През 1994 година в България се появява Мобилтел - първият GSM мобилен оператор в България, като в самото начало покритието обхваща само центъра на София. Няколко години по-късно обхватът вече е 100-процентов, но само в 5 български града - София, Варна, Бургас, Пловдив и Пазарджик. През 2002 година обаче 90% от територията на България е покрита, като междувременно през 1999 година е изпратен и първият SMS.

Мтел е много известна и бележита българска компания и на практика е най-големият мобилен GSM оператор в страната, който има 4.5 милиона клиенти. Само за един ден в мрежата на Мтел се изговарят 57.3 милиарда минути, което е повече от век. Приходите на компанията също не са малко - за 2017 е бил отбелязан ръст с 5%, а постъпленията са били 843 милиона лева. Голяма част от тях са били вложени в подобряването и развитието на мобилната инфраструктура - общите инвестиции направени от компанията са над 4 милиарда лева.

Именно заради своето значение, преименуването и смяната на облика на Мтел е от такава важност. Мтел става А1. Още преди година собствениците от A1 Telekom Austria Group обявиха, че ще преименуват всичките си брандове на А1. Освен в България, австрийците притежават мобилни оператори в Австрия, Беларус, Сърбия, Словения, Хърватия и Македония, но по-интересното е, че A1 Group е част от четвъртата най-голяма телекомуникационна група в света - American Movil.

Но истината е, че клиентите и обикновените потребители не се интересуват толкова много от тези факти, а от това дали услугите, които ползват ще станат по-добри и по-изгодни. Именно по този параграф трансформирането на Мтел в А1 ще донесе много на родните потребители.

На първо място, всеки абонат на мобилна услуга, който свали приложението на А1 ще получи подарък от 10 000 МВ мобилен интернет.

До 31 май потребителите на мобилния оператор ще могат да закупят смартфони за 50% по-ниски цени, а междувременно всички клиенти на телевизионната услуга на компанията ще получат безплатен достъп до 210 ТВ канала през уикендите на месец юни.

Чрез приложението "Моят А1" мобилният оператор прави нещо много важно - дава възможност за обратна връзка на клиентите си. Всеки ще може да изпраща мнение относно качеството на мобилните услуги на мястото, на което се намира. Независимо дали мнението е положително или отрицателно - потребителят, който го е изпратил ще получи подарък 500 МВ мобилен интернет.

До няколко седмици А1 ще предложи и две нови услуги.

Първата е дигитален портфейл, чрез който потребителите ще могат лесно и най-вече надеждно да осъществяват парични транзакции помежду си, както и плащания онлайн и на POS терминал.

Втората е собствена платформа за музикален стрийминг, която само при старта си ще включва над 30 милиона песни от най-различни и разнообразни стилове, като специално внимание е обърнато и на родната сцена.

Предстои да бъде пусната и собствена линия със смартфони от бранда А1, които ще са със собствен дизайн и много атрактивен дизайн и цена. Вместо стандартната 24 месечна гаранция, устройствата от бранда А1 ще имат гаранция от 36 месеца. Тези смартфони няма да са заключени към А1 и ще могат да се ползват и от потребителите на всички останали телекоми.

А1 ще предостави за първи път у нас кредитна карта със своя бранд, която ще има много по-изгодни условия, спрямо тези на съществуващите у нас банки. Кредитната карта ще бъде достъпна само за лоялните клиенти с абонаментен план.

Феновете на спорта могат да са спокойни, защото от Mtel Sport 1 и Mtel Sport 2, каналите вече ще се наричат съответно MAX Sport 1 и MAX Sport 2. По тях ще се излъчва 18 000 часа годишно футбол, тенис, волейбол, баскетбол, моторни спортове, лека атлетика, хокей, голф, екстремни спортове и много други.

За финал А1 предлага възможността за безплатен тест в рамките на 1 месец на всички нови услуги на телекома. Потребителите ще могат да изпробват и сами да се убедят в качеството на А1, но ако пожелаят могат без никакви обяснения да се откажат от използваните услуги на последния 30 ден от тяхното безплатно използване.

А1 иска наистина да постави клиента в своя център и затова отправя 3 важни обещания към своите потребители.

Първо, А1 гарантира качеството на своята мрежа и поема ангажимент то да бъде на отлично ниво през 99.9% от времето през годината. При сривове, независимо дали са по вина или не на А1, клиентите ще бъдат компенсирани - с бонуси или с отстъпки в сметката си.

Второ, А1 обещава да направи технологиите достъпни, лесни и полезни за своите клиенти. Плащането на сметката и управлението на услугите ще може да става само с няколко клика чрез приложението "Моят А1" и сайтът A1.bg.

Трето, А1 ще осигури лоялно отношение, спокойствие и удобство на клиентите. За първи път в България потребителите ще знаят за какво плащат, защото фактурите им ще станат много по-ясни и обяснителни. Телекомът гарантира, че всеки клиент ще може да се свърже с оператор на телефоните за обслужване *88 и 088 123 в рамките на 60 секунди.

Освен по-изгодните условия, по-голямата прозрачност и удобство, както и компенсацията за всяко причинено неудобство, А1 поема и още един ангажимент - всички магазини в страната ще промотират българското историческо наследство, като в тях ще има вградена стилизирана забележителност, която определено заслужава да бъде посетена.

Снимка: А1