Коментари - Скоро: Първият ”повторен” полет на Falcon 9 | IT.dir.bg
назад

Скоро: Първият ”повторен” полет на Falcon 9

Само след няколко дена SpaceX ще изстреля своята ракета Falcon 9, която ще бъде с използвана преди това първа степен.

Обратно в новината

Коментари - Скоро: Първият ”повторен” полет на Falcon 9 | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Изстрелването е планирано за 27-и март в 22:58 часа българско време. Предвидено е първата степен на ракетата отново да кацне върху платформата на SpaceX в океана. Първото кацане на тази първа степен с пореден номер 3 беше на 8 април 2016 година, като беше изпълнена мисия SpX-8 до Международната космическа станция. При успех, може да очакваме първата степен с пореден номер 3 да стартира за трети път в началото на 2018.

Като Мъск няма втори на света. Путин, Ким, Тръмп, могат само в краката му да пълзят.

Американците дават най - много средства за аеронавтика и е естествено да имат най - големи традиции и успехи. Совалката допринесе за развитието на много технологии , но като система не изпълни предназначението си. Интересно е, че сега с двигатели за еднократна употреба се стремят да постигнат многократно използуване. Тоест поставянето на по малки цели и стъпка по стъпка , може да бъде ключа към успеха. Натрупаният опит е от решаващо значение при прехвърлянето му към супертежки ракети, защото там всеки опит е скъп и не е желателно да се експериментира. Та натрупаният опит от совалката смятат да го използуват при SLS но като са се отказали от многократното използуване на двигатели и ускорители, не може да се очаква голям ефект. Та сега публично частното партньорство , както и използуването на различни двигатели и горива , създава възможност за много по широка гама от приложения и оптималност по отношение на цена.

Например имаше идея , ускорителите на SLS да бъдат на течно гориво и да се използуват два модифицирани двигателя Ф1 Б на Ф1 А ( подобрен двигател от Ф1 на Сатурн 5) и бяха изчислили, че SLS тогава щял да извежда 155 тона на ниска орбита. Та вероятно тези два двигателя могат да се заменят с 9 по малки но със същата сумарна тяга и да бъдат за многократно използуване zaedno s celija uskoritel Това вероятно би било по евтино, но това си е американска работа, защото най - малко би засегнало производителите на ускорители на твърдо гориво и ред подобни проблеми. Но идеята ми е , че ако някога това стане moje da бъде използувана технологията на Спацеx или Блуе Оригин , последното е по вероятно , поради бизнес връзки, но понеже не ми е работа , знае ли човек?

В същият ред на мисли вместо 4 двигателя от Совалката , може да има 7 дериват на последните и да са наистина за многократно използуване ( много е важно да се обслужват и ремонтират лесно) и може да са със малко занижени параметри , но да вършат същата работа. И така като се стигне до едномилиардния Орион , който да бъде също за многократно използуване, но и това си е е американска работа , а не моя.

Ето че има и чалга в космоса в лицето на клоуна Мъск.

Клоуна Мъск качи сателит 5,5 тона на геостационарна орбита. Нещо което руснаците със 70 годишен опит в този момент не могат, поне докато не завършат Ангара, която все още е в тестов период.

Мъск е американският Марешки.

Ето какво може да се прочете по интернет: Илон Рийв Мъск (на английски: Elon Reeve Musk, /ˈiːlɒn ˈmʌsk/) е канадско-американски инженер, изобретател, бизнес магнат, инвеститор, милиардер, роден на 28 юни 1971 г. в Претория, Република Южна Африка. Понастоящем е главен изпълнителен директор и главен технически директор на компанията SpaceX (СпейсЕкс), както и главен изпълнителен директор и главен продуктов архитект на Tesla Motors (Тесла Моторс)[1]. Той е основател на SpaceX и е сред основателите на Tesla Motors и PayPal (ПейПал) (последната е продадена през 2002 г. за 1,5 млрд долара, като делът на Мъск е 165 млн долара). Член е на Съвета на директорите на компанията SolarCity, основана от негови братовчеди. Мъск е роден на 28 юни 1971 в Претория, Южна Африка. Майка му, Майе Мъск, е от канадско-английски произход и е известен модел. Баща му, Ерол Мъск, е британец, роден в Южна Африка и е електронен/машинен инженер. След като родителите му се развеждат през 1980 г., Мъск заживява с баща си на различни места из Южна Африка. Изучава самостоятелно компютърно програмиране и на 12-годишна възраст продава кода на видеоиграта Blastar за 500 долара.Мъск посещава Waterkloof House Preparatory School (Подготвително училище Уотърклауф), преди да завърши в Pretoria Boys High School (Мъжка гимназия в Претория). На 17 години той се премества Канада, след като получава канадско гражданство благодарение на майка си. Той прави това преди да го привикат в казармата, защото е по-лесно да се емигрира в САЩ през Канада, отколкото през Южна Африка.

