За половин година потребителите на Google Play и App Store са похарчили $39,7 млрд. долара за мобилни приложения и игри. Това е с 15,4% повече спрямо първите шест месеца на миналата година, сочи анализ на Sensor Tower Store Intelligence.

Разходите на потребителите на епълския App Store възлизат на $25,5 млрд. за разглеждания период, в сравнение с $22,6 млрд. година по-рано. Потребителите на Android пък са похарчили в Google Play сумата от $14,2 млрд., или с 19,6% повече спрямо първото полугодие на 2018 г. ($11,8 млрд.), предава technews.bg.

Услугата за запознанства Tinder е най-доходоносното не-геймърско приложение. За него потребителите по света са дали общо $497 млн. в периода януари-март 2019 г. Това е с 32% повече, отколкото през първите шест месеца на миналата година.

На второ място е приложението за видео стрийминг Netflix, за което са похарчени общо $399 млн. долара през полугодието. Следва Tencent Video с резултат от $288 млн.

Харчовете за мобилни игри са се увеличили с 11,3%, достигайки $29,6 млрд. за полугодието. Потребителите на Apple са изразходвали $17,6 млрд., докато собствениците на Android устройства са налели $12 млрд. в игри.

Най-доходоносната игра в разглеждания период е Honor of Kings, в която са вложени общо $728 млн. от мобилните геймъри по цял свят. Fate/Grand Order заема втора позиция с приходи в размер на $628 млн., а на трето място е играта Monster Strike с $566 млн.

Както и през 2018 г., най-често потребителите на App Store и Google Play свалят месинджърите WhatsApp и Facebook Messenger. На трето място по популярност е мобилният клиент на Facebook, който измества приложението Instagram.