Коментари - За най-смъртоносното авиошоу в историята и правилата, писани с кръв | IT.dir.bg
назад

За най-смъртоносното авиошоу в историята и правилата, писани с кръв

Авиоинженерът Орлин Георгиев разкрива кой е най-важният елемент за предотвратяването на злополуките във въздуха

Обратно в новината
| Автор : Стоян Гогов

Коментари - За най-смъртоносното авиошоу в историята и правилата, писани с кръв | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Сега му викат Зеленски!

Хайде, млъкни бе, комунист!

Ако той е комунист, то ти тогава си фашист.

Болшевишки отпоадък си ти!

Но е професионалист. Това си личи. Казваш го като човек завършил ВВВУ "Г. Бвнковски" в Д. Митрополия. И надали е комунист като гледам възрастта му.

Комунист е всеки, който служи на НРБ

Има ли съветски и руски летящу бангии - има катастрофи...

ДъСъ Сте Пренасочени (от Ясно#Кой) за ОтделПродажби на Руската Скрап ВВС техника ли, Дир.бг ?

Су-27 НЯМА УВТ. Толкова са ви сертифицираните експерти на дира.

руско дурако устойчиво! Не напразно са издухали швабите до Берлин

някой навит да ми духне

Ако се наложи ще го повторим.

никой друг не може да му го направи /буквално!/ Те един телевизор или кафеварка не можаха да произведат като хората - тръгнали ми авиошоута да правят с каруците си и света да завладяват!!! /???/ Разберете, не може от въжето на бурлаките по Волга или направо от колхоза мужиците да се окъпят, избръснат брадите и сложат костюмите с по един лаптоп под мишница! Просто не става и няма никога да стане!!! Това за сведение на "родните" им привърженици и апологети-ратаи и слугини! Може би и тук водим класацията по света - при толкова малко останало население да имаме най-много доносници, клакьори и агенти на всевеликата всемирна всепобеждаваща всенепабедимая и все-незнам каква си източна империя на злото, както я нарекоха още през 80-те години на 20-и век. И още по-шокиращо е, просто като един парадокс и оксиморон, че именно децата и внуците на такива се учат предимно....на Запад или в наши "елитни" частни колежи!!! А де де???!!! Нито един не си ги даде примерно в Сибир някъде, или в Якитск или Мурманск! Пъпът им хвърлен все в този лош, ама много лош, ви казвам, Запад бе! И все едни такива гениални и успешни.....Направо да получиш комплекс за малоценност! Отроците на онези простаци-шумкари, които "в името на народа" нападаха безстрашно.....планинските мандри и рупаха пресни пити с кашкавал и буци вкусно истинско българско сирене......И така, полека-лека, "в името...." стана..."вимето" и още си цоцат необезпокоявани от никого и нищо!

Като гледам какви грандиозни успехи имате в Украйна, направо цялото НАТО трепери от страх пред мощта на Северна Азия.

Онзи ден разговарях с бивш военен пилот на изтребител от Швеция (семеен приятел, не случаен познат). Човекът каза, че СУ 27 и МиГ 29 са много добри самолети като механика, но проблемът е, че в СССР са нямали технологиите за обработка на металите, каквито има Запада, за това е и разликата между условно казано западните и източните бойни самолети. Това бе заради въпросът ми как така техните самолети летят хиляди часове между капиталовите ремонти на двигателите, а тези от съветски тип понякога десетки пъти по-малко.

що в Германия не падат самолети ми щото нямат самолети

А Рамщайн къде се намира? Може би в Самара?

"Златните години" на българската авиация ще си останат "по времето на социализма".... неоспорим факт!!!! С 10-12 самолета Ф-16 може да имаме мал ко на брой добре подготвени пилоти. За повече - полк, дивизия дума да не става. За родните ВВС това е нулев потенциал. Напразно разходвани средства...

Прочете ли внимателно годината на шоуто и мястото му? Откъде ви изравят токлова тъпи.

Това бях аз, бях малко млад и неопитен.

Глупости, преди комунизма сме имали повече самолети, а летците какви са били... Имали сме офицери на негово величество Цар Борис, хора с по няколко езика, обноски, чест, достойнство. А после идват каскетите и те са, знаем какви - от простолюдието, селяни, шумкари.

