Астрономите откриха границите на Млечния път | IT.dir.bg

Астрономите откриха границите на Млечния път
Снимка: NASA, ESA, and A. Feild (STScI)

Галактиката ни е обвита от тъмна материя

На годишна среща на Американското астрономическо общество в Сиатъл, астрономите обявиха, че може би най-накрая са определили най-отдалечената граница на Млечния път.

Накратко, те изчисляват, че нашата галактика се простира на повече от милион светлинни години от своя галактически център. За контекст, една светлинна година е еквивалентна на около 9,46 трилиона километра.

"Това изследване предефинира какво представлява външните граници на нашата галактика", каза в изявление Раджа Гуха Тхакурта, професор по астрономия и астрофизика в Калифорнийския университет в Санта Круз и съавтор на разработката.

Картографирането на Млечния път е сложна задача. Една от причините за това са именно размерите му. Освен това точното позициониране на звездите не винаги е лесно.

Най-общо казано територията на Млечния може да се раздели на три части.

Първи са емблематичните спирални ръкави (един от които държи нашата Слънчева система). Те образуват тънък диск с диаметър от 100 000 светлинни години.

След него идва вътрешна обвивка, която обхваща целия диск. Тя съдържа някои от най-старите звезди в нашата галактика и се простира на стотици хиляди светлинни години във всяка посока.

Следва външен ореол, който има почти сферична форма. Той е съставен основно от тъмна материя и съставлява по-голямата част от масата на нашата галактика. Именно определянето на границите на тази област е затруднило най-много учените.

Галактиката ни е обвита от тъмна материя

| Редактор : Стоян Гогов 15 7381 Снимка: NASA, ESA, and A. Feild (STScI)

Най-общо казано територията на Млечния може да се раздели на три части.