"Тредс", съперникът на "Туитър", намира най-голяма потребителска база в Индия | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
"Тредс", съперникът на "Туитър", намира най-голяма потребителска база в Индия
Снимка: iStock by Getty Images

"Тредс", съперникът на "Туитър", намира най-голяма потребителска база в Индия

Страната има най-голям дял при първите изтегляния на приложението от 27,1 процента или два пъти повече от САЩ, родната страна на "Мета", която се класира на второ място с 13,6 процента

| Редактор: Лилия Чалева 2 381

Повече от половината от първите изтегляния на новата социална платформа "Тредс" (Threads), част от групата на "Мета"(Meta), в дните след пускането й са били направени в Индия, съобщи японският в. "Никей", цитиран от БТА.

"Тредс" натрупа повече от 100 милиона потребители между пускането си на 6 юли (японско) време и 11 юли. Анализ на глобалните изтегляния през този период, направено с подкрепата на "Сенсър тауър" (Sensor Tower), показва, че Индия има най-голям дял от 27,1 процента или два пъти повече от САЩ, родната страна на "Мета", която се класира на второ място с 13,6 процента.

Бразилия, Мексико и Япония допълват челната петиция със съответно 13,3 процента, 4,8 процента и 3,7 процента. Развиващите се икономики, включително Индонезия и Египет, заемат седем от първите десет места, като представляват 55 процента от всички изтегляния.

Класирането може да е свързано с факта, че използването на "Тредс" изисква акаунт в "Инстаграм" (Instagram), kojto sy]o e собственост на "Мета". Индия, САЩ и Бразилия са първите три пазара за "Инстаграм", който може да се похвали с над 2 милиарда потребители.

Потребителската база на конкурента "Туитър" (Twitter) междувременно е предимно в развитите страни. САЩ беше пазар "номер 1" за платформата към 2022 година с дял от 17,6 процента, следван от Япония с 13,5 процента, въз основа на данни от източници, включително базираната в Сингапур "ДейтаРипортъл" (DataReportal). Въпреки че както при "Тредс", развиващите се икономики са на седем от първите десет места, те съставляват само 27 процента от общия брой потребители на "Туитър".

Ежедневните посещения на сайта на "Туитър" са спаднали с цели 5 процента спрямо предходната седмица в дните след пускането на "Тредс", според компанията за анализ на интернет трафика "Симилъруеб" (Similarweb), което показва, че някои потребители са мигрирали към новата платформа.

Туитър ясно вижда "Тредс" като съперник. "Миналата седмица имахме най-големия си ден на посещаемост от февруари", каза Линда Якарино, главен изпълнителен директор на "Туитър", и добави в пост, че "Има само един "Туитър".

"Тредс" не е единствената платформа, която се опитва да отдели потребителите от "Туитър". Сред популярните конкуренти са "Мастодон" (Mastodon), създаден през 2016 година от немски програмист, платформата "Трут Сошъл" (Truth Social) на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп и "Блускай" (Bluesky), която стартира през февруари и се оглавява от съоснователя на "Туитър", Джак Дорси.

Седмичните изтегляния на тези приложения показват скокове в моменти на смут за "Туитър". "Мастодон" и "Трут Сошъл" отбелязаха двадесеткратни скокове миналия октомври, когато шефът на "Тесла" (Tesla) Илон Мъск съкрати служителите на "Туитър" след придобиването на платформата, което накара потребителите да се тревожат дали услугата ще издържи.

Изтеглянията и на трите приложения се увеличиха с двуцифрено число спрямо предходната седмица през юни и юли, тъй като "Туитър" временно наложи ограничения на потребителите. "Блускай" предизвика шум, като ограничи регистрациите до тези с кодове за покани, а броят на потребителите надхвърли 1 милион през юли.

Темата привлече вниманието още от самото начало, когато знаменитости и големи компании започнаха да публикуват в платформата и тя натрупа десетки пъти повече изтегляния от всеки друг конкурент на "Туитър".

"Ако спечели повече силно влиятелни потребители, ще бъде по-лесно за него да привлече хора", каза експертът по социални медии Сатоши Китамура, професор по комуникационни изследвания в Токийския университет Кейзай.

Но връзката между "Тредс" и "Инстаграм" отблъсква някои потребители, като тези, които използват "Туитър" анонимно само като източник на информация и искат да запазят присъствието си в приложенията скрито.

"Няма гаранция, че "Тредс" ще остане безспорен победител" в конкуренцията сред съперниците на "Туитър". Потребителите вероятно ще продължат да търсят различни социални медийни платформи за известно време", каза Китамура.