А защо до Берлин ядоха само американски консерви?

Пак ли скъса синджира бе

И ти - душа на изтънчен английски благородник, по случайност на съдбата се преродила в люлински селянин

Там са американски

Руснаците нямаха и микроелектроника и още нямат де

всъщност приятелят ти "доста" е преекспонирал нещата. Руснаците имат много напреднала наука в металообработката - цялата верига от рудата до валцоването и вторичното закаляване, напластяване и пр. Всичко това е страничен ефект от космическата и военната им индустрия.

Това се случи под мъдрото ръководство на Каракачанския ПАРЦАЛ

само за информация - цялата Украина от-до е съветска изработка.

Всъщност, НАТО трепери - в момента де-факто целокупното НАТО сипва пари, наемници и оръжие, и нещата въпреки това не вървят в правилната посока. да не говорим за парад в москва или други мокри наркомански сънища.

".... неоспорим факт!!!!" - това като го чуя, и веднага ми замирисва на руски трол... Сменете малко тактиката, че тази се износи....

Су-27СМ2 имат, но дали става дума за такъв...

самолети нямат бедните африкански държави и България- и бойни и цивични.Германците имат колкото трябва.Вероятно не говориш за Луфтханза .Како изтребители имат -Торнадо,F4 и Еурофайтер Тифон .

Много те е излъгал приятелят ти. Разликата е в двете концепции за водене на бой през Студената война. Руснаците са изчислили (както и западняците, разбира се), че средната живучест на боен самолет в интензивен конфликт е не повече от 5 часа. При тогавашните възможности на СССР да произвежда масово в големи количества евтини и качествени самолети не е имало смисъл от това да правят таралясник с голям междуремонтен ресурс. Иначе той шведът ще ти обЯсни и как от шведска тройка с трима мъже се раждат деца ...

2002 година. Лвов. Диагноза: усрайна. Чернобил, 2ри опит.

Тъпи руснаци!!! Един чушкопек не могат да направят:::/ирония/

Вгъзрожденци разбират и от самолети. Абе всичко както си трябва за едни "патриотари" като тях. все па 4000 лв на месец за тролене и промивка из форумите не са малко, та ако трябва и от ядрена физика ще започнат да "разбират"

Според мене със тоя пари ..е по добре да се закупят ..няколко медицински хеликоптера,,специализиран самолет за пожари...някоя друга линейка със модерно оборудване...иначе със 10 изтребителя със тях или без тях все тая..

Пита ли американското посолство дали може?

Той е длъжен да си пльосне дежурната плюнка, няма значение под коя статия и за какво става въпрос.

Има ли сме достойни офицери летци и са се били почти като японските камикадзета във въздуха с американските крепости над София. Янките бая са се шашнали тогава! Прочетете за Списаревски, Кюмюрджиев и др., за които по времето на соца не се говореше, защото били царски или фашистки офицери. Да сте чули за герои по време на соца? Изключвам двамата космонавти, разбира се. Май единственият им боен полет е сваления граждански самолет над Радомир ли или малко по-надолу не претендирам за точност. Лейтенант Едуард Тинкър (пилот на „Лайтнинг“ от изтребителното прикритие, бордов номер 43 – 2413, от 97-а изтребителна ескадрила), участник във въздушния бой на 20 декември 1943 година, пише в спомените си: „Българските летци се бият с ожесточение, като че ли защитават най-скъпата светиня на света. За мен те надхвърлят понятието ненадмината ярост в авиацията.“. Срещу тях от Божурище, Враждебна и Марно поле при Карлово излитат общо 73 самолета – 43 български от 6-и изтребителен полк и 30 немски изтребителя. От софийските летища се вдигат – 2/6 изтребителен орляк с 23 Dewoitine D.520 и 3/6 изтребителен орляк с 16 Me-109G[43] и от Карлово едно крило (ято от четворка изтребители) Dewoitine D.520 от 4/6 изтребителен орляк, водени от кандидат-подофицер Тодор Розев. На бой в защита на София излита и германската ескадрила I./JG 5 „Eismeer“ с 30 изтребителя Me-109G, водени от своя командир кап. Герхард Венгел. А бройте сега колко бойни самолета сме имали през царско време и патриоти ли са били или боклуци.

