Проектът за свръхзвуков влак напредва (снимки)
Проектът "Hyperloop" за свръхзвукова транспортна система на милиардера Илон Мъск вече е с крачка по-близо до реалността.
Обратно в новинатаКоментари - Проектът за свръхзвуков влак напредва (снимки) | IT.dir.bg
Коментари
Директно ще са си закопани. В тази земетръсна зона, какви тунели, какви влакове под земята. Но ..., който има пари, той си решава за какво да ги похарчи.
Да... при тези скорости ще е интересно какво ще е поведението на системата с движещ се вътре влак по време на земетресение...
И аз първо това си помислих. Ако стане авария с тази скорост 99% всичко ще стане на пастет дето е вътре, ако обаче е някаква друга авария, да спре двигателя да речем и плавно да намали и спре, как ли ще ги извадят от тази тръба? Аз какъвто съм клаустрофобик никога няма да се кача в подобно чудо
Това да премине звуковата бариера, ще предизвика ужасен шум. Извън тръба няма никакъв шанс - наоколо не трябва да има живот. Да напълниш тръбата със сгъстен въздух, значи още съпротивление. Аз по-скоро бих го правил във вакум, което пък е сложно за цяла тръба. Дори тип реактивен двигател, като на самолет в тръба, трябва някъде да отиват газовете.
пари, пари колко да са пари...Средствата ще се наберат от първичното предлагане...Може и да има, но предпочита баламите да плащат масрафа за тестовете, а печалбата ако я има да е само за него...Капитализъм в действие...
Какъв ли ще е отговора на Вожда и Учителя Путинка? Гаранция ще дига 4000 километра в час и ще постави всички соросоиди на мястото им. Москва - Сибир: 20 минути и ще спира направо в Гулаг
чудя се дали натам сте се запътили или идвате или толкова много ви плащат да се*ете под всяка статия...Ей болни хора...
Преполагам че и в метрото не се возиш, заради клаустрофобията. Да не говорим за асансьор :-)
Отговорът на Вожда и Учителя го показаха на парада - за да га разгледат всички даже спря пред мавзолея! Много е як, никаква машина не може да го премести когато е спрял!
Той Илон Мъск трева пасе и не би се сетил за тия неща. Не му бери грижа за парите, човекът е милиардер, а ти си български разбирач.
Я бързо бегай при Мъск и му обясни тия неща преди да са почнали строежа, мястото ти на главен консултант е гарантирано!
Още е в сферата на фантазиите това, ще минат поне 5 години до някакъв реален успех. Не става ясно това чудо как ще спира, как ще се охлажда, как ще се херметизира, компресираният въздух няма ли да повиши налягането в тръбите... много неща не са известни май
Еакума не повишава налягането В тръбите!! Вижотвънка все още ще е 1атм но разликата да е 0.5атм
Шофьорът му не е знаел за стартера на йонния двигател, който се задейства с морзов код, въвеждан чрез спусъка на главното оръдие. Разбира се всичко ще бъде пазено в строга, поне до момента, в който се обучат кадри с достатъчна квалификация, защото една погрешно въведена морзова буква може да изравни със земята произволна конструкция, в зависимост от конкретната буква.
При такава скорост, дори при добър частичен вакум, има много въздух за засмукване през челната част. Спирането ще е точно както и ускорението - електромагнитно.
Вероятно ще си се движи в центъра на тръбата така, че не му пречи леко потръсване на тръбите.
Постоянните магнити няма да се нуждаят от много охлаждане. Голяма част от енергията ще се отделя в задвижващите електромагнити, които са външни и работят кратко време, от порядъка на секунда..
Пич, говорят за ниско налягане. Може да е обратното на високото налягане, за което пишеш ти... :-) Съвземи се.
Такива бързи влакове не са рентабилни. Влаковете са отживелица .В Русия са решили този проблем - Хората там са умни и строят нови бързи танкове.
Това бе съвсем отделно предложение. Същите тези се опитват да правят ракети за космоса. Така че това би било най-близко до тяхната дейност и най-осъществимо за тях.
