NVIDIA работи по технология за холографски VR дисплеи
Компанията възнамерява да засили позициите си на пазара на игри с виртуална реалност
NVIDIA, известна най-вече с най-модерните си графични карти, е подала заявка за патент за холографска технология, предназначена за използване в дисплеи и шлемове.
От описанието на патента става ясно, че вариантът включва носене на шлем на главата и е предназначен за устройства за виртуална реалност. Заявлението включва техническо обяснение на начина на работа на технологията, която е потенциално подходяща за използване в един от първите холографски VR дисплеи на пазара.
В допълнение към създаването на графични карти, NVIDIA разработва различни области, включително хардуер и софтуер. Макар че през 90-те години на миналия век компанията стана известна с графичните карти, днес тя работи по различни полупроводникови решения, софтуерни продукти и потребителски стоки. В областта на графичните процесори, освен графичните карти GeForce, тя има и собствени конзоли Shield. Тя има и собствена платформа за стрийминг на игри - GeForce Now.
Заявката за патент на NVIDIA описва изобретението като "Холографски дисплей за виртуална реалност". Макар че в краткото описание не се посочва изрично, че той е предназначен за използване в шлемове, в по-подробната версия на документацията се посочва използването му в устройства за виртуална реалност, монтирани на главата. Можем да предположим, че това може да е за очила като Meta Quest.
Това не е първият холографски дисплей на пазара. Проектът HoloLens на Microsoft например работи по свързани устройства от години. В случая с него обаче става въпрос за модели с добавена реалност. Не изглежда NVIDIA да възнамерява да копира продукта на Microsoft, въпреки че в заявлението се споменава, че технологията може да се използва и в устройства за добавена и смесена реалност.
В описанието на NVIDIA устройството се нарича VR дисплей, така че вероятно не става въпрос за добавяне на допълнително съдържание към картината на света около нас. Геймърите също са посочени като потенциални потребители на технологията - управлението трябва да се извършва с контролери за игри, а като източник на сигнала са посочени конзолите. Въпреки това не са дадени подробности за това кои конкретни продукти биха могли да използват технологията.
Както често се случва в света на патентите, наличието на заявка не означава непременно, че NVIDIA разработва продуктова линия, която използва новата технология. Възможно е компанията просто да възнамерява да засили позициите си на пазара на игри с виртуална реалност, тъй като тази област става все по-популярна. Въпреки това заявлението подсказва, че компанията вече работи по самата технология, която може да бъде в основата на много нови видове устройства.