На 19 години Мъск е приет в Queen's University в Кингстън, Онтарио, и през 1992 г., след като прекарва две години там, Мъск се прехвърля в University of Pennsylvania, където получава бакалавърска степен по физика и бакалаварска степен по икономика от Wharton School. През 1995 г., когато Мъск е на 24 години, той се премества в Калифорния, за да започне докторска степен по приложна физика в Станфорд, но напуска само два дни по-късно, за да преследва предриемаческите си амбиции в областта на Интернет, възобновяема енергия и Космоса. През 2002 г. Мъск става американски гражданин.Мъск използва около 100 милиона долара от своите лични пари[3], за да финансира и основе Space Exploration Technologies (Технологии за изследване на космоса) или SpaceX. Това се случва през юни 2002 г. в Хоторн, Калифорния. Мъск е главен изпълнителен директор (CEO) и основен дизайнер (CTO). SpaceX разработва и произвежда ракета-носители, като фокусът е да се подобри състоянието на ракетните технологии. Първите две ракета-носители са Falcon 1 (Сокол 1) и Falcon 9 (Сокол 9), а първият космически апарат се казва Dragon (Дракон). SpaceX успява да направи дизайна на ракетите Falcon и апарата Dragon за 7 години, като започва от самото начало. През септември 2009 г. Falcon 1 (по дизайн на Мъск) става първата частно финансирана ракета с течно гориво, която извежда сателит в орбита. На 25 май 2012 г. космическият апарат Dragon се скачва с Международната космическа станция (МКС), ставайки първия апарат на частна компания, който се скачва с МКС.

Развихря се силна конкуренция между водещите космически сили.Spacex налага темпо и останалите фирми трябва да се съобразяват с предизвикателствата. Американците явно се целят в междупланетните ракети и кораби и тука става дума за тестване на различни концепции. SLS , Vulcan, Атлас 5, New Shaperd и New Glen , Falcon Heavy са ярък пример за това, но и Falcon 9 в най - мощният си вариант е тежка ракета. Руснаците освен Ангара имат намерения за 25 тонна ракета двустепенна на метан за новият им кораб Федерация. Китайците излизат с Лонг Марч 5 , а дали ще правят тежката Лонг Марч 9 с възможности наSLS. Европейците и Японците са по скромни с Ариана 6 и H3, като акцентират върху икономически показатели. Но лесно се вижда , че те могат да бъдат основа за тежки ракети. Дали след 2020 година в духа на времето европейци и Японци не само ще се конкурират , но и биха търсили сътрудничество за междупланетни полети ( Луната и Марс)

Днес си признаха, че губят от Мъск. Бяха планирани 29 старта през 2017, а днес ги намалиха на 23.

Муск ги плеска по всички парчета... Коли прави - по-хубави, от коя да е руска. Батерии прави - по-хубави, от коя да е руска. Както е тръгнало скоро и влакове по-хубави от руските ще прави! И за капак и ракети прави - :))))))))))))))

Едно да прави, но както трябва. Очевидно Мъск освен световно гуру е и широк специалист.

За тази година планират да използват 6 употребявани при 27 старта общо. От тях две ще са за първата Falcon Heavy.

"SpaceX започват да проучват първата степен, като всяка захабена част трябва да се открие и замени. " Интерсно къде ли осчетоводяват тези разходи :) сигурно го водят опекс :)

В Ютуб има едно филмче "Soviet Disasters in Space". Особено наАКания да вземе да го гледа - че много крави, много маймуни са го нагърбили, да му спадне малко патриотичния патос, който го пари изотзадзе!

има и няколко филмчета за американските совалки, яко смях брат:)

да така е. загинаха хора, но в крайна сметка вървят напред. ти по-добре гледай хабъл, 3-те ровъра на марс, зора около церера, касини около сатурн, нови хоризонти до плутон. това е фантастика на живо.

много е притеснен от вашите коментари ;)))))))))))))))))))))))

21 юли 1969 година - първото стъпване на човек(Нийл Армстронг) на Луната - лъжа или истина според вас? Аз лично се съмнявам предвид факта, че след 48 години все още няма повторна подобна мисия там. Защо?

