Коментари - Как един самолет стана жертва на политиката | IT.dir.bg
назад

Как един самолет стана жертва на политиката

В средата на 60-те се ражда най-добрият за времето си свръхзвуков лек бомбардировач - британският TSR-2. Проектът обаче се сдобива с множество мощни врагове.

Обратно в новината

Коментари - Как един самолет стана жертва на политиката | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

И какво ново научаваме от това писание?! Пълнеж някакъв, глупости!

Ох, още ме е яд, че спряха Конкорда. Тъкмо бях събрал пари за едно але-ретур.

В подобни случаи всяка страна си има своя истина. 10 различни човека ще разкажат 15 различни версии. Най-бързият изтребител в света е един допотопен МиГ от 1964 година, който се движи със скорост 3 скоростта на звука. Номерът е обаче, че той е създаден за прехващач на крилати ракети и е абсолютно негоден за каквото и да е било друго, тъй като маневрира с голямо забавяне. Така че преработването на един свръхбърз бомбардировач в свръхбърз изтребител далеч не е рецепта за успех.

Предполагам ,че говорите за МИГ-25.Когато летял над Израел, просто изтребителите и изстреляните ракети не го достигали по скорост. Имахме 4 броя

Въпросният миг е достигнал скорост от 2800км.ч но с пикиране към земята,при това без бойно снаряжение по него. Ракетите на ПВО по онова време достигат скорост от 5000км.ч. С миг-25 съветски пилот дезертира в Япония по същото време,самолета е конфискуван и след обстойно проучване е върнат на руснаците,като конструкторите японци и американци потвърждават че с нищо не превъзхожда техните самолети.

Бил той, демек тая щайга най-добрия за времето си! Ако прасетата можеха да летят! След един опитен брой, вече той били толкова добър....че спрели да го правя! За ваши сведения малоумни дебили, по това време вече е леятл серийния съветски бомбардировач-ракетоносец Ту-22, който превъзхожда тая летяща тухла TSR-2 почти по всички показатели и параметри! Но за Запада, нистина е бил един доста добър самолет, определено по-добър от краварската щайга Ф-111! Същя летящ ковчег днес е и Ф-35, защото върви по същите стъпки на Ф-111! Лудите крави повтарят свойта луда мания от 60 години на миналия век, да правят един самолет за трите вида въздушни сили! За ВВС, за ПВО и за ВМС, и това така нелюбимо летящо прасе сега е Ф-35, който е едновремено и самолет с морски базиране, и изстребител и щурмовик и бомбардировач! Кравите така и не си извадиха поуката, че един самолет не може да бъде добър за няколко бойни задачи едновременно! Накрая се получава полуфабрикат, който е по-лош от всеки специализиран самолет-изстребител, бомбардировач,щурмовик, паубен самолет и т.н.....И това са факти, доказани с времето!

Ту22 е един от най-нескопосаните самолети които Туполев е конструирал - с няколко ужасни катастрофи. Ту22М е напълно различен самолет, но пак е напълнил доста ковчези. За разлика от Ф35 - 200 000 часа във въздуха без нито 1 катастрофа.

Аман от специалисти, сравняващи два самолета с 50 години технологична разлика, различна цел, големина итн.

За нескопосани самолети, може да говориш за краварските Ф-104, така наречените ПРОЙЗВОДИТЕЛИ НА ВДОВИЦИ! Които всички западни пилоти са мразели, и са се качвали на тях като самоубийци камикадзета! А виж каква барака е бил Ф-111, които са падали като круши и тогава говори за Ту-22!

Най-класическия пример за края на един самолет поради политическка намеса е канадския Avro Canada CF-105 Arrow. Има много инфо за този проект, а в Канада и досега се гордеят с постиженията си по него.

Ам то британци - келява работа.

Първо, проектът струвал доста пари на британското военен бюджет Чета чета това прочетох, викам си това е САМО ГОГОВ! хахаха

ПУТИН Е ВИНОВЕН ЗА ТЪЗ РАБОТЪ ...... НЕГОВАТА ВЕРА СЛАВЯНСКА И АНТИЕВРОГЕЙСКА-ХАЛИФАТСКА

относно путинската вяра: кагебишко-чечено-гейска и ердогано-ибрикчийска е.

ДА ИМ ВЪРНЕ ЧЕРТЕЖИТЕ,КВО СА МАЯТ!

За руски чертежи вече и китайците не питат..

Като му гледам хилавите въздухозаборници, едва ли ще му стигне въздуха и за 1 мах. За сравнение, вижте тези на МИГ-25 и наследника му МИГ-31.

