Завърши академията за млади таланти Growing Talents на Samsung България
На тридневната академия в София ученици от цялата страна усъвършенстваха уменията си за създаване на учебни ресурси с добавена реалност за свои връстници.
Samsung България и партньорите им от фондация Образование 5.0 и Infinno продължават да развиват и модернизират учебния процес. В мобилното приложение Smart Classroom AR вече има над 250 упражнения по различни предмети за всички класове, като в процес на одобрение са още над 350 упражнения. Част от тях са резултат от успешното сътрудничество между учители и ученици в създаването и добавянето на нови упражнения.
Това бе и задачата в рамките на лятната академия Growing Talents, а темата за 2019 г. бе: "Приложение на технологията добавена реалност (AR) в сферата на образованието". Предизвикателството пред отборите от учител и ученици беше да създадат иновативно учебно съдържание, използвайки добавена реалност чрез платформата Smart CreatAR.
Целта на академията беше отборите ученици заедно със своя учител да идентифицират и проучат проблемен въпрос по тема от един или повече учебни предмети и да предложат как да го решат с образователен ресурс - игра, казус или упражнения с добавена реалност (AR). На всеки етап от проекта участниците получаваха подкрепа и обучение от менторите на академията.
Днес, във финалния етап от академията, екипите презентираха своите идеи за учебни ресурси с добавена реалност, които усъвършенстваха през последните три дни.
Победител в академията стана отбор RoboMath от СУ "Сава Доброплодни", град Шумен, с ръководител Ангел Ангелов.
Отборът спечели с идеята си за създаване на ресурси с добавена реалност, предназначени за онагледяване на ръбести и валчести тела по интересен и интерактивен начин, като представи телата с формите на различни известни сгради или природни забележителности. Отбор RoboMath вярва, че такива ресурси могат да помогнат на учениците от 5-и, 6-и и 12-и клас да се запознаят с геометричните тела и да развият своето пространственото мислене, като междувременно се запознаят и с популярни забележителности и обекти по света, използвайки добавена реалност и своя смартфон. Така по естествен и атрактивен начин се осъществят връзки между математиката и предмети като информационни технологии, история и цивилизации, география и икономика.
Останалите отбори финалисти представиха своите идеи за упражнения с добавена реалност в областта на географията и здравословното хранене като превенция за последващи заболявания.
Академията Growing Talents е част от политиката за корпоративна социална отговорност на Samsung България и локалната програма за дигитализиране на учебния процес в България - Smart Classroom.
НАЙ
Млади учени от БАН създадоха антимикробна алтернатива на латекса
Започнете 2025 година с нов оригинален Windows 11
Преди 66 години "Луна 1" става първата изкуствена планета спътник на Слънцето
Ако сърфират в интернет, хората на средна възраст са по-малко застрашени от деменция
2025-та може да е годината на Starship
Млади учени от БАН създадоха антимикробна алтернатива на латекса
Преди 66 години "Луна 1" става първата изкуствена планета спътник на Слънцето
Космическите мисии, които ни очакват през 2025 г.
Ако сърфират в интернет, хората на средна възраст са по-малко застрашени от деменция
"Кръстникът" на изкуствения интелект подкрепя съдебния иск на Илон Мъск срещу OpenAI