"Гугъл" повежда борба с изкуствения интелект в политическите реклами | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
"Гугъл" повежда борба с изкуствения интелект в политическите реклами
Снимка: AP/БТА

"Гугъл" повежда борба с изкуствения интелект в политическите реклами

Занапред те ще трябва да бъдат ясно обозначени на забележимо за потребителите място

| Редактор: Ива Капкова 3 679

"Гугъл" (Google) скоро ще започне да изисква политическите реклами, в които се използва изкуствен интелект, да бъдат придружени от ясно обозначение, ако изображенията или звуците са били изкуствено променени, предаде Асошиейтед прес.

Генерираните от изкуствен интелект предизборни реклами в "ЮТюб"(YouTube) и други платформи на "Гугъл", в които има променени хора или събития, трябва да включват ясно обозначение, разположено на лесно забележимо за потребителите място, заяви компанията в актуализация от тази седмица на своята политика за политическо съдържание, информира БТА.

Новото правило ще започне да се прилага от средата на ноември, малко по-малко от година преди президентските избори в САЩ. То ще засегне и рекламите преди изборите догодина в Индия, Република Южна Африка, ЕС и други региони, където "Гугъл" вече има въведен процес на проверка за рекламодателите, участващи в избори.

Въпреки че фалшивите изображения, видеоклипове или аудиоклипове не са новост в политическата реклама, инструментите за генериране чрез изкуствен интелект ги правят по-лесни за изпълнение и по-реалистични, посочва АП. Някои президентски кампании в САЩ - включително тази на губернатора на Флорида Рон Десантис - вече използват технологията.

През април Националният комитет на Републиканската партия пусна изцяло генерирана от изкуствен интелект реклама, предназначена да покаже бъдещето на САЩ, ако президентът Джо Байдън бъде преизбран. В нея бяха използвани фалшиви, но реалистични снимки, показващи заковани с дъски витрини на магазини, бронирани военни патрули по улиците и вълни от имигранти, които създават паника.

През юни кампанията на Десантис сподели рекламен клип, насочен срещу неговия опонент от първичните избори на Републиканската партия Доналд Тръмп, в която бяха използвани генерирани от изкуствен интелект изображения на бившия президент.

"Гугъл" повежда борба с изкуствения интелект в политическите реклами

"Гугъл" повежда борба с изкуствения интелект в политическите реклами

Занапред те ще трябва да бъдат ясно обозначени на забележимо за потребителите място

| Редактор : Ива Капкова 3 679 Снимка: AP/БТА

"Гугъл" (Google) скоро ще започне да изисква политическите реклами, в които се използва изкуствен интелект, да бъдат придружени от ясно обозначение, ако изображенията или звуците са били изкуствено променени, предаде Асошиейтед прес.

Генерираните от изкуствен интелект предизборни реклами в "ЮТюб"(YouTube) и други платформи на "Гугъл", в които има променени хора или събития, трябва да включват ясно обозначение, разположено на лесно забележимо за потребителите място, заяви компанията в актуализация от тази седмица на своята политика за политическо съдържание, информира БТА.

Новото правило ще започне да се прилага от средата на ноември, малко по-малко от година преди президентските избори в САЩ. То ще засегне и рекламите преди изборите догодина в Индия, Република Южна Африка, ЕС и други региони, където "Гугъл" вече има въведен процес на проверка за рекламодателите, участващи в избори.

Въпреки че фалшивите изображения, видеоклипове или аудиоклипове не са новост в политическата реклама, инструментите за генериране чрез изкуствен интелект ги правят по-лесни за изпълнение и по-реалистични, посочва АП. Някои президентски кампании в САЩ - включително тази на губернатора на Флорида Рон Десантис - вече използват технологията.

През април Националният комитет на Републиканската партия пусна изцяло генерирана от изкуствен интелект реклама, предназначена да покаже бъдещето на САЩ, ако президентът Джо Байдън бъде преизбран. В нея бяха използвани фалшиви, но реалистични снимки, показващи заковани с дъски витрини на магазини, бронирани военни патрули по улиците и вълни от имигранти, които създават паника.

През юни кампанията на Десантис сподели рекламен клип, насочен срещу неговия опонент от първичните избори на Републиканската партия Доналд Тръмп, в която бяха използвани генерирани от изкуствен интелект изображения на бившия президент.