А на каква височина летят Миг-овете хм? Различни самолети за различни задачи.

А бе отворко смотан, ако искаш го сравни тогава и с бомбардировач, например ТУ22М, който е наистина свръхзвуков Мах2 бомбардировач, виж му и на него въздухозаборниците. Нали за голяма скорост трябва голяма тяга, т.е., много гориво и окислител, т.е., въздух. Какви по-различни задачи трябва да изпълнява тази английска талига, нали и той трябва да бомбардира и да развива почти Мах2. Или той ги развива само на чертеж. Освен ако не бомбардира от място - от пистата. Тогава и двигател не му трябва.

Що тая история ми напомня на историята на Avro Canada CF-105 Arrow...

Су-24 поразително прилича на прототипа от снимката. Същия четвъртит фюзелаж и прилепени към него двигатели, както и разположението на крилото и опаката.

Еми руснаците ни спряха да правим турбореактивни ЛАЗ-ове!Иначе и ние щяхме да сме между първите страни със собствен самолед!

Голям умник си ! Руснаците никога няма да ни спрат, просто защото по всяко време могат да го вземат ! Но ако правим самолеД или сладолед това вече е друго !

Самолета е много интересен,днес може да се види в музея DUXFORD близо до Дарби ! Не ми се рови в нета сега но мисля че е бил спрян в полза на F-104 след натиск от америка !

това са глупости на квадрат, приектът е спрян, защот губи по всички патаграфи от Harrier, Bristol made babber

Доста грозен е!

да се преписват спомени, ама е зле когато не се познава F-111, неговите данни и качества. Очевидно лобито на грипенчо тъгува.

Спокойно бе, Грипенът е отписан, ще видиш че ще купят F-16 трета ръка от Португалия, свежи модификации от края на седемдесетте на 20-ти век .

ЗРК "Двина", по-късно преобразувана в ЗРК "Волхов". Вижда прекрасно ВСИЧКИ цели с височина на полета над 100 метра. Преди много години нях командир на системата за управление на старта (СУС) на такъв комплекс. ОСОБЕНО добре стреляше по бързи цели - имено такива "стратегически" бомбардировачи. Таван на стрелбата - 30 км. Изключително интелигентна ракета с успеваемост над 90% при 2 РЕД (две ракети по една цел) и близо 100% при стрелба 3 РЕД (три ракети по една цел). Бойната част от 198 кг се пръскаше на 12,000 осколки, които можеше да бъдат насочени с ОГРОМНА ТОЧНОСТ към целта. Една осколка беше достатъчна да свали самолет. Това е съветски ПВО комплекс от 60-те. Точно такова е имал "стратегическият" бомбардировач насреща. Такова "срещна" и едно U2 фъркащо над СССР същите години. Неравностойна битка, защото един такъв самолет струваше 100 млн долара, а една Двина - само 100,000.

Да, Пауърс бе свален с 1Д. После F-4 имаха проблеми с 11Д, които достигаха до 1000 м/с. Спасението беше само в рязко пикиране. "Двина" на свой ред бяха уязвими от Shrike, но ги ползваха във Виетнам. Тези притчи за тогавашен самолет, като TSR-2, опериращ на 60м със свръхзвукова скорост... само за журналята. Разказва се, обаче, че някои жени - израелки били способни на бръснещ полет под 50м. После, концепцията за високополетни, свръхзвукови самолети отслабна и се появиха F-15 и F-16, но се появиха и 5В27У, поразяваща цели от 20м -16км. И т.н... Стреляхме с такива в Ашулук. Моят бивш бос, пък, летеше с F-15 Eagle и докато пиехме в Eagle's Nest, Camp Edwards, ме попита дали бил съм щял да стрелям по него. Ами, ако някой тръгнал с топор към теб - ти к'во пра'иш? LMFAO!

Ех начи, таман да литне и... Нещо като "тъкмо да и го вка.рам и тя взе че не дойде"

Тази история много прилича на историята с канадският супер свръхзвуков изтребител -Avro Canada CF-105 Arrow. При създаването си през далечната 1958 година е бил супер изтребител,но поради политически причини не и без натиска на сащ проекта е спрян и 5-те прототипа са унищожени,като само един е останал някъде в канадските музеи. Съветцките аналози на канадският супер изтребител -Миг 25 се появяват едва през 1969 година 11 години по късно от създаването на канадският-Ароу!

Не съм сигурен, че МиГ-25 е аналог на CF-105, въпреки сходния външен вид, ..... но за другото си абсолютно прав!

