Е БОМБАРДИРОВАЧ А РУСНАЦИТЕ РАЗВИВАТ ИДЕЯТА В МИГ-23. ТАКА ЧЕ ТОВА Е ИСТИНАТА ДА ВИ СВЕТНА ДЕБИЛИ!
Става дума сигурно за граждански самолети, защото бойни такива отдавана ги има както в Русия, така предполагам и в САЩ. А да не говорим за изпитания на такива.
брях ма тва НАСА открили топлата вода зер
брях ма тва Роскосмос и топлата вода не може да открие зер
Както забелязва един колега по-долу, идеята не е нова а само начина на технологичното и развитие. Самолети с динамично променяща се форма на крилата съгласно режима на полета съществуват от много време и не става въпрос за променливата стреловидност. Например Б-52, е с отрицателна V-образност на крилото от над 20 градуса (гледан фронтално) когато е на земята. В полет тази V-образност се изменя по естествен начин (без механика)на положителна от около 5 градуса.
А за пестене на гориво имаше и други теории, включително с налепване по корпуса на такава повърхност наподобяваща кожата на акули. Твърдяха, че спестявало около 4% гориво. Защото при гладка повърхност се получават завихряния, а при акулите е като шипове назад и се процежда въздуха. Доколко е вярво, не знам.
Идеята е стара, технологична е нова. Крилото овен оптимален профил , трябва да има и здравина и в същото време да е леко и издържливо на вибрации и резки натоварвания. Освен това служи и за резервоар. Така че каквато и да е нова технология да е предложи, трябва да се тества доста щателно преди да се реши подходяща ли за целта.
...няма начин, под статия, за която и каквато и да е технологична новост създадена в САЩ, веднага да не налазят странни екземпляри с твърдения от рода на ..."... ама това в Русия го има..." следват времеви безумия ...от 50-те, от 60 - те и т.н. години...нямам идея подобни писания платени ли са, ефект на мозъчно заболяване ли са или психиатричен проблем...ама е много смешно....
Наскоро даваха кола със сгъващи се назад крила, която може и да лети. Казваше се Aeromobil. Има и клипчета.
Те и месершмид са имали променлива геометрия на крилата, макар, че настройката ставала само на земята, но това пак няма нищо общо със смисъла на променливата геометрия описана в статията.
Концепцията бе много популярна в самолетостроенето през 60-те.Променлива стреловидност в зависимост от скоростния диапазон.Типичен пример за такова изпълнение е излезлия от употреба МИГ-23.На практика 3 самолета в една машина.Проблема с пилотирането и сложноста на конструкцията направиха така, че да се спре тази технология във военното самолетостроене.
Ей книжен червеноармейски плъх, въобще не си разбрал за какво става дума. Новата технология на НАСА няма нищо общо със старата технология за променлива стреловидност. Ограмоти се малко преди да се изхождаш в редовния хвалебствен тон на превъзходството на руските технологии от 60-те години. Ако можеш да четеш само на руски ще те разбера, защото такива тъпанарчета, рожби на българосъветската дружба у нас има много.
Те и плазмените телевизори са май от 1964 година, а технологията от 1960 година, но навлезнаха преди няколко години.
Това все едно съм го писал аз ;)))) Радвам се че все повече хора осъзнават, че с проста русофилистична сган не може да се говори нормално, просто тея са шокиращо дебилни и тъпи.
Много ми е интересно къде забравиха Ту-160? От 87-ма година досега си лети с атомни бомби на борда ....
Не е ли двигателя включен на реверс най-големия източник на шум при кацане а не завихрянето на въздуха ? Може и да бъркам, но ме съмнява малко
Поздравления! Също се чудех защо са се хванали за този шум. Звука издзван от двигателите е МНОГОКРАТНО по-силен. Файдата от крило с променлив профил е икономичност на различните режими на полета. Като в идеалния случай се гони оптималност при всички режими.
Абе направо да измислят самолет с махащи и пляскащи крила, като по този начин да се създаде подемната сила и да се избегне нуждата от тежки и скъпо струващи двигатели ;-)
Имаше самолети с променлива геометрия на крилата но бяха за различни цели. Едните се разгъваха при излитане и кацане и се свиваха при полет за по-висока скорост. Имаше и някакви Як-ове с вертикално излитане, също които си променяха крилата за да заемат по-малко място на самолетоносача. Тук се говори за избягване на процепите при отваряне на елероните, което води до много шум. Целта е друга и съответно технологията явно е съвсем различна.
Сигурно съм много тъп, ама на това му се вика крила с променлива геометрия и дори нашите стари самолети го показаха на авиошоуто. Може би става въпрос за граждански самолети, ама от статията не се разбира.
Крилото с променлива геометрия не променя формата на профила си, а само ъгъла спрямо надлъжната ос на самолета. В статията става дума за изменение на формата на профила на крилото. Този път заглавието е вярно написано!
Имали таратанци!!! Имаха едно Су и един МиГ дет си мърдаха полукрилата напред назад, но се отказаха. Това е промяна на крилото в план. Тук се говори за промяна профилът на крилото-в сечение. Знаиш ли кога рашките ше направят нещо без хлабини и пролуки? Когато спрат да ползват ключ 19 в комплекта инструменти за нанотехнологии.
Я обади кога за последно американците пратиха човек в космоса с американска ракета :)
Я обади кога последно руснаците направиха някаква иновация. Кога за последно направиха самолет сами без да го копират, кога последно направиха пътнически самолет, кога последно кацаха на марс с великите ракети които твърдиш, че имат, кога изследваха космоса, кога направиха аналога на gps глонас, кога направиха световноизвестна марка за каквото и да е било то битова техника, автомобили, компютри и т.н. ....Смяяяхх смяяях, ама такива са фактите.
То простотията ходи по такива като теб.Тъпи има много самолети с променливо крило които са изпитвани през годините.Това го имат и руснаците и американците.Мога да ти посоча поне 10 модела,но ти предлагам първо да почетеш малко и като се ограмотиш може да даваш мнения.
Преди много години Руснаците имаха такива модели -топлата вода е измислена!!
Аха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха. Тука се разправят по смешни вицове от тези в секцията за вицове. Ей това е! От колко време разправям, русофилистичната сган е безкрайно тъпа и проста.