Защо много от метеорите избухват? | IT.dir.bg

Защо много от метеорите избухват?

Американски учени установиха причината, поради която много от летящите към земята космически обекти се взривяват в атмосферата.

"Съществува голям градиент между въздуха с високо налягане пред навлизащите в атмосферата космически тела (метеорните тела) и вакуума след тях. Ако в случая той проникне в тях, те се взривяват на части", заяви един от авторите на изследването Джей Милош от университета Пърдю, цитиран от Лента и БТА.

До тези изводи стигнали специалистите, след като създали модел, представящ навлизането на астероид в атмосферата на Земята и падането му на повърхността й. По мнението на учените, въздушната обвивка осигурява най-добрата защита на нашата планета срещу небесни тела.

При създаването на модела били използвани данни от Челябинския метеоритен взрив. Той се случи на 15 февруари 2013 г., когато космическото тяло се взриви на височина 50 км.

При навлизането си в атмосферата то е било с маса 10 хиляди тона. Но след разрушаването му в атмосферата 80% от тази маса се е "изпарила".

Резултатите от изследването са публикувани в Meteoritics & Planetary Science.

6 412 YouTube

Резултатите от изследването са публикувани в Meteoritics & Planetary Science.