Компанията Blizzard, производител на култовата масова онлайн игра World of Warcraft, обяви, че може в определен момент да се откаже от таксата, която изисква от играчите си.

Ръководителят на проекта Том Килтън заяви, че няма да бъде логично повече да се изисква заплащането на такса от играчите. Килтън се позова на подобни игри като Lord of the Rings Online, Company of Heroes и Dungeons and Dragons Online, които са възприели алтернативен метод за получаване на приходи чрез транзакции в рамките на самата игра.

"Не смятам, че тези заглавия станаха безплатни само, за да се конкурират с нас. Смятам, че го направиха, за да се конкурират с някои игри, които имаха такса на същото ниво. Когато една от игрите стана безплатна, открадна част от клиентите на останалите. Представям си, че това ще се случи и с Warcraft. Ако се появи друга игра от този вид, не било логично да взимаме такса на играчите си", каза още Килтън, като допълни, че безплатната игра не се очаква в близкото бъдеще.

В момента, 11,5 милиона души по света плащат такса, за да играят World of Warcraft онлайн.