истинските причини, свързани с отмяната на програмата Arrow остават загадка до септември 1976 г., когато Съветският пилот Виктор Беленко избягва с изтребител МиГ-25 и каца в Япония. След отпадането на проекта Ароу - МиГ-25, всъщност е бил единственият прехващач в света, способен да лети със скорост от над Mach 2. Западните военни експерти разгледали МиГ-25 и разпитвали дезертьора открили поразителни прилики с " Avro Arrow-излязъл (преди МиГ-25 от няколк години), както по отношение на производителност, така и на размери и технически решения, като използването на титан. Става ясно също, че канадската полиция е разкрила през 1959 г., че Съветските тайни служби- КГБ, са инфилтрирали свои агенти в програмата Arrow и са получили от първа ръка техническа информация, поради което Канада е решила незабавно разрушаване на всички прототипи, без обяснение за новия свръхзвуков изтребител и разглобяването на производствените линии, преди КГБ да може да открадне допълнителна информация.

и всички високоинтелигентни и образовани като него - съветЦки???

Никита Хрусчов с право е обвиняван, че обсебен от ракетомания е затрил разработката на много многообещаващи саморети. Сега виждаме обаче, че тези му заблуди не са плод на каприз на комунистически деребей, както либералните пропагандист-историци се опитват да го изкарат, а просто глобална стратегическа заблуда. Западните военни "корифей" се оказаха също талкова податливи на заблуди. Интересно кой имаше сметка да изкара само комунизма болен от идиотизъм.

Карай да е весело. То и военно-историческия музей вече няма нищо общо с историята ни - оръжия, медали, униформи, принадлежности - година, държава, собственик.

И кво излиза не само СССР е принуждавал колониите си да им купуват боклуците. ФАЩ и те са изнудвали, както и сега да им купуват/ме миналите и сегашни боклуци за много кинти, сакън някой да не направи нещо по-добро от тях.

СССР не само остявяше другите Социалистически държави да Развиват собствена оръжейна индустрия,Но им помагаше с пари ноухау и безплатни лицензи !! На Запад битката за пазари и пари е била/е Кървава ! Няма близки съюзници ,няма приятели ! Първото нещо което ЕвроАтлатическите ни Палачи ни заповядаха да направим 1990, беше да си Самунищожим Руското Модерно въоръжение,ракети,самолети,армия !! И продължават !! Изборът на самолет в момента е Ф 15 втора ръка .Точка. Няма Грипен.още по-малко пък най-доброто-Руски СУ или МИГ ..евтини,здрави,сигурни...най-доброто. Ама нали ГЕРБ ни колят вече 9 години...Боко в Давос,Цвъко на молитва с още 4000 слуги в САЩ !

'най-доброто-Руски СУ или МИГ ..евтини,здрави,сигурни...най-доброто.' И ЗАЩО тогава никой не ги купува?

на българското самолетостроене, чиито промишлени основи са създадени от немския инженер Винтер... Да не говорим за събитията щото пак ще стане мазало.

Намирисва ми на краварски тоталитаризъм и некадърност.

на мръсна ватенка.

на ..... .. .......!

редактори нямате ли, бе?

Лошото е, че имат... :)

Давай ДИР.БГ в тази посока, мнооо сте яки. Вчера пуснахте коя е била или ще е била най грамадната ракета в света. Днес най-грамадния самолет в света. Моля ви, не казвайте че ДИР.Бг е най големия сайт в света. :)))) И запомнете едно никога не може да се говори за най-добро и най-голямо защото света е голям а нещата винаги са били конфиденциални. Сега пуснете нещо за наш Винету, по-няма да имате критика, защото ще е достоверно. Причината е, че каквото и да кажете за тоя селски хитрец, все ще е истина.

Тия самолети са отживелица, т.к. крилата ракета може да пренася без проблем ядрена бойна глава на 2000км. Руснаците изстрелват такива ракети дори от рибарски гемии, така че цялата територия на Европа е потенциална цел. Да не дразнят мечката!

А с каква скорост лети крилатата ракета на 2000 км? Дозвукова, умньо! От гемия може и да я изстрелят, но трябва: 1. Целеуказание 2. Целта да седи неподвижно и чака 3 часа за да я ударят

изстрелват ли...

Явно написалият тези пълни глупости хал хабер си няма от самолети! Как е възможно да снесеш подобна дивотия: "да го превърне не само в разузнавателен и тактически бомбардировач, но може би и в прихващач."???? Инак елементарната истина за този провален проект е, че е бил изключително ахмашки направен! Самолета се е управлявал много трудно, изобщо не е отговорил на предварително зададените изисквания, а и двата протипа са се разбили при кацане, именно поради лошата конструкция! Та политиката, злобата на флота и тарикатлъка на американците тук нямат никакво място!

