Коментари - Проектът за свръхзвуков влак напредва (снимки) | IT.dir.bg
назад

Проектът за свръхзвуков влак напредва (снимки)

Проектът "Hyperloop" за свръхзвукова транспортна система на милиардера Илон Мъск вече е с крачка по-близо до реалността.

Обратно в новината

Коментари - Проектът за свръхзвуков влак напредва (снимки) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

"договор със собственици на земя в централна Калифорния" - а нашите парламентарни курви, цакат народа и не му дават пари. Само за тях да има! А той прост народ - на изборите пак ще се наведе да го опънта в гъзягата! После пак ше се оплаква ... БОКЛУЦИ!

имаме всякакви влакове ..най опасни са тези движещи се с около 6000 километра в час..негодници живели като хора и увредили природата вкл с фарове ,холограми може да спечелят почивка при ония ..има данни че пострадали от такива бързи влакчета се обсебват от идиоти//вижте елцин/

Това не беше ли разработка на БДЖ?

Много е скъпо. По-добре със самолет.

с виргин атлантиц ли :д да го ... баи ти ричард брансън

На уважаемите дами и господа пасажери е забранено да пръцкат в грешната посока да не се наруши баланса на въздушната възглавница в условията на вакуум.

Тия за 100млн $ свръхзвуков влак в тръби с нико налягане, а ние тук, за същите пари асфалтов път тип магистрала едвам "връзваме" и то с няколко доправяния... Мдааа

Всъщност тези бомбастични проекти са олицетворение на вавилонският дух и реклама на невероятните човешки постижения, които трябва да хранят илюзиите че пред човечеството са открити широки хоризонти. Но няма много смисъл да принаждаш към материята докато си забравил духовното си развитие защото стремежа към материалното не може да те направи пълноценен човек. Първо е духа, после материята.

Мастер Йода, само не разбрах какво точно правите в подобна статия?

Очевидното. Коментирам.

link за всички на които им се чете по въпроса и могат нещо да разберат, преди да пишат, без малко щях да кажа "мислят"

Аз всичко разбрах ама само някой да ме светне как в частичен вакуум ще правят въздушна възглавница. Колко ще да е частичен тогава - половината или по малко. и колко мощен ще да е тоз вентилаторда дигне влака при такава скорост или направо да си лети като крило. Брех колко въпроси ми се въртят в главата заради такива "новини" на дирниците.

Ще има нужда от издигане само в началото, докато развие определена скорост. След това, при високата скорост, се разчита на ефект, който да държи надеждно влака по средата на тръбата. Освен това, има и активна система, която да държи вагоните във право положение спряма оста на тръбата.

По тази тръба ще могат ли да се движат танкове?И какво правим с нефтено-газовите държави?

От толкова бързи влакове мисля че няма сериозна нужда. Хората се научиха да бързат, но все повече проблем имат с търпението и чакането.

Мнението ти е твърде философско. Разходът на енергия е с порядъци по-нисък от всичко останало-под земята, на земята, над земята и водата. Т. е, на не пречи на екологията и е евтино!

То и Конкорд и ТУ 144 бяха бързи,ама накрая и пътниците бяха малко,заради скъпи билети,а се видя ,че не са нужни ,малко са хората ,които искат да стигнат далече за малко време, просто няма за какво да се бърза толкова ,сега с тези комуникации по интрнет,телефони и др. са достатъчно бързи за решаване на някои дела и в случай на нужда ,този който бърза ,да си предвиди време за пътуване с по- обикновени самолети или влакове. .