Глупосто на търкалета. Без 10 самолета е много по-различно отколкото със. Или смяташ, че ако не са 1000, значи по-добре без. Иначе да се разпилеят парите за други неща винаги има начин. Примерно дайте на всички по 50лв "премия" и готово. В критичен момент и пистолет с 1 патрон е животоспасяващ спрямо нищо.

Идеята да намяме авиация е смехотворна! Границите на Р.България се проситат както на земята така и над нея а също и в морето. Всички тези 3 типа граници трябва да бъдат охранявани. От кого ако не на първо време от нас самите? В същото време нуждата от бройки е силно надценена. Да имали сме в далечното минало по 500-1000 самолета и дори тогава тази бройка беше абсурдно голяма ... днес с днешните технологични възможности 20-30 са предостатъчни за отбрана на нашата територия. Освен бройката не по-малко валоважна е подготовката на пилотите и наличие на въоръжение.

Не сте прав да твърдите ,че не се е говорело за нашите орли ! Има и няколко книги издадени по онова време. Една от тях е "Ние бранехме теб ,София". Друга разказваше за "концлагера " за съюзнически СВАЛЕНИ ПИЛОТИ И ЕКИПАЖИ в "Лагер Ивански" над Шумен. Имаше и други книги,но в момента само за тези се сещам. Поклон пред паметта им !

Пълни глупости

просто съвременната бойна авиация е много скъпо нещо.....100 млн. на парче , това е цената , особенно като го придобиваш за първи път. Сравненията със Гърция и Турция не са резонни - те са оператори на Ф-16 от десетилетия Ф-16 Вайпър е голяма работа ( 16 бройки са ОК за нас , не са за война , а за охрана на възд.пространство ) , но дали е за прошляци като нас ? Едно че са скъпи , ами експлоатацията......да не стане така да си ги стопанисваме 30-40 години и кротко да си ръждясват :))) но пък алтернативата ( Грипен ) също не беше ОК - старата модификация от 90-те години ( C/D ) , ако беше новата ( E/F , ама и тя е от десетина години вече ) да се замисли човек...........

изискват ИДЕАЛНО ЧИСТА ПИСТА. Защото въздухозаборниците са отдолу и всяко камъче, перце, болтче влиза в моторите. Затова има традиция на американските самолетоносачи, всяка сутрин пагубни състав обслужващ самолетите, заедно с адмирала, образуват линия и с бавни стъпки проверяват палубата за излитане за наличие на всякакви опасни обекти. Като знам, В КАКВО СЪСТОЯНИЕ СА КЕНЕФИТЕ ПО БЪЛГАРСКИТЕ ЛЕТИЩА, мога само да се досаждам как ще се чистят пистите на военните летища за излитане и кацане на F-16.

произведени досега - 4600 бр. , опериращи към момента в ок.25 страни - ок.3000 броя това за пистата е преекспонирано....естествено е всяка писта да е чиста , това не е двор на занемарено ТКЗС в прахоляка на арабският свят ги използват Египет,Израел,Бахрейн,Йордания,Оман,Пакистан,Ирак,ОАЕ като имаш бижута за по 150 млн.долара бройката все ще им направиш и поддържаш една 1.5 км писта , това да е проблема който споменава пистата си е чиста проба руски трол , от тия дето като няма какво да похвалят Грипена бият фанфари как можел да излита и от шосета ( или по-скоро да каца на такива ) , пълни дивотии ще кажеш че е с оф-роуд възможности

Проблемът не е, че въздухозаборниците са отдолу, а че “прахосмукачката” както ги наричат не за разработени за кацане и излитане на макадам. Демек боен самолет, ама не каца и не излита в бойни условия. Но това се преглъща, по-голям проблем е авиониката, липсата на дублиращи (аналогови) уреди и джойстика, вместо щурвал. Поне до третата модификация имаха сериозни проблеми с компановката при определени фигури, радарите и двигателя при експортната версия, както и софтуера на систтемите за навигация и насочване на пусковите установки.

Поправка - макадан, другото става, ама е за ядене! :-)