Откриха нова комета благодерение на софтуер | IT.dir.bg

Откриха нова комета благодерение на софтуер

Софтуер помогнал на астрономи да открият неизвестна досега комета.

Европейски астрономи оповестиха, че софтуер им помогнал да наблюдават онова, което не се вижда с невъоръжено око - неизвестна досега комета, която орбитира около Слънцето в дълбините на Слънчевата система, предаде ЮПИ, цитирани от БТА.

Кометата била открита на 1 февруари по време на рутинни наблюдения с телескоп на Европейската космическа агенция (ЕКА) в Тенерифе, Испания.

Откритието бе официално оповестено от Международния астрономически съюз след други 8 наблюдения, които потвърдиха видяното.

Малкият обект и орбитата му се намират между Юпитер и Марс, така че кометата няма да доближи Земята, се казва в комюнике на ЕКА. Новооткритата комета е кръстена P/2014 C1 "TOTAS".

Астрономите поясниха, че откритието всъщност е направено от софтуер, който сравнил последователни снимки, търсейки движещи се обекти.
Откриха нова комета благодерение на софтуер

Софтуер помогнал на астрономи да открият неизвестна досега комета.