Ти що не извади 200-300 милиарда долара от джобето и не прати човек да провери?

Значи всичките останали мисси след Аполо 11 не се броят? (изкл'чение правим за Аполо 13 само)

Чай сега... ти толкова много мисии... пък откъде да знаят децата, че е имало... това не е в контекст!

Повториха го още 5 пъти кретенче, до 11.12.1972 г. 6 пъти кацаха на Луната, 12 души се разхождаха по нея. Има ги дадени координатите с абсолютно точност. Който иска може да провери. Те и руснаците качиха 2 лунохода и оттогава нищо. Не се ли съмняваш че и те не са истина след като 45 години вече не могат да пратят друг.

бе пиянде !Вземи първо изтрезней и тогава с хумореските.

препоръчвам ти да гледаш документалния филм "лунните машини". това са 6 епизода които разказват за това как са проектирани и изградени отделните елементи на програмата. филмът го има на "youtube". казва се "moon machines".

Благодаря! А този дрогар едва ли знае английски. Той и руски не знае.

Ако имаше реална полза от подобна схема тя отдавна щеше да се прилага навсякъде по света. Мр. Мъск си пада по ефектните изяви, ефективността обаче е друго нещо...

Преди 100 или преди 200 години щяха да са започнали да я прилагат? Ракетите с донбаски въглища, с пара или със сгъстен въздух щяха да излитат?

Троле. Чети по-долу. Човека подробно е описал какво предстои за да бъде 1-ва степен използвана отново. Отделно допълнителното гориво което трябва да заделиш за кацане вместо да използваш за качване на полезен товар. Тва троловете мозък нямате, просто една голяма папагалска човка. И голям г.з

Веднага след приземяването нженерите на SpaceX започват да проучват първата степен, като всяка захабена част трябва да се открие и замени. И какъв е процента, на тия подменяни части?! Да не се окаже накрая....Че подменят цялата ракета, за "многократно" или по-точно еднократно ползване!!! Че последния път като оповестяваха, си бяха казали че има микропукнатини по целия корпус и най-важното-резервоара!!!! Как са ги оравили? С замазка нещо.... или са сменили целия резервоар, а това е близо 90% от ракетата!!!! Истината е, че такава ракета с вертикално кацане,не върши работа! Трябва да е от типа на руските разработки като Байкал- първа степен с собствен турбореактивен двигател, криле и колесен колесник. Каца си хоризонтално като самолет, с минимално претоварване и амортизация на конструкцията!!!! А и радиуса и на действие ще е в пъти по-голям от това чудо недочудо на Спейс Х.

Прехвалените руски разработки ги видяхме още с Фобос-Грунт. И сега ги виждаме с неуспехите на Протон....

То прехвалените краварски разработки ги видяхме с Челинджър, Колумбия, Спейс Шип 2 Антарес....Щот са им много добри разработките на лудите крави, затова и гърмят през една..А НАСА купува ли купува места на руските космически кооаби Съюз..Защото искат да играят на сигурно!

И колко такива чудеса - недочудеса са изстреляли любимите ти мурзилки? Защото за спейс-х има точна статистика

Точна е статистиката на лудите крави по експлозии...Като Челинджър, Колумбия, Спей Шип 2 Антарес, Драгон, Фалкон и т.н Гърмят ли гърмят...Факт!

И автомобилите като Мерцедес не струват. Електроники, мелектроники, трас-прас кожени седалки - всичко се скапва, скъпо - не можеш си го ремонтираш. Истинската кола е Москвич! Една отверка ти трябва и цял живот си под него!

Да бе да...Москвето цял живот се движеше през такива места и с такива товари, където Мерцедеса ще издъхне за няколко дни:) А новите Мерцедеси са чук и гек..Удряш го, и го хвърляш! Ремонта ти струва повече от колата!

То си пише бе кретен - очакват около 30% по евтино. Т.е. цената е 70% от чистак нова. Ама и 90% да са пак са на далавера 10%, което никак не е малко - в техния случай това са поне 6-7 милиона долара по евтино. А и проблема не е в кацането, а голямата скорост и нагряването при отделянето. Ако летят още по високо този проблем нараства и затова миналата седмица не върнаха първата степен. Колкото до руските разработки, нека направят поне един тестов полет и тогава да говорим. Не че американците не правеха такива кацания още от 1980 г със Совалките. Само че тука не говорим за кораба, а за първата степен.

не вземе да гръмне.

Може! Все пак за пръв път се прави. То руските с незнамколкосистотин полета гърмят дори по-често хем чистак новички.

