Студенти учат във Facebook заради снега
0
77
Американска университетска преподавателка мигрира учебните си часове във Facebook, поради разразилата се снежна буря в САЩ. Заради невъзможността на хората да се придвижват в падналия сняг, нейната лекция се провела онлайн, в социалната мрежа, а студентите й били до един онлайн и активно участвали в дискусията.
Най-новата снежна буря в САЩ бе наречена от някои местни медии „снежен армагедон“. Университетската преподавателка по масови комуникации в Американския университет Р.С. Захарна била принудена да отмени лекцията си в аулата. Но това не значи, че не се срещнала със студентите си – просто го сторила онлайн в най-динамичната социална мрежа.
Първите мейли на студентите й започнали да валят още преди снега, споделя професорката в гост-блога на Вашингтон пост. „Професоре, ако вземе да навали 15-20 см сняг тази вечер, аз съм притеснен как ще се прибера вкъщи. Дали знаете със сигурност ще има ли занятия? Ако е така, ще направя всичко възможно да дойда“, писал й един от студентите. Докато Захарна тънела в съмнения дали ще навали толкова много, я засипали и други мейли с въпроси „ами какво ще стане, ако...“ - и все свързани с времето. „Чудех се дали ще има 15-20 см сняг, но знаех, че е възможно занятията да бъдат отменени. Във Вашингтон само няколко сантиметра сняг за достатъчни да блократ града...“. Като преподавател по масови комуникации тя неотдавна написала книга за свързаността и интерактивността в днешния свят, за ерата на глобалните комуникации. „На теория знаех какъв е потенциалът на използването на модерните технологии за свързване и взаимодействие. Проблемът беше, че никога не бях се опитвала да превърна теорията в практика“, споделя преподавателката.
Захарна се сетила за университетската Facebook страница. Влязла и написала там, че ще отмени лекцията си само ако университетът бъде затворен. Електронните писма с въпроси на притеснените студенти веднага секнали. „Вече нямаше нужда да отговарям поотделно на всеки паникьосан въпрос“. Въпреки неувереността си в света на модерните комуникации учителката събрала смелост и започнала да пише повече във Facebook страницата. Казва, че преходът й се сторил като преминаване „от пещерните стенни рисунки направо към цифровите изображения“. От едно по-предишно свое обучение обаче си припомнила девиза „Ако искаш да наловиш риба, иди там, където е рибата“. Е, рибата, изглежда, беше във Facebook и аз трябваше да хвърля своята мрежа, шегува се учителката.
След известна борба с менютата и опциите на Facebook, Захарна започнала да пише по-интензивно, предупреждавайки студентите, че скоро ще им каже нещо важно. Не след дълго получила съобщението от университета, че всички занятия са отменени. Тя съобщила това на студентите, но им казала и, че в часа на отменената лекция ще пусне онлайн нещо важно. Междувременно сканирала брошурата, която иначе трябвало да раздаде на младежите в клас, и в уречения час я качила във Facebook страницата, приканвайки студентите да дискутират темата. Реакцията я удивила - почти всички студенти били на линия, разглеждали и активно коментирали съдържанието на брошурата.
„Те пишеха солидни и добре обмислени отговори, базирайки се на прочетеното и на опита си. И изглежда се наслаждаваха на преживяването. Една от студентките дори пишеше, докато пътува в метрото. Тези, които отсъстваха, впоследствие си наваксаха, включвайки се в страницата и добавяйки техните идеи в деня след бурята“.
Най-новата снежна буря в САЩ бе наречена от някои местни медии „снежен армагедон“. Университетската преподавателка по масови комуникации в Американския университет Р.С. Захарна била принудена да отмени лекцията си в аулата. Но това не значи, че не се срещнала със студентите си – просто го сторила онлайн в най-динамичната социална мрежа.
Първите мейли на студентите й започнали да валят още преди снега, споделя професорката в гост-блога на Вашингтон пост. „Професоре, ако вземе да навали 15-20 см сняг тази вечер, аз съм притеснен как ще се прибера вкъщи. Дали знаете със сигурност ще има ли занятия? Ако е така, ще направя всичко възможно да дойда“, писал й един от студентите. Докато Захарна тънела в съмнения дали ще навали толкова много, я засипали и други мейли с въпроси „ами какво ще стане, ако...“ - и все свързани с времето. „Чудех се дали ще има 15-20 см сняг, но знаех, че е възможно занятията да бъдат отменени. Във Вашингтон само няколко сантиметра сняг за достатъчни да блократ града...“. Като преподавател по масови комуникации тя неотдавна написала книга за свързаността и интерактивността в днешния свят, за ерата на глобалните комуникации. „На теория знаех какъв е потенциалът на използването на модерните технологии за свързване и взаимодействие. Проблемът беше, че никога не бях се опитвала да превърна теорията в практика“, споделя преподавателката.
Захарна се сетила за университетската Facebook страница. Влязла и написала там, че ще отмени лекцията си само ако университетът бъде затворен. Електронните писма с въпроси на притеснените студенти веднага секнали. „Вече нямаше нужда да отговарям поотделно на всеки паникьосан въпрос“. Въпреки неувереността си в света на модерните комуникации учителката събрала смелост и започнала да пише повече във Facebook страницата. Казва, че преходът й се сторил като преминаване „от пещерните стенни рисунки направо към цифровите изображения“. От едно по-предишно свое обучение обаче си припомнила девиза „Ако искаш да наловиш риба, иди там, където е рибата“. Е, рибата, изглежда, беше във Facebook и аз трябваше да хвърля своята мрежа, шегува се учителката.
След известна борба с менютата и опциите на Facebook, Захарна започнала да пише по-интензивно, предупреждавайки студентите, че скоро ще им каже нещо важно. Не след дълго получила съобщението от университета, че всички занятия са отменени. Тя съобщила това на студентите, но им казала и, че в часа на отменената лекция ще пусне онлайн нещо важно. Междувременно сканирала брошурата, която иначе трябвало да раздаде на младежите в клас, и в уречения час я качила във Facebook страницата, приканвайки студентите да дискутират темата. Реакцията я удивила - почти всички студенти били на линия, разглеждали и активно коментирали съдържанието на брошурата.
„Те пишеха солидни и добре обмислени отговори, базирайки се на прочетеното и на опита си. И изглежда се наслаждаваха на преживяването. Една от студентките дори пишеше, докато пътува в метрото. Тези, които отсъстваха, впоследствие си наваксаха, включвайки се в страницата и добавяйки техните идеи в деня след бурята“.