Facebook блокирал погрешка информация за ползата от ваксините | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Facebook блокирал погрешка информация за ползата от ваксините
Снимка: iStock by Getty Images

Facebook блокирал погрешка информация за ползата от ваксините

Социалната мрежа се бори с дезинформацията покрай COVID-19, но заради алгоритъм, свързан с регулация на политическата реклама, станало недоразумение

| Редактор: Елза Тодорова 17 1324

Facebook e блокирал платени публикации за ползата от ваксинирането срещу COVID-19, съобщава Politico. От компанията на Марк Зукърбърг обясняват недоразумението с алгоритъм, свързан с регулация на политическата реклама. 

Като недостоверни или неподходящи са обозначени 110 поста, част от които били посветени на механизма на ваксинация, а друга - съдържали списъци с пунктове за имунизиране, съобщава изданието след преглед на забранените реклами от миналия септември. 

От Facebook се ангажират да възстановят съдържанието.

"Въпреки че временно спряхме реклами за социални проблеми, избори или политика, ние продължаваме да разрешаваме реклами за Covid-19, които насърчават ефикасността на ваксините, и направихме нашите насоки към рекламодателите как да ги направят публично достъпни", обявиха от гиганта в свое изявление. 

Facebook наложи ограничения върху политическата реклама по време на предизборния цикъл миналата година в опит да се бори с разпространението на дезинформация. Но натискът върху тях и други сайтове в социалните медии се засили с широкото разпространение на ваксините Covid-19.  

"Ограниченията на Facebook блокират ефективните комуникации в областта на общественото здраве", смята Кензи Камерън - изследовател от Северозападния университет в Еванстън, Илинойс, изучаващ здравните комуникации. Персонализирането на рекламите или предоставянето на полезна информация на хора, които се колебаят за ваксините, или лица, които не могат да се ориентират в системата, са важни стратегии за ефективна комуникация в областта на общественото здраве, допълва той.  

Администраторите на страниците могат да обжалват действията на мрежата, но за част от тях това е трудоемко и е загуба на време. 

Затова от компанията на Зукърбърг предприемат стъпки за популяризиране на авторитетна информация за ваксинациите, например чрез предоставяне на безплатни кредити за реклама на някои обществени здравни групи.

ИЗБРАНО
Facebook блокирал погрешка информация за ползата от ваксините

Facebook блокирал погрешка информация за ползата от ваксините

Социалната мрежа се бори с дезинформацията покрай COVID-19, но заради алгоритъм, свързан с регулация на политическата реклама, станало недоразумение

| Редактор : Елза Тодорова 17 1324 Снимка: iStock by Getty Images

Facebook e блокирал платени публикации за ползата от ваксинирането срещу COVID-19, съобщава Politico. От компанията на Марк Зукърбърг обясняват недоразумението с алгоритъм, свързан с регулация на политическата реклама. 

Като недостоверни или неподходящи са обозначени 110 поста, част от които били посветени на механизма на ваксинация, а друга - съдържали списъци с пунктове за имунизиране, съобщава изданието след преглед на забранените реклами от миналия септември. 

От Facebook се ангажират да възстановят съдържанието.

"Въпреки че временно спряхме реклами за социални проблеми, избори или политика, ние продължаваме да разрешаваме реклами за Covid-19, които насърчават ефикасността на ваксините, и направихме нашите насоки към рекламодателите как да ги направят публично достъпни", обявиха от гиганта в свое изявление. 

Facebook наложи ограничения върху политическата реклама по време на предизборния цикъл миналата година в опит да се бори с разпространението на дезинформация. Но натискът върху тях и други сайтове в социалните медии се засили с широкото разпространение на ваксините Covid-19.  

"Ограниченията на Facebook блокират ефективните комуникации в областта на общественото здраве", смята Кензи Камерън - изследовател от Северозападния университет в Еванстън, Илинойс, изучаващ здравните комуникации. Персонализирането на рекламите или предоставянето на полезна информация на хора, които се колебаят за ваксините, или лица, които не могат да се ориентират в системата, са важни стратегии за ефективна комуникация в областта на общественото здраве, допълва той.  

Администраторите на страниците могат да обжалват действията на мрежата, но за част от тях това е трудоемко и е загуба на време. 

Затова от компанията на Зукърбърг предприемат стъпки за популяризиране на авторитетна информация за ваксинациите, например чрез предоставяне на безплатни кредити за реклама на някои обществени здравни групи.

ИЗБРАНО