Добре, ще ги видим. Но да подценяваш руснаците е просто смешно. Те дори да си модифицират атомните ракети ще могат да извеждат 2 такива спътника нараз. ;) А за качване на хора са много далеч от СпейсХ. Ако се опитат нищо чудно САЩ да им го забрани. Вече хора от НАСА се изказаха за това, че от зареждането до времето за излитане се изисква максимум 30 минути, поради някакво охлаждане, а това е твърде кратко време за качване на космонавтите и подготовката им. Така че засега въпроса е "Кога ще стигнат руснаците?" ;)

Нещо си се объркал! Руснаците в момента не могат да качат сателит от 5,5 тона на Геостационарна орбита. Последната версия на ракетата е Протон-М. Тя може да изведе от 3 до 3,2 тона в геостационарна орбита. На височината на МКС може да докарат 20-22 тона, ама дотам. Сега уж правят Ангара, ама имат 2 тестови полета без товар

Първият Протон е изстрелян още 1965г. като първоначално е мислен за атомна ракета. Едва ли има голяма разлика в атомните от космическите ракети, освен спецификите за атомните, които не са необходими за космическите. Както и че правят атомните на течно гориво, заради бързината, а другите на твърдо гориво. Но едва ли не Протон-ите са им ракети за масово производство от преди повече от половин век.

Освен това ЕкзоМарс-а пратен на Марс с Протон е по-тежък от споменатото от теб. Само спускаемият апарат Скиапарели, дето се разби, е бил 600кг плюс само за двигателчетата на станицията (за позициониране и движение) по 1.5 тона азотен окис и 1 тон монометилхидразин. не намирам колко е тежал целия. Но дори само това сумирано е вече над 3 тона, а то не включва самият ЕкзоМарс.

А и за астронавтите си се объркал. В момента за по-голяма мощност преохлаждат горивото за да се събере повечел Обаче това е за голям товар. Драгон с Астронавтите няма да тежи повече от 4-5 тона. За полет до МКС може изобщо да не охлаждат горивото - ще имат по малка мощност и толкова ще е достатъчна. Проблем може да имат за далечни полети- до Луната и Марс. Обаче може да си сигурен, че работят по въпроса.

Братушки! Идеологическият враг не спи! Разработва ракети, с които да атакува подло Наший мир!

Баси простаците честно! Казах - само Росскосмосс има право да истрелва ракети в космоса!

За Роскосмос определено се очертават трудни времена. Досега НАСА им рлащаше полетите до МКС, но след година това ще се промени. От друга страна Спейс Х вече им взе голямата част от поръчките за сателити, ако работата стане с 2-3-4-5 ползвания на първата степен, единственият клиент на Роскомос ще останат руските военни. Ама след като Путлер създаде ракетно-космическите сили, по-вероятно да си остане и без клиенти избощо. Затова може да хвърлят усилия, докато има средства от НАСА да организират туристически полет около Лунатал Така може да си осигурят ощеоколо половин милиард. Ако разбира се Спейс Х не ги предвари още догодина.

Да се готви РОБОТИЗИРАНАТА РЪКА, за УЛАВЯНЕ на поредната Муха

Прехвалените мурзилки, кога ще стигнат до подобни опити. Точно никога. Кретат с 50 годишен двигател и толкова си могат.

абе какво има да стигат нещо което са правили преди 50 години.Сега ли да ги стигат или пак да ги оставят да скачат от бабут с ластик внос от китай.Даже сащисаният холивед се отказа да прави такива буламачи.

Кукувица кука на зелена бука!

Ти не се бъзикай! Русия си може - и автомобили произвежда и ракети - може да са модели отпреди 70 години, ама са РУСССКИИИИЙ!

ти не се бъзикай със Сащисаните африканци и те произвеждат -всичко от спукани презервати до надуваеми балони с въздух.

Интересно! На 18 март когато изстреляха малко по-голям спътник не върнаха първата степен, защото горивото им трябваше за допълнително ускорение. Може ли 200 кила разлика на крайния товар да позволи в този случай връщане на първата степен? И пак ще правят уникалното изпълнение - с две степени свръх тежък сателит на геостационарна орбита. За това обикновено се ползват 3 или 4 степени.

Тоя минус, за какво сте го сложили, нещастници? :)

стига бе клоун, стига с тия вицове, поне изтрезней за малко и после пак давай.

нещо забравихте опорната точка, че американците летели само с руски двигатели

Това е опорна точка на путлерастията. Аз глупости не говоря за разлика от тях.