"Тредс", съперникът на "Туитър", намира най-голяма потребителска база в Индия

"Тредс", съперникът на "Туитър", намира най-голяма потребителска база в Индия

Страната има най-голям дял при първите изтегляния на приложението от 27,1 процента или два пъти повече от САЩ, родната страна на "Мета", която се класира на второ място с 13,6 процента

| Редактор : Лилия Чалева 2 381 Снимка: iStock by Getty Images

Повече от половината от първите изтегляния на новата социална платформа "Тредс" (Threads), част от групата на "Мета"(Meta), в дните след пускането й са били направени в Индия, съобщи японският в. "Никей", цитиран от БТА.

"Тредс" натрупа повече от 100 милиона потребители между пускането си на 6 юли (японско) време и 11 юли. Анализ на глобалните изтегляния през този период, направено с подкрепата на "Сенсър тауър" (Sensor Tower), показва, че Индия има най-голям дял от 27,1 процента или два пъти повече от САЩ, родната страна на "Мета", която се класира на второ място с 13,6 процента.

Бразилия, Мексико и Япония допълват челната петиция със съответно 13,3 процента, 4,8 процента и 3,7 процента. Развиващите се икономики, включително Индонезия и Египет, заемат седем от първите десет места, като представляват 55 процента от всички изтегляния.

Класирането може да е свързано с факта, че използването на "Тредс" изисква акаунт в "Инстаграм" (Instagram), kojto sy]o e собственост на "Мета". Индия, САЩ и Бразилия са първите три пазара за "Инстаграм", който може да се похвали с над 2 милиарда потребители.

Потребителската база на конкурента "Туитър" (Twitter) междувременно е предимно в развитите страни. САЩ беше пазар "номер 1" за платформата към 2022 година с дял от 17,6 процента, следван от Япония с 13,5 процента, въз основа на данни от източници, включително базираната в Сингапур "ДейтаРипортъл" (DataReportal). Въпреки че както при "Тредс", развиващите се икономики са на седем от първите десет места, те съставляват само 27 процента от общия брой потребители на "Туитър".

Ежедневните посещения на сайта на "Туитър" са спаднали с цели 5 процента спрямо предходната седмица в дните след пускането на "Тредс", според компанията за анализ на интернет трафика "Симилъруеб" (Similarweb), което показва, че някои потребители са мигрирали към новата платформа.

Туитър ясно вижда "Тредс" като съперник. "Миналата седмица имахме най-големия си ден на посещаемост от февруари", каза Линда Якарино, главен изпълнителен директор на "Туитър", и добави в пост, че "Има само един "Туитър".

"Тредс" не е единствената платформа, която се опитва да отдели потребителите от "Туитър". Сред популярните конкуренти са "Мастодон" (Mastodon), създаден през 2016 година от немски програмист, платформата "Трут Сошъл" (Truth Social) на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп и "Блускай" (Bluesky), която стартира през февруари и се оглавява от съоснователя на "Туитър", Джак Дорси.

Седмичните изтегляния на тези приложения показват скокове в моменти на смут за "Туитър". "Мастодон" и "Трут Сошъл" отбелязаха двадесеткратни скокове миналия октомври, когато шефът на "Тесла" (Tesla) Илон Мъск съкрати служителите на "Туитър" след придобиването на платформата, което накара потребителите да се тревожат дали услугата ще издържи.

Изтеглянията и на трите приложения се увеличиха с двуцифрено число спрямо предходната седмица през юни и юли, тъй като "Туитър" временно наложи ограничения на потребителите. "Блускай" предизвика шум, като ограничи регистрациите до тези с кодове за покани, а броят на потребителите надхвърли 1 милион през юли.

Темата привлече вниманието още от самото начало, когато знаменитости и големи компании започнаха да публикуват в платформата и тя натрупа десетки пъти повече изтегляния от всеки друг конкурент на "Туитър".

"Ако спечели повече силно влиятелни потребители, ще бъде по-лесно за него да привлече хора", каза експертът по социални медии Сатоши Китамура, професор по комуникационни изследвания в Токийския университет Кейзай.

Но връзката между "Тредс" и "Инстаграм" отблъсква някои потребители, като тези, които използват "Туитър" анонимно само като източник на информация и искат да запазят присъствието си в приложенията скрито.

"Няма гаранция, че "Тредс" ще остане безспорен победител" в конкуренцията сред съперниците на "Туитър". Потребителите вероятно ще продължат да търсят различни социални медийни платформи за известно време", каза Китамура.