Телескопът "Джеймс Уеб" улови последния етап от живота на умиращата звезда | IT.dir.bg

Телескопът "Джеймс Уеб" улови последния етап от живота на умиращата звезда 2

Телескопът "Джеймс Уеб" улови последния етап от живота на умиращата звезда

Мъглявината се намира на около 2300 светлинни години от Земята

Космическият телескоп "Джеймс Уеб" засне последния етап в живота на умираща звезда. Кадрите са с безпрецедентно ниво на детайлност на Мъглявината Пръстен (M57).

Мъглявината се намира на около 2300 светлинни години от Земята и продължава да се разширява от столетия. Тя е открита за пръв път през 1779 година. Образуванието е породено от умираща звезда, изхвърлила външните си слоеве в космоса.

"Изображенията могат да осигурят ключова представа за жизнените цикли на звездите, казват учените. Кадрите на телескопа за пръв път разкриват и вътрешната област около централното бяло джудже с изключителна яснота", каза д-р Майк Барлоу, съ-ръководител на екипа от астрономи, който публикува изображенията.

"Свидетели сме на последните глави от живота на една звезда, предварителен преглед на далечното бъдеще на слънцето, така да се каже", допълва ученият.

Телескопът "Джеймс Уеб" улови последния етап от живота на умиращата звезда 2