Цитат: "а за издигането си във въздуха ще използва компресиран въздух". Скороста на звука във въздух била 1234.8 km/h. Явно затова се спират на 1200, за да не я преминат, но и тя зависи от фактори. Не си ли гледал филми, как като премина изстребител до сгради и се потрошават стъклата по тях. Макар и във филми това не е случайно. Например покрай сваления в Украйна пътнически самолет, руснаците обявиха, че изстрелването на Бук се чува на 10 километра, като тя е със скорост 3 пъти скороста на звука. Представи си това на влак, който не е в тръба а отгоре да минава през град.
Какво да му чета пак? Преминаването на звуковата бариера е тип взрив. Те затова се спират тук точно преди да я достигне - 1234.8 км/ч. Ако това не бе в тръба, а навън през град, да не съм на мястото на околните. Ракетите Бук които са 3 пъти скороста назвука, се чували на 10 километра. Примерно преминава влака през центъра на София и го чуват в Младост и Люлин, а там в центъра им се изпотрошават прозорците. Всяко съпротивление, като въздух е стопиращо влака. Затова има аеродинамика на автомобилите и самолетите. Можеха иначе да ги правят квадратни. Във вакум няма никакво значение, а при придвижване от магнити, не им трябва въздух.
Такъв Хиперлуп отдавна има - това е пътя София-Перник, там обектите не се движат с помощта на магнит, а на магия, но пък скоростите са подобни... Така,че Мъск не е измислил нищо ново.
ами пич при авария в самолет как става евакуацията я обясни? но това не пречи милиони хора да летят всяка година
баце, благородно ти завиждам, ама как правиш с твоя голф да вдигнеш 1200? Някъв специален тунинг си му сложил. Аз всякакви тунинги имам на моя ама повече от 280-320 не мога да вдична.
Човека ти казва да прочетеш пак статията, ама от много "Бук" в главата ти тотална каша. То си пише, че почти във вакуум ще се движи. А там няма "бум" при преминаването на звуковата бариера, щото няма и звук или поне ще е менемален заради силно разредената среда.
Ако приложат технологията MAGLEV във вакуумни тръби, може да се постигне много по-висока скорост. Някои теории сочат скорост от порядъка на 6000км/ч. Не трябва да се забравя, че постигнатата до момента скорост от 600км/ч е в реални условия.
Въздушни възглавници в тунел с понижено налягане, bullshits, ще им уври главата че Маглев е истината...
Неразбирам, какво общо има формата?! Предполагам, че ако е с достатчъно малки размери и маса сигурно става, но как ще ускориш пътнически вагон до 1200 км и после ще го спреш в рамките на 8км, въобще не ми е ясно.....
Някои от хората дето коментират тук до работата им, която е на 10 километра от тях пътуват повече... Но вече имат идея, защо няма да стане. ;) Мислете си за сметките за тока и не се занимавайте с глупости. ;)
Технологията е базирана на самостоятелни капсули с по 3 места, не на вагони или влакове. Всяка капсула използва маглев технология за да левитира и като източник на енергия. Маглев технологията не се предвижда за задвижване на капсулите. Задвижването се осъществява чрез изпускане от задната част на капсулата на струя въздух под налягане който се получава от компресор в предната и част, който бива захранван от маглев технологията. Всички които са коментирали да вземат да си скъсат дипломите. Повдигане с вентилатори. Идея имате ли си колко е центробежната сила при скорост от 1200 км/ч? А от къде идва думата "maglev"някой знае ли? Maglev - е съкващение от "magnetic levitation" (магнитна левитация). В България ще има специална версия по която вече се работи. Вместо компресор на всяка гара ще ви дават по една паница боб със зеле и ще ви закичват по един мундщук в отверстията за по-евтино и екологично чисто задвижване на капсулите.
Това който го е писал е учил физика във форума на дира - въздушна възглавница в частичен вакуум в затворена среда -