Коментари - Турция е втората страна в НАТО с бойни амфибии | IT.dir.bg
назад

Турция е втората страна в НАТО с бойни амфибии

ВМС на Турция ще може да извършва морски десанти с новата ZAHA

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Турция е втората страна в НАТО с бойни амфибии | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това за риболов може да свърши доста добра работа. За друго не знам

_stankow

Не можах да намеря много данни за тази ZAHA, но като го гледам снимката - най-обикновен плаващ въоръжен верижен транспортьор. Който може да преплава разстоянието от десантния кораб до необорудвано крайбрежие (0.5 до 1 км максимум). И да поддържа с огън спешаването на пренасяното отделение (а може би и повече, 10 човека ?). Сложили са му гордото название MAV, но това не го прави друг клас машина. Няма принципна разлика с МТЛБ, който се произвеждаше и в България, преди половин век още ... При това на въоръжение в Турските ВМС гледам са "цели" 27 броя. А от МТЛБ са произведени 55,000 бройки. А в БА и до ден днешен имаме 150 бройки. Гледам тази ZAHA - с дистанционно управляем стрелкови модул, 12.7 мм. На МТЛБ колко бойни модули са слагани - десетки. И с 12.7 и с 14.5 мм и с 25 мм, и с 30 мм. Фабрични или самоделни, и ръчно и дистанционно управляеми ... Прочее хиляди МТЛБ в момента воюват в Украйна, и от двете страни. Лека, евтина, надеждна машина. Проходима, плаваща. Транспортира, съпровожда, управлява. Аз лично ѝ намирам само един недостатък - когато върви вътре не може да се спи. Голям шум и вибрации. Какво да я правиш, верижна ... Но воюва добре ! Така че - плюс за рекламата на турската техника. Но и след 50 г. още не са надминали нашите оръжейници. При това техните "съюзници" не ходеха по техните бази да режат де що видят.

преди плаване на МТЛБ-то има към 1 час потготовка за плаване. има ъгъл на влизане във водата, който трябва да е много малък. нашите успяха да потопят едно и после източваха язовира

и задължително без хора вътре ! изключваме механик водача

Абе и ти си останал някъде в миналия век.

Като си имат амфибии, могат да бомбардират Сирия когато и както си искат и никой не може да им налага санкции. Дано не решат да бомбардират и Кърджали, че тогава НАТО няма да ни защити.

Шило

Няма река до Кърджали, която да им свърши работа! Просто турците са направили продукт, който ще се продава според мениджмънта им.

Амфибия със 7 възела скорост??? Или има печатна грешка или нещо не е наред с амфибията :)

Шило

Скорост с гребла, най-вероятно.

това е равно на почти 13км/ч и за вода е доста добра скорост

в България се произвеждаха амфибии преди да ни покоси приятелството на западняците

https://www.168chasa.bg/article/10780746

В България се произвеждаха бойни самолети, преди да ни покоси приятелството на руснаците...

Шило

Например? Произвеждали са се самолети ЛаЗ, които са били по-скоро учебни. Това естествено не трябва да омаловажава постигнатото, напротив.

В Държавната самолетна фабрика са произвеждани следните типове самолети. „ДАР-9 Синигер“ е произведен през пролетта на 1943 г. В 3 последователни серии са построени 40 броя самолети. „Авиа-135“, чехословашки изтребител – доставен на части. Монтирани са, изпитани и предадени 12 броя на Въздушните на Н.В. войски. „ДАР-10“ е замислен като дивизионен разузнавач. Неговата разработка е започнала в ДАР, но прототипът е изграден в ДСФ. Това е високоскоростен моноплан, маневрен, със сигурно управление, бързо набиращ височина. Инж. Петко Попганчев, който изпитва машината, свидетелства, че този самолет е по-бърз от „Авиа-534“. Прототипът е унищожен при катастрофа в мъгла през 1942 г. „ДАР-10Ф“ е разработка на инж. Ц. Лазаров. С двигател „Фиат“ самолетът има скорост 460 km/h и притежава качествата на много добър многоцелеви самолет – за разузнаване, за щурмови действия, за бомбардиране (хоризонтално и с пикиране), за въздушен бой. Самолетът е изпитан от инж. Попганчев през март 1945 г. Въпреки върховото конструкторско постижение, този самолет не влиза в серийно производство. След войната ВВС се готвят за превъоръжаване на армията с нов тип самолети, произведени в СССР и с реактивни двигатели. „Лаз-7“ и „Лаз-7М“. Самолетът е конструиран от инж. Лазаров и колектива му от конструктори по повод участие в конкурс за учебни самолети с двигател до 160 hp. Двуместен моноплан долноплощник, предназначен основно за първоначално обучение и квалификация на щурмани и военни пилоти. Това е изключително успешен учебен и учебно-боен самолет и е най-масово произвежданият летателен апарат в България. В серии са произведени общо 160 броя „Лаз-7“ и 150 броя „Лаз-7М“. Независимо от търсенето на международния пазар на този тип самолет, производството е прекратено през 1954 г. със закриване на самолетното производство. „Лаз-8“ е четириместно въздушно такси. Представлява моноплан долноплощник и е изработен само прототип в чест и като подарък от самолетостроителите на провеждания конгрес на Българската комунистическа партия през 1948 г.

Първите доставки на съветско оборудване пристигат веднага след края на ВСВ и се състоят предимно от витлови машини, като Илюшин Ил-2 (120 Ил-2 и 10 Ил-2У), Илюшин Ил-10, Туполев Ту-2. До средата на 1950-те години тези машини са изведени от експлоатация, тъй като Корейската война маркира началото на „реактивната ера“. След 1955 г. идват нови доставки, включващи изтребители Миг-15, Миг-17, МиГ-19, бомбардировачи Ил-28, както и първите хеликоптери Ми-1. Голяма част от тези машини са снети от въоръжение през 1970-те години, когато започва нова вълна на модернизация. През юни 1979 г. са приети на въоръжение щурмови вертолети Ми-24. През 1988 г. са доставени 40 броя Су-25К и 21 броя Су-22М4. От 60-те г. до 1989 г. българските ВВС са получили и експлоатирали общо: 226 МиГ-21, 90 МиГ-23, 4 МиГ-25, 22 МиГ-29, 23 Су-22, 40 Су-25, 44 Ми-24, 18 Ми-8s всичко ~460 машини. Покосиха те краварите отвъд океана. Изброй каква техника имаме от тях. Снимките на Ф-16 не ги броим.

Ти сега какво? Опитваш се да ме убедиш, колко полезно и хубаво е било за България, да си закрие самолетостроенето и да купува от СССР техника? Наистина ли?