Това който го е писал е учил физика във форума на дира - въздушна възглавница в частичен вакуум в затворена среда -

Мани. Голем смех

Технологията е базирана на самостоятелни капсули с по 3 места, не на вагони или влакове. Всяка капсула използва маглев технология за да левитира и като източник на енергия. Маглев технологията не се предвижда за задвижване на капсулите. Задвижването се осъществява чрез изпускане от задната част на капсулата на струя въздух под налягане който се получава от компресор в предната и част, който бива захранван от маглев технологията. Всички които са коментирали да вземат да си скъсат дипломите. Повдигане с вентилатори. Идея имате ли си колко е центробежната сила при скорост от 1200 км/ч? А от къде идва думата "maglev"някой знае ли? Maglev - е съкващение от "magnetic levitation" (магнитна левитация). В България ще има специална версия по която вече се работи. Вместо компресор на всяка гара ще ви дават по една паница боб със зеле и ще ви закичват по един мундщук в отверстията за по-евтино и екологично чисто задвижване на капсулите.

Едва ли този влак ще завива много, а при малките завои лошите ефекти от центробежната сила ще се тушират с виражи. Почти както в самолет.

БаТМАн,за каква центробежна сила говориш, когато влакът се движи по права линия ?

Някои от хората дето коментират тук до работата им, която е на 10 километра от тях пътуват повече... Но вече имат идея, защо няма да стане. ;) Мислете си за сметките за тока и не се занимавайте с глупости. ;)

Въздушни възглавници в тунел с понижено налягане, bullshits, ще им уври главата че Маглев е истината...

Е как на 8км отсечка, че тестват нещо движещо се с 1200 км/час?!

ако е във форма на пръстен, няма проблем. Не видях това да е уточнено в статията

Неразбирам, какво общо има формата?! Предполагам, че ако е с достатчъно малки размери и маса сигурно става, но как ще ускориш пътнически вагон до 1200 км и после ще го спреш в рамките на 8км, въобще не ми е ясно.....

Ако приложат технологията MAGLEV във вакуумни тръби, може да се постигне много по-висока скорост. Някои теории сочат скорост от порядъка на 6000км/ч. Не трябва да се забравя, че постигнатата до момента скорост от 600км/ч е в реални условия.

докато тоа експериментриа в Тексас чичката Си вече ще е направил работеща линия...

Такъв Хиперлуп отдавна има - това е пътя София-Перник, там обектите не се движат с помощта на магнит, а на магия, но пък скоростите са подобни... Така,че Мъск не е измислил нищо ново.

баце, благородно ти завиждам, ама как правиш с твоя голф да вдигнеш 1200? Някъв специален тунинг си му сложил. Аз всякакви тунинги имам на моя ама повече от 280-320 не мога да вдична.

Тунинговай с винкело

3евзек

Космически технологии. Под седалката на пътника има бутон за активиране на бустерите. Има и реактивни коректори на траекторията от совалки. Помагат при завоите и се активират автоматично.

Такива бързи влакове не са рентабилни. Влаковете са отживелица .В Русия са решили този проблем - Хората там са умни и строят нови бързи танкове.

мда, ни път им трябва, и визови ограничения не признават :-)

Още е в сферата на фантазиите това, ще минат поне 5 години до някакъв реален успех. Не става ясно това чудо как ще спира, как ще се охлажда, как ще се херметизира, компресираният въздух няма ли да повиши налягането в тръбите... много неща не са известни май

Еакума не повишава налягането В тръбите!! Вижотвънка все още ще е 1атм но разликата да е 0.5атм

При такава скорост, дори при добър частичен вакум, има много въздух за засмукване през челната част. Спирането ще е точно както и ускорението - електромагнитно.

И да хъмкаш 5 години напредък няма да имаш

Постоянните магнити няма да се нуждаят от много охлаждане. Голяма част от енергията ще се отделя в задвижващите електромагнити, които са външни и работят кратко време, от порядъка на секунда..

А Боко ще построи нов магистрал-сввръхзвук свръхгерб -Марица 3

Какъв ли ще е отговора на Вожда и Учителя Путинка? Гаранция ще дига 4000 километра в час и ще постави всички соросоиди на мястото им. Москва - Сибир: 20 минути и ще спира направо в Гулаг

чудя се дали натам сте се запътили или идвате или толкова много ви плащат да се*ете под всяка статия...Ей болни хора...

