Учени: В Млечния път сме сами | IT.dir.bg

Учени: В Млечния път сме сами

Астрофизици от Рочестърския университет смятат, че има и други разумни форми на живот във Вселената, но в Млечния път сме само ние.

Според учените, човешката цивилизация би била уникална в наблюдаемата част на Вселената, само когато вероятността за възникване на разумен живот на подходяща екзокпланета е равна на 10 на минус 22-ра степен, съобщава technews.bg.

Ако се предположи, че човешката цивилизация не е уникална в космоса, а вероятността за възникване на разумен живот на подходяща екзопланета е равна на 10 на минус 12-та степен, то в момента във Вселената може да има около 10 милиарда разумни светове.

Учените са стигнали до този извод на базата на модифицирано уравнение на Франсис Дрейк, което отчита откритите до момента екзопланети.

"Въпросът дали съществуват развити цивилизации винаги е бил свързан с големи неизвестни", заявява Адам Франк, един от авторите на изследването и професор по астрономия и физика в Рочестърския университет.

"Ние знаем приблизителния брой на съществуващите звезди. Не знаем обаче колко от тези звезди могат да имат планети годни за живот, колко често се заражда животът и еволюира до разумни същества, както и колко дълъг може да съществува една цивилизация преди да изчезне", твърди професорът.

"Благодарение на телескопа Кеплер вече знаем, че около една една пета от звездите имат планети с температури, подходящи за живот. Това премахва една от неизвестните, но въпреки това остава въпросът - колко време може да просъществува една цивилизация. Ние дори не знаем дали е възможно да съществува високотехнологична цивилизация повече от няколко века", споделя Франк.

Стивън Хокинг: Дори науката e заплаха за човечеството >> >> >>

Подходът на изследователите не използва информация за времето на живот на цивилизациите и опростява уравнението на Дрейк.

Броят на технологично развитите цивилизации е равен на броя годни за обитаване планети умножен по вероятността за зараждането на цивилизация.

Предполага се, че в Млечния път има само една единствена развита цивилизация и това е човечеството.

Останалите цивилизации или са изчезнали, или все още не са се появили.

Учен: Да не бързаме с комуникацията с извънземни >> >> >>

Бившият главния изследовател на телескопа Кеплер, Уилям Боруки също е на мнение, че човечеството е единствената разумна цивилизация в Млечния път, тъй като до сега не са открити доказателства за противното.

"Ние имаме галактика пълна с милиарди светове, намиращи се в обитаемите зони около своите звезди, но до сега не сме засекли никакви сигнали. Може да има милиарди цивилизации или пък да няма нито една. Доказателствата сочат, че няма", заявява Боруки пред South China Morning Post.

Естествено има и астрофизици, които са оптимисти и смятат, че човечеството не е само в Млечния път.

Мат Маунтин, професор по астрофизика в университета „Джонс Хопкинс“ и ръководител на редица научни инициативи смята, че телескопът „Джеймс Уеб“ ще открие планета, подобна на Земята, а това значително ще увеличи шансът за откриване на разумна форма на живот.

SETI: Ще намерим извънземен живот до 20 години >> >> >>

79 304 YouTube

Стивън Хокинг: Дори науката e заплаха за човечеството >> >> >>

Останалите цивилизации или са изчезнали, или все още не са се появили.

Учен: Да не бързаме с комуникацията с извънземни >> >> >>