Huawei, Samsung и Apple са най-продаваните марки умни часовници
Заедно те владеят 45% от пазара
CounterpointResearch публикува своя анализ на глобалния пазар на смарт часовници. Apple 29%, Samsung 9% и Huawei 7% имат най-голям дял през второто тримесечие на 2022 година.
Най-популярният модел на Apple продължава да е Watch 7, като именно добрите му продажби в Северна Америка са виновник за първото място на марката.
Samsung от своя страна може да се похвали с голямо търсене на Galaxy Watch 4 в Индия и Северна Америка.
Huawei е изключително харесвана марка, заради голямото разнообразие от високофункционални устройства. Всички умни часовници на марката могат да се похвалят с най-добрия в класа си живот на батерията и голяма насоченост към спората. Водещият за Huawei пазар е Китай.
На четвърто и пето място откриваме марките Fire-Boltt и Noise, които са популярни основно в Индия заради ниската си цена.
Xiaomi е шеста, като марката изостава заради трудности в навлизането си в Индия.
Garmin е на седмо място по продажби, но въпреки спадащия интерес спрямо миналата година, компанията е трета по печалби, което се дължи на ценовата й политика.
Amazfit е на последно място в данните на CounterpointResearch. Марката се радва на добър интерес в Индия, но губи позициите си в Китай.
По региони Северна Америка продължава да заема първото място, но разликата й с второто място донякъде намалява.
Най-любопитно е второто място, защото търсенето на умни часовници бележи в Индия ръст с 347% и изпреварва Китай като втория най-голям пазар.
Китай е трети, като причина за спада са по-строгите политики и продължаващи локдауни заради пандемията от Ковид-19. Европейския пазар е четвъртия по големина, като има спад заради войната в Украйна и влошената икономическа ситуация.