Спотифай свива загубата си, привлича повече платени абонати | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Спотифай свива загубата си, привлича повече платени абонати
Снимка: БТА

Спотифай свива загубата си, привлича повече платени абонати

Спотифай остава доста напред пред Епъл мюзик

| Редактор: Таня Тодорова 0 1556

Компанията за музикални стрийминг услуги Спотифай (Spotify) съобщи, че броят на платените й абонати е продължил да расте през първото тримесечие на годината, като увеличението е с 4 милиона до 75 милиона потребители общо, предаде Франс прес.

Същевременно ползвателите на безплатната услуга, подкрепена от реклами, са се увеличили с 9 милиона за периода до 99 милиона души.

Шведската група публикува първите си финансови резултати след листването си в Ню Йорк на 3 април.

Компанията отчете свиване на загубите през първото тримесечие, но разочарова инвеститорите, тъй като остави без промяна прогнозите си за годишните си резултати.

Загубата е спаднала до 41 милиона евро (49 милиона долара) през първите три месеца на годината спрямо 139 милиона евро за същия период преди година и 87 милиона евро през четвъртото тримесечие на миналата година.

Компанията очакваше загубата за разглеждания период да бъде 50-80 милиона евро.

Приходите са достигнали 1,13 милиарда евро за тримесечието или с 26 процента повече на годишна основа, но са спаднали с 1 процент спрямо предходното тримесечие.

Спотифай посочи, че все още очаква загуба от 230 до 330 милиона евро за годината.

След стабилен дебют на пазара миналия месец акциите на Спотифай се сринаха след приключването на официалната търговия снощи.

Главният изпълнителен директор и съосновател на компанията Даниъл Ек каза по телефона пред репортери и анализатори, че Спотифай очаква продължаващ растеж на стрийминг услугите и че не се притеснява от конкуренцията на Епъл (Apple).

Спотифай отчита особено силен растеж на безплатната си услуга в страните с нововъзникваща пазарна икономика като Виетнам и Тайланд - два пазара, на които компанията влезе наскоро.

Спотифай добави, че отчита набиране на инерция в Япония - втория по големина музикален пазар в света, където компакт дисковете все още доминират.

На фона на най-новите данни Спотифай остава доста напред пред Епъл мюзик (Apple Music). Технологичният гигант съобщи през март, че има 38 милиона абонати на тази услуга, която пусна през 2015 година и няма безплатен вариант.

Спотифай свива загубата си, привлича повече платени абонати

Спотифай свива загубата си, привлича повече платени абонати

Спотифай остава доста напред пред Епъл мюзик

| Редактор : Таня Тодорова 0 1556 Снимка: БТА

Компанията за музикални стрийминг услуги Спотифай (Spotify) съобщи, че броят на платените й абонати е продължил да расте през първото тримесечие на годината, като увеличението е с 4 милиона до 75 милиона потребители общо, предаде Франс прес.

Същевременно ползвателите на безплатната услуга, подкрепена от реклами, са се увеличили с 9 милиона за периода до 99 милиона души.

Шведската група публикува първите си финансови резултати след листването си в Ню Йорк на 3 април.

Компанията отчете свиване на загубите през първото тримесечие, но разочарова инвеститорите, тъй като остави без промяна прогнозите си за годишните си резултати.

Загубата е спаднала до 41 милиона евро (49 милиона долара) през първите три месеца на годината спрямо 139 милиона евро за същия период преди година и 87 милиона евро през четвъртото тримесечие на миналата година.

Компанията очакваше загубата за разглеждания период да бъде 50-80 милиона евро.

Приходите са достигнали 1,13 милиарда евро за тримесечието или с 26 процента повече на годишна основа, но са спаднали с 1 процент спрямо предходното тримесечие.

Спотифай посочи, че все още очаква загуба от 230 до 330 милиона евро за годината.

След стабилен дебют на пазара миналия месец акциите на Спотифай се сринаха след приключването на официалната търговия снощи.

Главният изпълнителен директор и съосновател на компанията Даниъл Ек каза по телефона пред репортери и анализатори, че Спотифай очаква продължаващ растеж на стрийминг услугите и че не се притеснява от конкуренцията на Епъл (Apple).

Спотифай отчита особено силен растеж на безплатната си услуга в страните с нововъзникваща пазарна икономика като Виетнам и Тайланд - два пазара, на които компанията влезе наскоро.

Спотифай добави, че отчита набиране на инерция в Япония - втория по големина музикален пазар в света, където компакт дисковете все още доминират.

На фона на най-новите данни Спотифай остава доста напред пред Епъл мюзик (Apple Music). Технологичният гигант съобщи през март, че има 38 милиона абонати на тази услуга, която пусна през 2015 година и няма безплатен вариант.