Отговорът на Вожда и Учителя го показаха на парада - за да га разгледат всички даже спря пред мавзолея! Много е як, никаква машина не може да го премести когато е спрял!

3евзек

Шофьорът му не е знаел за стартера на йонния двигател, който се задейства с морзов код, въвеждан чрез спусъка на главното оръдие. Разбира се всичко ще бъде пазено в строга, поне до момента, в който се обучат кадри с достатъчна квалификация, защото една погрешно въведена морзова буква може да изравни със земята произволна конструкция, в зависимост от конкретната буква.

путлер = седер а? густо майна мноу густо))))

Това да премине звуковата бариера, ще предизвика ужасен шум. Извън тръба няма никакъв шанс - наоколо не трябва да има живот. Да напълниш тръбата със сгъстен въздух, значи още съпротивление. Аз по-скоро бих го правил във вакум, което пък е сложно за цяла тръба. Дори тип реактивен двигател, като на самолет в тръба, трябва някъде да отиват газовете.

Хайде прочети пак новината и пак своите писания... :)))

Какво да му чета пак? Преминаването на звуковата бариера е тип взрив. Те затова се спират тук точно преди да я достигне - 1234.8 км/ч. Ако това не бе в тръба, а навън през град, да не съм на мястото на околните. Ракетите Бук които са 3 пъти скороста назвука, се чували на 10 километра. Примерно преминава влака през центъра на София и го чуват в Младост и Люлин, а там в центъра им се изпотрошават прозорците. Всяко съпротивление, като въздух е стопиращо влака. Затова има аеродинамика на автомобилите и самолетите. Можеха иначе да ги правят квадратни. Във вакум няма никакво значение, а при придвижване от магнити, не им трябва въздух.

Я бързо бегай при Мъск и му обясни тия неща преди да са почнали строежа, мястото ти на главен консултант е гарантирано!

Яко реактивен във вакум

Това бе съвсем отделно предложение. Същите тези се опитват да правят ракети за космоса. Така че това би било най-близко до тяхната дейност и най-осъществимо за тях.

Пич, говорят за ниско налягане. Може да е обратното на високото налягане, за което пишеш ти... :-) Съвземи се.

Цитат: "а за издигането си във въздуха ще използва компресиран въздух". Скороста на звука във въздух била 1234.8 km/h. Явно затова се спират на 1200, за да не я преминат, но и тя зависи от фактори. Не си ли гледал филми, как като премина изстребител до сгради и се потрошават стъклата по тях. Макар и във филми това не е случайно. Например покрай сваления в Украйна пътнически самолет, руснаците обявиха, че изстрелването на Бук се чува на 10 километра, като тя е със скорост 3 пъти скороста на звука. Представи си това на влак, който не е в тръба а отгоре да минава през град.

chavdarlk

При авария как ще става евакуацията?

Директно ще са си закопани. В тази земетръсна зона, какви тунели, какви влакове под земята. Но ..., който има пари, той си решава за какво да ги похарчи.

Да... при тези скорости ще е интересно какво ще е поведението на системата с движещ се вътре влак по време на земетресение...

пари, пари колко да са пари...Средствата ще се наберат от първичното предлагане...Може и да има, но предпочита баламите да плащат масрафа за тестовете, а печалбата ако я има да е само за него...Капитализъм в действие...

Той Илон Мъск трева пасе и не би се сетил за тия неща. Не му бери грижа за парите, човекът е милиардер, а ти си български разбирач.

И аз първо това си помислих. Ако стане авария с тази скорост 99% всичко ще стане на пастет дето е вътре, ако обаче е някаква друга авария, да спре двигателя да речем и плавно да намали и спре, как ли ще ги извадят от тази тръба? Аз какъвто съм клаустрофобик никога няма да се кача в подобно чудо

Преполагам че и в метрото не се возиш, заради клаустрофобията. Да не говорим за асансьор :-)

ами пич при авария в самолет как става евакуацията я обясни? но това не пречи милиони хора да летят всяка година