Шпионажът достигнал света на елфите и джуджетата | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Шпионажът достигнал света на елфите и джуджетата
Getty Images/Guliver Photos

Шпионажът достигнал света на елфите и джуджетата

Американските и британските разузнавателни служби не ограничават действията си до реалния свят и са проникнали и в световете на World of Warcraft и Second Life, шпионирайки и събирайки данни в онлайн игрите, популярни сред милиони хора по целия свят.

11 248
Новите разкрития показват, че служителите на разузнаването са се внедрили в реалността, населявана от дигитални аватари на елфи, джуджета и супермодели, заради опасенията, че терористи или криминални мрежи могат да използват игрите за тайни комуникации или трансфери на пари, пише в. "Ню Йорк Таймс", цитиран от "Фокус".

Шпионите са се престорили на герои от игрите, за да подслушват и привличат информатори, докато събират данни и проследяват съдържанието на комуникациите между играчите. Това разкриват документи, изнесени от бившия служител на американската Агенция за национална сигурност Едуард Сноудън.

В документите не се споменава за успех в борбата с тероризма вследствие на инфилтрирането в онлайн игрите.

Игрите са „разработени и управявани от компании, които търсят от това печалба, така че самоличността на играчите и активността им се проследява, казва Питър Сингър, експерт от Brookings Institution.

“За терористичните групировки, които биха искали да комуникират тайно, има много по-ефективни и лесни начини, вместо да се скрият зад аватара на трол”, отбелязва Сингър.

Шпионирането, което включва и Xbox Live на Microsoft, поражда опасения за поверителността.

Не е ясно точно колко агенции са имали достъп до комуникациите на геймърите, колко играчи са били наблюдавани и дали данните са записани.

8 IT гигантa искат законови промени за шпионажа
Шпионажът достигнал света на елфите и джуджетата

Шпионажът достигнал света на елфите и джуджетата

Американските и британските разузнавателни служби не ограничават действията си до реалния свят и са проникнали и в световете на World of Warcraft и Second Life, шпионирайки и събирайки данни в онлайн игрите, популярни сред милиони хора по целия свят.

11 248 Getty Images/Guliver Photos
Новите разкрития показват, че служителите на разузнаването са се внедрили в реалността, населявана от дигитални аватари на елфи, джуджета и супермодели, заради опасенията, че терористи или криминални мрежи могат да използват игрите за тайни комуникации или трансфери на пари, пише в. "Ню Йорк Таймс", цитиран от "Фокус".

Шпионите са се престорили на герои от игрите, за да подслушват и привличат информатори, докато събират данни и проследяват съдържанието на комуникациите между играчите. Това разкриват документи, изнесени от бившия служител на американската Агенция за национална сигурност Едуард Сноудън.

В документите не се споменава за успех в борбата с тероризма вследствие на инфилтрирането в онлайн игрите.

Игрите са „разработени и управявани от компании, които търсят от това печалба, така че самоличността на играчите и активността им се проследява, казва Питър Сингър, експерт от Brookings Institution.

“За терористичните групировки, които биха искали да комуникират тайно, има много по-ефективни и лесни начини, вместо да се скрият зад аватара на трол”, отбелязва Сингър.

Шпионирането, което включва и Xbox Live на Microsoft, поражда опасения за поверителността.

Не е ясно точно колко агенции са имали достъп до комуникациите на геймърите, колко играчи са били наблюдавани и дали данните са записани.

8 IT гигантa искат законови промени за шпионажа