Викаш, точно като руските е бил...ахмашки.

Руснаците до 2020 "изхвърлят" СУ 24 и модификациите му. А този летящ танк, както го наричат на малка височина 200 метра лети с 1400 км/ч. (свръхзвукова скорост). Не ми стана ясно кое е толкова перспективното на английския бомбардировач, след като СУ-то е на въоръжение някъде приблизително от 1970-75 година. И те така ........................ !!!

Това е щото си чукча. Трябва и да четеш. Това е от 1965 г. Доста преди СУ-24. Другата подробност е, че СУ-24 не е можел да лети със свъхзвукова скорост на такава височина. Това което си написал се отнася за СУ-24М, който е на въоръжение през 1983 г, което е около 20 г. по-късно от самолета за който се говори в статията

А колко катастрофи е имал Су24 известно ли ти е? И то при положение че са следвали утъпканата с Ф111 от американците пътека. А днес не само Су 24 е остарял, а и 'новия' Су34 - с върховната глупост: бронирана кабина..

в f-104 е истината

Ти па накъде заби бре? Ей дивоча в България нама край!

Братлета, интересна история са тия конски задници, ама тук струва ми се са намесени други задници, дето обичат зоба под формата на комисионни.

Поне се образовайте малко преди да дращите очевадни глупости като тази: "атомна бомба, с мощност от 15 килотона (малко по-мощна от бомбата, пусната над Хирошима)". Бомбата пусната от американците над Хирошима е била 20,1 килотона!

Не се поти бре, никой не знае с точност колко са били мощни бомбите над Хирошима и Нагазаки. За Хирошима се говори от 13 -20кт. А за нагазаки от 17-22кт. И какво значение има колко е като голяма разлика в убитете няма да има при положение че е хвърлена над градовете. Всички не технически грамотни, използваткато мярка за атомно оръжие, бомбата над Хирошима. Какво толкова се впрягаш? И тази история за този самолет не се знае колко е вярна. Но всички знаем че ако не е Русия запда и САЩ ще се изядат за пари и кой да добара повече. Това е положението.

накъде го избиваш с празни приказки бе? Бомбите хвърлени над Хирошима и Нагасаки са били абсолютно еднакви, по 20.1 кТ! Това можеш да прочетеш навсякъде. Човекът обаче обръща внимание на очевидната неграмотност на този, който е писал тазо статия.

Това кой ти го каза? Била е 16 ± 2 килотона, т.е. от 14 до 18 килотона

На космическия кораб Кенеди са разположени два двигателя с ширина 5фута. Разбира се, конструкторите на кораба са искали да направят тези двигатели по-широки, но не са успели. Защо? Работата е там, че тези двигатели са се доставяли по жп линия която преминава през тесни тунели. Разстоянието между релсите е 4 фута и 8,5дюйма, затова конструкторите на двигателите са могли да ги направят широки само 5 фута. Възниква резонния въпрос, защо разстоянието между релсите е 4 фута и 8,5дюйма? Откъде се взе тази цифра?

конската задница

Следователно, ето това е отговора на първоначално зададения въпрос. Даже сега, когато човек лети в космоса, неговите най-висши технически достижения пряко зависят от размера на конския задник, измерен преди две хиляди години!

Оказва се, че жп линиите в Щатите е направена по прототип на английските железници. А в Англия са правили жп вагоните по същия принцип и размер като трамвайните. Съответно първите трамваи в Англия са се произвеждали по образ и подобие на каретите. А дължината на оста на каретата е 4 фута и 8,5дюйма. Но защо?

Защото каретите са се произвеждали така, че осите им да попаднат в коловозите на английските пътища, за да се износват по- малко колелата. А разстоянието между коловозите е било, представете си, 4 фута и 8,5дюйма. Ама защо? Ами просто римляните са започнали строежа на пътища в Англия, оразмерявайки ги така, че да са подходящи за техните бойни колесници. А дължината на оста на стандартна римска бойна колесница е правилно се досетихте- 4 фута и 8,5дюйма.

Накрая се добрахме до това откъде идва този размер във времето. Но все пак, защо римляните са измислили да правят своите колесници с оси точно в тази дължина? Ами защото в такава колесница обикновено са впрягали два коня. А 4 фута и 8,5дюйма това е бил точния размер на два конски задника! Да се правят колесниците с по- дълги оси е било неудобно, понеже се е нарушавало равновесието на колесницата.

Dobromir Dimitrow

Само че преди римляните са били траките и май от тях идва този размер!