Смартфоните отдавна изместиха компютрите като най-популярен и динамичен продукт на технологичния пазар. Докога обаче ще продължи приказката с постоянно нарастващите продажби на умни телефони?

Анализатори твърдят, че бизнесът със смартфони навлиза в период на застой, с нулеви ръстове. Прогнозата е на Джеф Пу от китайската инвестиционна компания GF Securities за настоящата и следващата година. Очаква се отслабване в търсенето на устройства и същевременно засилване на консолидацията на пазара, предава technews.bg.

Като причини за застоя анализаторът посочва почти пълното насищане на пазара и високата степен на проникване на смартфоните в повечето развити страни и Китай, плюс липсата на технологични иновации, които да накарат потребителите по-често да обновяват телефоните си.

Според доклада на GF Securities, данни от който публикува Taipei Times, поради усилващата се консолидация, шест водещи бранда - Samsung, Apple, Huawei, Oppo, Vivo и Xiaomi - контролират в момента 75% от пазара на смартфони. За сравнение, в началото на 2018 г. техният сумарен дял възлизаше на 72%, а през второто тримесечие на миналата година беше 66%.

"Предполагаме, че секторът на смартфоните ще се развива по същия сценарий, както ноутбуците, където на четирите водещи производителя от края на 2015 година се падат над 70% от общия обем на доставките. При това по-малките брандове ще продължат да бъдат изтласквани", сочи докладът.

Анализаторите предупреждават, че отсъствието на ръст и технологичната стагнация могат да доведат до проблеми с поддръжката на оперативния марж на доставчиците на компоненти за смартфони.

Ситуацията ще се усложни допълнително от това, че в стремежа си към диференциране на устройствата, производителите ще харчат все повече за оптични и полупроводникови компоненти, както и в интегрирани в дисплеите скенери на пръстов отпечатък (FOD), докато разходите за други компоненти ще намаляват, което ще се отрази негативно на някои участници в каналите за доставки.

Пробуждане на пазара за смартфони се очаква през 2020 година, като основният фактор за това се очертава внедряването на мобилни мрежи от пето поколение (5G) от големите телекоми в САЩ и Азия.