Откриха благоприятна за живот екзопланета до най-близката ни съседна звезда | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Обекта е разположен на около 4 светлинни години от Земята

Учен откри доказателства за още една екзопланета, обикаляща около червеното джудже Проксима Кентавър. Това е най-близката ни съседна звезда, разположена на малко повече от четири светлинни години.

Планетата, наречена Proxima d, е третата планета, открита в системата. Освен това е доста малка, с едва една четвърт от масата на Земята, което я прави една от най-леките екзопланети, откривани някога.

"Откритието показва, че най-близкият ни звезден съсед изглежда е пълен с интересни нови светове, в обсега на по-нататъшни изследвания и бъдещи изследвания", каза Жоао Фариа, изследовател в Instituto de Astrofísica e Ciências do Espaço в Португалия и водещ автор на проучване, публикувано днес в списанието Astronomy & Astrophysics, в изявлението.

Малката планета обикаля около звездата си на около 2,48 милиона мили, по-малко от една десета от разстоянието между Меркурий и Слънцето, завършвайки пълно завъртане само за пет дни.

Орбитата обаче съвпада с обитаемата зона на системата Проксима Кентавър, където съществуването на течна вода е физически възможно.

С други думи, Proxima d теоретично може да съдържа живот, какъвто го познаваме.

Фариа и неговият екип използваха инструмента за търсачка на планети с висока точност с радиална скорост (HARPS), прикрепен към много големия телескоп на Европейската южна обсерватория в чилийската пустиня, за да направят откритието.

Обекта е разположен на около 4 светлинни години от Земята

| Редактор : Стоян Гогов 18 6868 Снимка: iStock by Getty Images

С други думи, Proxima d теоретично може да съдържа живот, какъвто го познаваме.