Италианският орган по конкуренция (Autorita Garante della Concorrenza e del Mercato или AGCM) обяви в понеделник, че е глобил Apple Distribution International и Apple Italia Srl с 10 милиона евро за "нелоялни търговски практики".

Наказанието беше наложено с оглед на това, че компанията Apple рекламира няколко от своите модели iPhone като водоустойчиви до 30 минути и на максимална дълбочина от 4 м до 1 м в зависимост от модела, като в същото време не обяснява, че такава водоустойчивост не може да бъде намерена "в нормалните условия за използване на устройствата от страна на потребителите".

Компанията Apple също така е отказала да "предостави гаранционна помощ, когато тези модели iPhone са повредени поради влизането в тях на вода или на други течности, като по този начин възпрепятстват упражняването на правата на клиентите, признати им от закона за гаранциите или от Кодекса на потребителите", се казва в изявление на AGCM.

На практика компанията рекламира много от устройствата си като водоустойчиви, без те да са такива, а после отказва да поправи или замени повредените от водата устройства. Моделите, за които рекламата и изнесените към потребителите данни не отговарят на истината са: iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone XR, iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone 11, iPhone 11pro и iPhone 11 pro Max.