Разчитат паметта на умрели хора? | IT.dir.bg

Shutterstock

Разчитат паметта на умрели хора?

Изследователи може би са открили метод, който да позволи разчитането и записването на спомените на починали хора.

Израелски учени откриха връзка между усещанията на опитни мишки в последните минути от живота им и маркери в определени гени, които могат да бъдат използвани за възстановяване на спомените на гризачите посмъртно, съобщава New Scientist, цитиран от факти.бг.

Изследователите се надяват един ден откритието има да помогне в разчитането на мислите на починали хора. Дори това да не бъде постигнато обаче, генетичната сигнатура на спомените може да бъде полезна при лечението на пациенти с психиатрични разстройства и загуба на паметта.

"(За да бъдат разчетени мислите) трябва да се действа много бързо, тъй като протеините започват да деградират необратимо минути след смъртта", обяснява д-р Клер Уорбъртън от Университета в Бристъл.

Мозъкът съхранявал спомените във връзки между невроните, съставени от протеини, които се контролират от изменения в гените в зоната на Амоновия рог (хипокампа) и неокортекса.

Засега учените са успели да потвърдят наличието на устойчиви модели в експерименти с мозъка на лабораторни мишки. Когато напредне обаче, технологията ще може да се използва при по-големи животни, а в даден момент - и при хора.

23 582 Shutterstock